Eindelijk van ons hart ne steen gemaakt

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 21 mar 2007, 15:50

:lol:
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 21 mar 2007, 20:26

a flupke proficiat met jullie 7jaar samen zijn hé :lol:

en doe zo verder gelijk jij je het beste voelt :wink:

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 21 mar 2007, 21:05

Hey Sofie, ik heb ook dat boek gelezen en hier is laten huilen ook uitgesloten. Naomi begint nog steeds te slapen aan de borst, dat duurt dikwijls een kwartiertje voor ik haar in bed leg en het lukt meestal niet van de eerste keer. Geduld hebben dat is iets wat ik de laatste maanden heb moeten leren. Ik kan het nu nog niet over mijn hart krijgen om Naomi zonder de borst te leren slapen, hoe zou ik ze dat duidelijk maken zonder dat ze zich gekwetst en verlaten zal voelen? Door gebarentaal? Daarom doe ik rustig verder met borstvoeding geven totdat ze slaapt en zij slaapt van 20u tot 23u, dan bv en dan wordt ze halfmoe wakker om 6u en blijf ik er bij slapen tot 7u terwijl ze vredig ligt te slapen aan de borst, om 7u is ze klaarwakker en supergelukkig .... Ik vraag me soms af hoe ik het met een tweede zal doen, ik kan aannemen dat dat totaal anders zal zijn.... :roll:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 22 mar 2007, 10:27

Ik denk nu niet echt dat mijn prutske zich verlaten voelt omdat ik haar na de borst wakker en soms huilende in haar bedje leg :? :? Ze is de laatste dagen super goedgezind :lol: :lol: En ze geniet nu veel meer van de momenten op mijn arm. Ze huilt geen enkele keer meer als ik efkes met haar rondwandel door het huis. Daarvoor weende ze constant (omdat ze dus moe was). Telkens ze me ziet begroet ze me met een gulle lach. Ik denk dat ons kindje nu veel gelukkiger is dan enkele dagen geleden. Ze is uitgeslapen en ze weet dat als ze moe is gewoon efkes moet huilen. Dan gaat ze gewoon haar bedje in. Ze wordt al stil als ik nog maar op haar kamer kom om haar erin te leggen. Dat had ik enkele dagen geleden helemaal niet kunnen dromen toen ze de eerste keren zo lag te wenen.

Ook afgelopen nacht hebben we nog steeds resulaat. Echt ongelooflijk. Ze is om 19 u gaan slapen en we dachten dat ze rond 20u wel terug effe zou wakker worden zoals altijd. Ze heeft echter doorgeslapen tot 01.00u. Dan om 01.30 u terug in haar bedje (klaarwakker en zonder wenen :lol: ) Ze heeft dan geslapen tot 05.45u en om 06u lag ze er terug in. Geslapen tot 09u en nu slaapt ze terug van 09.45u. Ik dacht weeral dat ze nog niet moe kon zijn, maar aan het klagerig huilen te horen wist ik wel beter.

Ook de papa weet niet wat hij ziet. Hij komt eindelijk ook toe aan zijn nachtrust en slaapt terug zonder oordopkes :lol: :lol: Hij vindt het nu zalig om thuis te komen en met zijn rustige, goedgezinde dochter wat te spelen en samen in bad te gaan. Voordien begon ze altijd te huilen rond 17u tot ze ging slapen om 20u en dat was voor hem ook niet meer te doen. Geen plezante manier om thuis te komen. :?

Ik ben dus nog altijd supercontent dat ik eindelijk begonnen ben met wat regelmaat aan te brengen en van ons prutske haar rust te gunnen. Als ik haar 's avonds BV geef dan geef ik haar ook nog efkes de kans om weg te doezelen aan de borst omdat ik weet dat ze daar rustig van wordt. Maar ik wacht niet meer tot ze in een diepe slaap is. Als er grimasjes op haar gezichtje komen en haar vingertjes bewegen nog af en toe leg ik haar in haar bedje. Dan moet ik haar wel efkes met mijn vinger van de borst halen want dan ligt ze nog te sabbelen.

Ik kan er niet veel meer over zeggen dan dat ik het zààààààlig vind en zij blijkbaar ook nu ze eindelijk uitgeslapen is :lol: :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 22 mar 2007, 10:33

goortjes schreef:...
Iedereen maakt voor zich uit wat er in zijn of haar leven past en probeert zo naar eigen goeddunken het beste te doen voor zijn of haar gezin
...
AMEN!!! :lol:
Nee serieus, ik ga daar echt mee akkoord.. Iedere thuissituatie is inderdaad anders, iedereen zijn karakter is anders (zowel moeder, als vader, als kind).. Je eigen opvoeding speelt ook een rol mee.. Zoveel factoren zodat iedereen de kans heeft om op zijn of haar eigen manier een goede ouder te zijn!
Daarom dat baby's niet met een handleiding komen hé, zoveel verschillende modellen! :lol:

