Overbeschermd?
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Ok, stel mij eens een beetje gerust mensen. Ik kom net terug van kind en gezin. Fjodor kijkt altijd zijn ogen uit naar de andere kindjes, maar als er een ander kindje durft wenen of als ik hem durf neer te leggen (om zijn kleertjes uit te doen of om de dokter hem te laten onderzoeken), dan is hij helemaal de kluts kwijt en begint te wenen (soms zelfs te krijsen). Als ik hem dicht bij mij pak, is dat meteen gedaan (maar dat is niet zo simpel aangezien ik zijn kleertjes toch moet uitdoen enzo). Zelfs de dokter zei dat hij meer weende dan al de vorige kindjes samen (al lachend hoor). Maar toch deed die opmerking iets met me. Ook vragen de vrijwilligsters altijd waarom hij weent en dan proberen ze hem af te leiden met een speeltje (waardoor hij nog harder weent). Het is nu niet dat ik hem afscherm, maar ik ben natuurlijk altijd thuis bij hem. Hij is het niet gewoon van andere kindjes te zien (als hij op mijn schoot mag blijven, is het allemaal ok). Scherm ik hem te veel af? Zou dit later gevolgen hebben (minder sociaal naar andere kinderen in de kleuterklas). Ik ben wel van plan om af en toe eens naar een binnenspeeltuin te gaan als hij ouder is (als hij kan kruipen, want dan kan hij tenminste iets doen). Hier in de buurt is er ook geen moedergroep en zonder auto is het moeilijk om ver te geraken. Of maak ik mij gewoon te veel zorgen?
Als ik in jouw schoenen zou staan, ik zou me ook onzeker voelen na die ervaring.
En ze zeggen wel, jij als mama weet het het beste, maar toch...
Ik kan alleen maar zeggen, elk kind is anders (gelukkig maar), dus laat het niet toe dat "men" Fjodor gaat spiegelen aan andere leeftijdsgenootjes.
Het is trouwens ook veel leuker op de schoot van mama, en vooral veel veiliger.
Hasse huilt nu ook als er teveel vreemde mensen in de buurt zijn. Dat zal wel over gaan.
En persoonlijk vind ik het ook jammer dat "men" nu al begint met druk te leggen op die arme kleine babytjes... Ze moeten goed eten, ze moeten lief lachen, maar ook een beetje pit hebben, ze moeten sociaal zijn...
JEZUS, laat ze toch hun eigen weg zoeken op hun tempo (met hulp van de mama en papa natuurlijk)
Maar zeggen is natuurlijk makkelijk, voelen is een ander paar mouwen...
En ze zeggen wel, jij als mama weet het het beste, maar toch...
Ik kan alleen maar zeggen, elk kind is anders (gelukkig maar), dus laat het niet toe dat "men" Fjodor gaat spiegelen aan andere leeftijdsgenootjes.
Het is trouwens ook veel leuker op de schoot van mama, en vooral veel veiliger.
Hasse huilt nu ook als er teveel vreemde mensen in de buurt zijn. Dat zal wel over gaan.
En persoonlijk vind ik het ook jammer dat "men" nu al begint met druk te leggen op die arme kleine babytjes... Ze moeten goed eten, ze moeten lief lachen, maar ook een beetje pit hebben, ze moeten sociaal zijn...
JEZUS, laat ze toch hun eigen weg zoeken op hun tempo (met hulp van de mama en papa natuurlijk)
Maar zeggen is natuurlijk makkelijk, voelen is een ander paar mouwen...
Ja goele, je hebt gelijk. Elk kind is anders. En de appel valt in dit geval niet zo ver van de boom, want sven was naar het schijnt net zo als kind (en dat heeft eigenlijk vrij lang geduurd bij hem, in de kleuterklas wou hij ook nooit zonder mama of papa zijn, met het gevolg dat hij weinig naar de kleuterklas ging en vooral bij oma bleef, en kijk, tis toch nog goed gekomen met hem
).

- jong moederke
- Pas blauw
Re: Overbeschermd?
