Flesvoeding

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34
Flesvoeding

Bericht door con » 08 apr 2007, 22:27

Ik had een vraagje ivm flesvoeding (momenteel gebruiken we Nan Pro 1). Onze Noah is momenteel iets ouder dan twee weekjes. Momenteel geven wij 6 flesvoedingen per dag volgens een vast schema, nl. 9u30, 13u, 16u30, 20u, 23u30 en ook nog een voeding 's nachts (meestal is dit rond 4u als hij zelf wakker wordt en om eten vraagt). Dit schema werd ons zo aangeraden door het ziekenhuis en door k&g. Soms wijken we wel een half uur tot drie kwartier af van de uren. De laatste tijd heb ik indruk dat we tussen de voedingen zelfs al iets langer mogen laten omdat Noah meestal nog vast ligt te slapen als het zogezegd zijn uur is om te eten. De laatste dagen wordt hij ook heel onrustig na zijn voeding van half tien. Ik denk door krampjes maar ik heb ook de indruk dat hij met verloop van tijd zijn dagen en nachten gaat wisselen. :cry: Overdag slaapt hij precies vaster dan 's nachts. En we hebben nu weer een nacht achter de rug dat hij rond drie uur wakker werd en na zijn voeding en verse luier blijft hij klaarwakker. Nu en dan begint hij te wenen en met zijn armpjes en beentjes te slaan (volgens mij dus duidelijk krampjes). Niets helpt dan, noch troosten, buikje masseren, inwrappen, hem een kwartiertje laten huilen... :?

Mijn vraag was eigenlijk vooral: hebben jullie je baby'tjes op vaste tijdstippen gevoed of enkel als ze erom vroegen? Het is ook omdat die van het ziekenhuis en k&g gezegd hadden dat je ze de eerste weken overdag niet langer dan 4u zonder eten mag laten. Ik had ook al zoiets gelezen in verschillende boeken maar op de duur krijg je zoveel informatie te verwerken :roll: ...

Ik ben aan 't overwegen om vanaf morgen vier uur tussen zijn voedingen te laten (8u - 12u - 16u - 20u - 23u en een voeding als hij wakker wordt 's nachts --> meestal is dit rond 4u). Om over te schakelen naar 5 flesvoedingen is volgens mij nog te vroeg want dan moet hij minstens 130 - 150 cc per fles drinken (volgens die van k&g toch).

Dinsdag gaan we naar kinderarts voor controle. Ik ga vragen of het misschien geen goed idee is om over te schakelen naar een andere poedermelk, nl. Nan Pro sensitive (speciaal voor baby'tjes met darmklachten). Dit omdat ik ervan overtuigd ben dat oorzaak bij darmklachten ligt en als hij er last van heeft, ziet hij er meestal twee à drie uur vanaf (slaan met armpjes en beentjes; soms precies een kreetje van pijn :? ; hij geeft wel niets van melk terug).

Misschien dat julie door ervaring nog betere suggesties hebben? :cry: Alle raad is welkom :wink: :?

Alvast bedankt.


Gebruikersavatar
greet mama van yoran
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 okt 2005, 12:42
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 08 apr 2007, 22:58

het slaan van armpjes en beentjes kan idd wel duiden op krampen

heb in het begin ook het schema gevolgd van zh en k&g maar eens thuis ik ondervond dat ons zoontje zijn eigen ritme aan het zoeken was ben ik daarop overgeschakeld

en dan gewoon gevoed op vraag van de kleine
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 08 apr 2007, 23:01

hier was dat in het begin ook moeilijk om echt op vaste tijdstippen eten te geven hoor
dat hing er vanaf wanneer hij 's morgens wakker was, en dat was niet altijs stipt zelfde uur, en de volgende flesjes hingen daar vanaf he
5 voedingen zou ik idd nog niet doen, is te vroeg he
maar als hij slaapt, zou ik hem ook niet express wakker maken, tenzij het te lang uitloopt natuurlijk
krampjes waren hij ook heel ambetant, en ik gaf eerst venkeldruppeltjes Babyfen, maar dat had hier niet veel effect, en daarna Nuxil homeopatische siroop, en dat hielp het beste in combinatie met op zijn buikje leggen (tot hij sliep ik liet hem wel niet zo liggen)

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 08 apr 2007, 23:15

milan heeft hier ook fv gehad en ik gaf hem eten wanneer hij er zelf om vroeg was soms 5u tussen
s'nacht riep hij nooit en ik liet hem mooi slapen hij sliep al van 22u tot 6u
dus niet ongerust maken gewoon noah zijn ritme volgen zou ik zeggen
onze milan is ook groot geworden hoor
en krampjes ja ieder baby krijgt ermee te kampen hé maar dat gaat gelukkig over :wink:

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 09 apr 2007, 16:55

Bedankt. Vandaag heb ik Noah wat laten doen en tot nu toe vraagt hij om de vier uur, vier uur en half achter een flesje. Dus valt heel goed mee. Ik ga de volgende dagen ook zo proberen en we zullen wel zien hoe het evolueert. Deze nacht was nog eens rustig. Hij heeft van middernacht tot vier uur geslapen en daarna tot half tien. :wink: . Deze middag heb ik al een uurtje slaap ingehaald want sinds Noah er is slaap ik minder vast. Vanaf hij een geluidje maakt, word ik al wakker :roll: :oops: . Noah maakt in zijn slaap nu en dan precies 't geluid van een geitje :roll: , soms wel grappig eigenlijk. :lol: :lol:


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 09 apr 2007, 19:25

Wij hebben steeds op vraag eten gegeven en dan had ze verloop van tijd ook een mooi eetschema .

Volg je gevoel .
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 apr 2007, 19:56

Hebben we ook gedaan: op vraag eten.
Enkel moesten we in het begin er op toezien dat ze zeker om de 4u eten kreeg, wegens haar laag gewicht.

Maar als ze vroeger eten nodig had dan kreeg ze dat. Later was dat dan ook als ze later eten nodig had.

Anderen hoorden je vragen hoe van 6 naar 5 voedingen, 5 naar 4, ... Maar wij hebben naar Maaike geluisterd en die liet dat zelf wel weten.

Inderdaad gewoon je gevoel volgen en luisteren naar je kleine zou ik zo zeggen :wink:

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 10 apr 2007, 22:33

Ik gaf eerst BV en nu een combinatie van FV en BV. Ik heb ook altijd op vraag van Mila eten gegeven. In het begin liet ik haar overdag wel niet langer dan 4u aan een stuk slapen.
Ons mama zat altijd te zagen over een eetschema, maar ik heb niet naar mijn mama geluisterd :) Nu is ons poppeke 3 maand en heeft ze eigenlijk vanzelf een schema (7u - 11u - 15u - 19u - 23u). En dat terwijl het in het begin leek alsof ze nooit de dag van de nacht ging kunnen scheiden! Het kan hier eigenlijk niet beter. Dus doen wat je gevoel zegt, zou ik denken?
Als je baby'tje goed groeit en bijkomt is er geen probleem, eh!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

regelmaat

Bericht door Aicha » 11 apr 2007, 08:44

Hier ook steeds op vraag gevoed!

In het prille begin zei de kA wel dat ik haar overdag niet langer dan 5u mocht laten slapen maar 's nachts niet wakker maken! En had ze het anders gezegd voor s nachts dan zou ik toch niet geluisterd hebben :lol: :wink:

Vaste uren heeft ons pruts nog steeds niet helemaal en ook s nachts wil ons madammeke nog wel eens aan de borst! Dat doorslapen zou nu tioch wel mogen komen maarja,....kheb nog wel eventjes geduld alst moet :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 14 apr 2007, 23:31

Heb nu de laatste dagen zijn ritme gevolgd en de laatste twee nachten heeft hij doorgeslapen van 12u tot 6u :lol: . Hij heeft precies ook minder last van krampjes. Kan natuurlijk ook toeval zijn. Kinderarts zei vorige week dinsdag ook van overdag er best toch maar max. 5 uur tussen te laten.

Gebruikersavatar
chanti
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:02 nov 2005, 20:33
Locatie:zonhoven

Bericht door chanti » 15 apr 2007, 08:54

hoi,

ook wij hebben haar nooit wakker gemaakt om te eten en ons mie heeft altijd mooi doorgeslapen van middernacht tot 7 a 8u, en overdag gemiddeld om de 4 a 5 uur

als hij blijft wenen en zich ambetant voelen in verloop van tijd dan zou ik als ik u was eens naar de osteopaat gaan, mss heeft hij wel pijn aan zijn nekje ofzo, hier heeft de osteopaat in ieder geval wonderen verricht, en als het niets is dan ben je er op ene keer vanaf,

veel succes
Afbeelding

liefde is iets wat niet te koop is, als je het gevonden hebt laat het dan nooit meer gaan, hou het met 2 handen vast en koester het.


Plaats reactie

Terug naar “De baby”