@Flupke: als je dochter maar gelukkig (en uitgeslapen) is, dat is het belangrijkste!!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)


Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 22 mar 2007, 10:40

Dagmar schreef:
goortjes schreef:...
Iedereen maakt voor zich uit wat er in zijn of haar leven past en probeert zo naar eigen goeddunken het beste te doen voor zijn of haar gezin
...
AMEN!!! :lol:
Nee serieus, ik ga daar echt mee akkoord.. Iedere thuissituatie is inderdaad anders, iedereen zijn karakter is anders (zowel moeder, als vader, als kind).. Je eigen opvoeding speelt ook een rol mee.. Zoveel factoren zodat iedereen de kans heeft om op zijn of haar eigen manier een goede ouder te zijn!
Daarom dat baby's niet met een handleiding komen hé, zoveel verschillende modellen! :lol:

@Flupke: als je dochter maar gelukkig (en uitgeslapen) is, dat is het belangrijkste!!! :wink:
Awel Dagmar, ge hebt 100 % gelijk!! :wink: Het zou wel makkelijk zijn als er bij de geboorte ineens een gebruiksaanwijzing wordt bijgeleverd :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 22 mar 2007, 13:14

ja een gebruiksaanwijzing zou handig zijn :lol:

maar ik vind dat goed wat jullie doen alleen laten inslapen en je ziet het helpt he!

gewoon wat geduld oefenen,maar ze zal vlug weten en begrijpen dat het ook voor haar het beste is he :wink:

groetjes :wink:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 22 mar 2007, 13:49

Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik mijn kind aan zijn lot overliet, toen ik ze wakker in hun bedje legdde. En in het begin was er ook huilen bij.
Yana heeft maanden in mijn armen in slaap gevallen, totdat ik niets meer kon doen in mijn huishouden...alles bleef staan...
Ik werd daar niet gelukkiger om, integendeel.
Toen ze uiteindelijk alleen in slaap viel, ook overdag, kon ik wel weer eens iets doen.
Met Milan heb ik gezegd: jij gaat vlug alleen leren slapen.
Yana liep hier dan ook rond, dus ik had al helemaal geen tijd meer om met een baby constant rond te lopen...
Hij was maar enkele weken oud, toen ik hem al boven legdde om te slapen. Yana maaktte hem beneden alleen maar wakker.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 22 mar 2007, 14:35

Met een tweede kind ga ik het ook over een andere boeg gooien. Van zodra de baby gedronken heeft ga ik direct aan slaaptraining doen, maar wel volgens dat boek dat hier al vermeld is, dus niet laten huilen. Naomi heb ik veel te veel gewiegd en km's gewandeld toen ze uiteindelijk in slaap val, ik zie mij dat niet meer doen bij een tweede.
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 22 mar 2007, 14:52

Hé,
Hier verloopt het nu als volgt: eten, een beetje spelen, geeuwen, dus een beetje tot rust komen in de armen van mama tot de oogjes dichtvallen en dan direct in bed (dus half in slaap) en dat werkt goed. Af en toe lukt het om haar met open oogjes in bed te leggen, maar niet altijd.
Ik denk dat het ook wel een beetje van je huis afhangt. Flupke, jullie kunnen Margot apart leggen in haar eigen kamartje, niet? Mila slaapt overdag in de living en 's nachts bij ons op de kamer. Dus dat is ook wel anders. Ik kan haar 's nachts echt niet uren laten huilen, want dan gaat mijn ventje eronderdoor, denk ik, als hij de volgende dag dan altijd moet gaan werken. En ze moet hier ook wel tegen een beetje lawaai leren kunnen. Anders kan ik niks meer doen. Nu slaapt ze met het gezoem van de droogkast op de achtergrond.
Binnen een dikke maand beginnen we normaal gezien te bouwen... En in ons nieuwe huisje is natuurlijk een kamertje voorzien voor ons kleine muisje. Maar ja, tegen dan loopt ze waarschijnlijk al lang (en slaapt ze hopelijk ook al een tijdje door :))

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 26 mar 2007, 19:07

Flupke,
hoe gaat het ondertussen met Margot ?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 27 mar 2007, 19:10

Sigri schreef:Flupke,
hoe gaat het ondertussen met Margot ?
zàààààààààlig. Ze slaapt de laatste drie dagen telkens van 21u tot ongeveer 05u. Na 20 min terug haar bed in en dan slaapt ze tot 9u. Om 10u is ze terug moe en slaapt ze al drie dagen tot 13u. Dan terug van 14u tot 16.30u. :shock: :shock: tussen 17u en 21u doet ze een drietal slaapkes van een half uurke voordat ze aan haar nachtslaap begint.

