Ik had een vraagje ivm flesvoeding (momenteel gebruiken we Nan Pro 1). Onze Noah is momenteel iets ouder dan twee weekjes. Momenteel geven wij 6 flesvoedingen per dag volgens een vast schema, nl. 9u30, 13u, 16u30, 20u, 23u30 en ook nog een voeding 's nachts (meestal is dit rond 4u als hij zelf wakker wordt en om eten vraagt). Dit schema werd ons zo aangeraden door het ziekenhuis en door k&g. Soms wijken we wel een half uur tot drie kwartier af van de uren. De laatste tijd heb ik indruk dat we tussen de voedingen zelfs al iets langer mogen laten omdat Noah meestal nog vast ligt te slapen als het zogezegd zijn uur is om te eten. De laatste dagen wordt hij ook heel onrustig na zijn voeding van half tien. Ik denk door krampjes maar ik heb ook de indruk dat hij met verloop van tijd zijn dagen en nachten gaat wisselen.

Overdag slaapt hij precies vaster dan 's nachts. En we hebben nu weer een nacht achter de rug dat hij rond drie uur wakker werd en na zijn voeding en verse luier blijft hij klaarwakker. Nu en dan begint hij te wenen en met zijn armpjes en beentjes te slaan (volgens mij dus duidelijk krampjes). Niets helpt dan, noch troosten, buikje masseren, inwrappen, hem een kwartiertje laten huilen...
Mijn vraag was eigenlijk vooral: hebben jullie je baby'tjes op vaste tijdstippen gevoed of enkel als ze erom vroegen? Het is ook omdat die van het ziekenhuis en k&g gezegd hadden dat je ze de eerste weken overdag niet langer dan 4u zonder eten mag laten. Ik had ook al zoiets gelezen in verschillende boeken maar op de duur krijg je zoveel informatie te verwerken

...
Ik ben aan 't overwegen om vanaf morgen vier uur tussen zijn voedingen te laten (8u - 12u - 16u - 20u - 23u en een voeding als hij wakker wordt 's nachts --> meestal is dit rond 4u). Om over te schakelen naar 5 flesvoedingen is volgens mij nog te vroeg want dan moet hij minstens 130 - 150 cc per fles drinken (volgens die van k&g toch).
Dinsdag gaan we naar kinderarts voor controle. Ik ga vragen of het misschien geen goed idee is om over te schakelen naar een andere poedermelk, nl. Nan Pro sensitive (speciaal voor baby'tjes met darmklachten). Dit omdat ik ervan overtuigd ben dat oorzaak bij darmklachten ligt en als hij er last van heeft, ziet hij er meestal twee àdrie uur vanaf (slaan met armpjes en beentjes; soms precies een kreetje van pijn

; hij geeft wel niets van melk terug).
Misschien dat julie door ervaring nog betere suggesties hebben?

Alle raad is welkom
Alvast bedankt.