buikslapertje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:
buikslapertje

Bericht door jenny » 28 feb 2007, 19:12

Sinds we thuis zijn sliep ons pruts helemaal niet goed, telkens ik ze in haar bedje lag op haar rugje was ze binnen de 10 minuten weer klaar wakker... en huilen dat ze doet...

Sinds gisteren namiddag laat ik ons pruts in den dag op haar buikje slapen, en ze slaapt 3 à 4 uur goed vast... gisteren nacht heb ik ze weer op haar rugje laten slapen omdat de papa dat niet zo graag heeft... telkens om de 10 à 15 minuten wakker... met groot ogen... en dan om haar weer in slaap te wiegen heb je tijd nodig...zo hysterisch schreeuwen :cry:
Uiteindelijk heeft ze bijna de ganse nacht op mijn borst geslapen op haar buikje...maar ikke in zitstand...zijn allebei bij borstvoeding in slaap gevallen...

Wat moet ik doen?? wij hebben zo schrik voor wiegedood!!!! maar ze weigert nog op haar rugje te slapen zowel in den dag als 's nachts...


tweety
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 jan 2007, 21:30

Bericht door tweety » 28 feb 2007, 19:17

Oei dat moet lastig zijn.
Ze hebben me altijd verteld dat baby's eigenlijk niet op hun buikje mogen slapen om wiegendood te voorkomen. Of dat inderdaad ook zo is weet ik niet. Ik zou eens raad vragen aan een kinderarts kan nooit geen kwaad. Je kan ook zo een bakske huren om wiegendood te voorkomen je weet wel wat ik wil zeggen hé. Dan ben je altijd gerust. Naar het schijnt betaal je er wel veel voor maar beter dat dan een kindje kwijt aan wiegendood hé.

Veel succes en laat eens weten hoe je het opgelost hebt.

Gebruikersavatar
dintje622
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 nov 2006, 13:12
Locatie:nieuwkerke (heuvelland)
Contacteer:

Bericht door dintje622 » 28 feb 2007, 19:41

hallo

van mij mochten ze ook niet op hun buik slapen

was ook bang voor wiegendood

kan je ze niet op haar zij leggen met een opgerolde handdoek tegen haar buik zodat ze niet omrolt

ik had dat als tip gekregen van k&g

en het werkte hoor,je moet maar eens proberen :wink:

groetjes
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 28 feb 2007, 19:50

het ziekenhuis had wel gezegd dat ze op haar buikje mocht slapen in den dag, als we erbij zijn... zodat de nekspiertjes ook getraind worden voor het links liggen en rechtsliggen als ze later omdraaien...

Maar 's nachts mocht het niet... dus nu slaap ze vast in de dag en 's nacht op mijn borst... pfff morgen eens naar de hulplijn van kind&gezin bellen,...

ik weet echt geen raad, ik laat ze nu in de dag op de buik slapen, anders doe ze geen oog dicht en dat kan ook niet gezond zijn...

ik moet zeggen toen ik geboren werd, mocht het niet anders dan op de buik, mijn ma ziet er geen gevaren in, ze heeft het altijd gedaan met mij, ze versta niet waar het probleem ligt...

nu zit ik wel met het probleem :o(( shit...

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 28 feb 2007, 20:36

ik heb Sete altijd op buik gelegd en zelfde reacties gekregen in ziekenhuis. Overdag wel, maar snachts best niet. Voor de huilnachten en krampen heb ik het uiteindelijk wel gedaan. Wat je evetueel nog kan aanschaffen is zo een piramide kussen waarmee je ze op haar zij kan leggen?

Is zo een kussen met rugsteun en steun voor buik zodat ze op zij blijft liggen, mss dat ze zo ook beter slaapt? Of eventueel bedje beetje omhoog zetten? Kan soms te maken hebben met vertering en krampen en zo liggen darmen in natuurlijke houding en in rust. Als je plat op je rug ligt en fles melk hebt gehad of bv en beetje later al is het een uur op je rug plat slaapt, ga je dat voelen aan je darmen. Is gewoon niet zo natuurlijke houding om voeding te laten verteren
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 28 feb 2007, 21:06

2 weken is nog klein...maar aan de andere kant zou je alles doen omdenduur om ze te laten slapen...
Vroeger moesten ze op hun buikje slapen, nu mogen ze niet meer...
Ik zeg het, 2 weken is wel nog erg klein.
Ik heb bij allebei ook zo'n piramide gebruikt, dan lagen ze op hun zij en konden ze niet omrollen.
Toen ze gedaan hadden met eten, legde ik ze dan weer op hun andere zij.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 01 mar 2007, 18:48

hier heeft de kleinste altijd op haar buikje geslapen
dag en nacht en dat zonder hulpmiddeltjes....
wiegedood hangt echt niet alleen van dat buikslapen af hoor...
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
happymum
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2007, 23:18
Locatie:Beerse, Turnhout, Antwerpen
Contacteer:

Bericht door happymum » 01 mar 2007, 20:49

je moet doen waar je je het beste bij voelt en waar je kindje zich het gemakkelijkst door voelt ook.

en zal zeggen die van k&g enzo die weten zelf ni meer wat mag en ni, want vroeger ging da wel en nu weer ni
juist hetzelfde als met fruitpap en groentepap eerst moest je beginnen met fruitpap nu ist met groentepap.

je kan altijd raad vragen aan K&G en kinderarts maar je moet niet alles klakkeloos overnemen wat ze zeggen hoor, als moeder zijnde weet je soms nog beter wat het beste is voor je kindje.
fiere mama van yoran & buikbaby
toekomstige meter voor 21 augustus 2007
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 02 mar 2007, 09:07

Oh, zo herkenbaar jullie verhaal.. Karsten sliep ook heel slecht en inderdaad, op zijn buik was het vele beter (nog niet perfect, maar ja :lol: ).. Ik heb hem op den duur ook gewoon op zijn buik laten slapen hoor! Ik weet wel niet meer hoe oud hij toen was (en door de bv lag hij toch meestal bij ons :wink: )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 02 mar 2007, 12:15

Hey,
Mila slaapt sinds haar zes weken ook bijna altijd op haar buik. Na een tijdje ook 's nachts. Mama en papa moeten ook slapen! Op haar rugje wordt ze ook makkelijk wakker als ze niet zo diep slaapt.
Wat hier wel helpt als je haar op haar rug wil laten slapen, is haar helemaal induffelen in een dekentje of handdoek. De armpjes en al er goed bij insteken. Dan maken ze zichzelf ook niet zo wakker door met de armpjes te zwaaien.

Aditi
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 02 mar 2007, 13:09

Aditi, ik bakerde hen ook altijd in. Daar werden ze soms rustig van als ze krampjes hadden!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”