Ze is veel rustiger en lacht véééééééééééééééllll meer. Ze ziet er ook veel beter en uitgeruster uit. Ocharme... wat moet da prutske de laatste weken gedacht hebben van ons. Altijd maar wenen om duidelijk te maken dat ze moe was en wij hadden het niet door :oops: :oops:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 27 mar 2007, 19:40

dat zal ze gauw vergeten zijn :lol:
fijn om te horen dat ze het zo naar haar zin heeft!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 27 mar 2007, 19:48

En jullie moeten ook nog leren he?! :wink:

Leuk te horen dat het goed gaat. Amai zo veel slaapjes. Dat heeft die van ons nooit gedaan (tja een uitzondering op het vlak van overdag slapen :lol: )

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 28 mar 2007, 09:53

Slaapt ze al in die inbakerzak ?
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 28 mar 2007, 11:05

Sigri schreef:Slaapt ze al in die inbakerzak ?
Neen, ik heb hem hier liggen maar vind het wat zonde om haar ook daar in te laten slapen als het niet echt nodig is. Ze slaapt zo zalig op haar buikske :lol: :lol: Ik heb er haar wel ne keer ingewikkeld. Ik vond da wel schattig. Ik heb haar er 1 keer in laten slapen ('s middags een tweetal uurkes), maar ze slaapt goed zoals het nu is dus is er niet echt een reden om haar in te bakeren. Want das dan weer iets dat binnen een aantal weken moeten afgebouwd worden :roll: Ik moet wel zeggen dat het een heel praktisch systeem is. Alles kant en klaar met velcro zonder die doeken met veiligheidsspelden.


Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 28 mar 2007, 13:04

Het is wel een hele mooie die je gekocht hebt. Maar idd als ze nu lekker slaapt zonder , hoef je niet in te bakeren .

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

con
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:08 okt 2006, 20:34

Bericht door con » 01 apr 2007, 22:26

Kan je die inbakerzak gewoon in een babykledingswinkel kopen?

Is de inbakerzak ook veilig als je kindje zich na verloop van tijd al kan omdraaien? Of ben ik nu weer een overbezorgd moederke :roll: :oops:

Ik overweeg om die inbakerzak te kopen omdat onze Noah 's nachts soms nogal ligt te slaan met zijn armpjes en beentjes als hij krampjes heeft. Misschien dat die inbakerzak hem zou kalmeren. Ik ben ook altijd bang dat hij door zo te slaan met zijn armpjes en beentjes zijn dekentjes over zijn hoofdje ga slaan. En dan zie ik alweer allerlei doemscenario's voor mij :roll: :oops: . We hebben ook al een slaapzak gekocht (70 cm) met aparte armpjes en beentjes maar ik denk dat die nog iets te groot is om nu al te gebruiken. Ik zal het woensdag eens aan die van kind en gezin vragen.

Morgen ga ik ook dat boek halen da Flupke gelezen heeft. Ik ging da al vorige week doen, maar nog steeds geen tijd gehad :oops:

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 01 apr 2007, 22:40

wij hebben ook geen park..bij tjorven hadden we dat wel,maar hij kroop er uit toen hij 6 maand oud was,en werd dat dus veel te gevaarlijk...
het zal een creatieve oplossing moeten worden hier,als tjorven bv met lego wilt spelen,en arvid rond kruipt....
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 02 apr 2007, 13:44

@con: wij hebben Maaike in het begin ook ingebakerd. Zonder zo'n speciale zak (kende dat toen niet :oops: ). Ook ik had van die doemscenario's. Allemaal niet nodig, achteraf bekeken. Maar toch.
Maaike werd er ook effectief rustiger van. Na een paar maanden zijn we er wel mee opgehouden omdat het net zo'n warme dagen waren toen.

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 02 apr 2007, 14:34

hier ook alledrie ingebakerd maar met een capehanddoek. :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
flupke
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2005, 19:22
Locatie:aartselaar

Bericht door flupke » 02 apr 2007, 16:17

Ik heb de inbakerzak hier nog steeds liggen en die zal waarschijnlijk onder het stof geraken. Het is helemaal niet nodig om ons pruts in te bakeren. Da was dus weer ne zotte kost maar ik wou die inbakerzak al hebben liggen voor het geval het wel nodig mocht zijn. Ondertussen slaapt Margot 's nachts telkens van 21u tot 05.00u. Gisteren tot 05.30u en vandaag zelfs tot 06.15u :shock: :shock: Tegen 03u kan ik niet meer op mijn zijde liggen van de pijn aan mijn borsten :roll: zo gespannen staan die dan omdat ons pruts zo lang niet gegeten heeft. Dan ga ik effe de spanning eraf halen met een beteke af te kolven en kan ik terug rustig verder slapen :lol: :lol: De nachten en dagen zijn gewoon zààààààààlig. Ze is héél rustig en o zo lief sinds ze meer slaapt :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”