Mijn zoontje is sinds de leeftijd van 5 maand naar de onthaalmoeder gegfaan en vertoont zelfs zo en gedrag soms. Die is gesloten (tipje zoals de papa) ZE zeggen een kind word socialer door naar om te gaan of zo, maar ik heb al veel tegenbewijzen gezien. Een simpel voorbeeld ook hoe aanhankelijk... Van weekend een babyborrel. We waren daar ongeveer rond 15u en tegen dat de drukte over was kwam hij las en dan had ik hem al bijna 2 u op de arm. Hij wilde zelfs niet bij de papa zijn. Ik ben daar ook niet constant mee bezig, hij gaat geregeld eens naar mijn ouders waar hij wel los is. Een vreemde omgeving en ze forceren hem door zo speelgeod en zo aan te bieden dan heb ik een nog meer hangerig kind. Heel vervelend maar dan denk ik soms in mezelf ach er komt een tijd dat hij me stomme mama vind en niks met de mama te maken wil hebben waardoor ik nu van hem geniet. Sete kan goed samenspelen met kinderen die hem met rust laten en de kans geven om eerst alles te bekijken. Kinderen die hem forceren door aan hem te trekken en zo van kom mee spelen daar deinst hij van terug. Kinderen die zo op hun eentje spelen naast hem, dan hem rustig laten alles bekijken, dan komt ie na een tijd wel los. Soms maak ik me ook zorgen maar ik heb een man die zo is....Sofie schreef:Ok, stel mij eens een beetje gerust mensen. Ik kom net terug van kind en gezin. Fjodor kijkt altijd zijn ogen uit naar de andere kindjes, maar als er een ander kindje durft wenen of als ik hem durf neer te leggen (om zijn kleertjes uit te doen of om de dokter hem te laten onderzoeken), dan is hij helemaal de kluts kwijt en begint te wenen (soms zelfs te krijsen). Als ik hem dicht bij mij pak, is dat meteen gedaan (maar dat is niet zo simpel aangezien ik zijn kleertjes toch moet uitdoen enzo). Zelfs de dokter zei dat hij meer weende dan al de vorige kindjes samen (al lachend hoor). Maar toch deed die opmerking iets met me. Ook vragen de vrijwilligsters altijd waarom hij weent en dan proberen ze hem af te leiden met een speeltje (waardoor hij nog harder weent). Het is nu niet dat ik hem afscherm, maar ik ben natuurlijk altijd thuis bij hem. Hij is het niet gewoon van andere kindjes te zien (als hij op mijn schoot mag blijven, is het allemaal ok). Scherm ik hem te veel af? Zou dit later gevolgen hebben (minder sociaal naar andere kinderen in de kleuterklas). Ik ben wel van plan om af en toe eens naar een binnenspeeltuin te gaan als hij ouder is (als hij kan kruipen, want dan kan hij tenminste iets doen). Hier in de buurt is er ook geen moedergroep en zonder auto is het moeilijk om ver te geraken. Of maak ik mij gewoon te veel zorgen?
Ahwel idd elk kindje is anders.
Maaike heeft tegenwoordig ook een periode waarbij ze weent als mensen naar haar kijken of te kort in haar buurt komen. Soms helpt negeren anderen momenten helpt het om haar bij mij te pakken. En laat de anderen dan maar zeggen dat het verwennen is, ik wil nog altijd dat mijn kind weet dat ze kan vertrouwen op mij en die zelfstandigheid, ... zal heus wel komen.
Zolang je zelf niet vindt dat het te is of dat je hem overbeschermd ...
Maaike heeft tegenwoordig ook een periode waarbij ze weent als mensen naar haar kijken of te kort in haar buurt komen. Soms helpt negeren anderen momenten helpt het om haar bij mij te pakken. En laat de anderen dan maar zeggen dat het verwennen is, ik wil nog altijd dat mijn kind weet dat ze kan vertrouwen op mij en die zelfstandigheid, ... zal heus wel komen.
Zolang je zelf niet vindt dat het te is of dat je hem overbeschermd ...
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
Ik zou me geen zorgen maken, dat gaat daar wel uitgroeien.
Yana heeft 2 jaar geweend bij de om.
Elke morgen weer hetzelfde...
Vreemden mochten niet naar haar kijken, of haar keeltje zette ze wijd open. Ik vroeg me dikwijls af of dat wel ging beteren...
Ja hoor, sinds ze naar school gaat is ze helemaal opengebloeid. Bij Fjodor hoeft het niet zo lang te duren, maar ik wil maar zeggen dat het wel zal overgaan!!
Yana heeft 2 jaar geweend bij de om.
Elke morgen weer hetzelfde...
Vreemden mochten niet naar haar kijken, of haar keeltje zette ze wijd open. Ik vroeg me dikwijls af of dat wel ging beteren...
Ja hoor, sinds ze naar school gaat is ze helemaal opengebloeid. Bij Fjodor hoeft het niet zo lang te duren, maar ik wil maar zeggen dat het wel zal overgaan!!
- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Ik heb ook altijd zo'n gevoel gehad dat ik overbeschermend was, ik vergeleek dat ook altijd teveel met anderen...niet doen! En geniet er maar van dat jij hem zo kan kalmeren...en idd ieder kind is anders.
Anaïs is ook heel aanhankelijk in momenten...het ene kind heeft dat gewoon meer nodig denk ik...
Anaïs is ook heel aanhankelijk in momenten...het ene kind heeft dat gewoon meer nodig denk ik...
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
ik zou er maar niet mee inzitten, en overbeschermen doe je zeker niet
ik had dat hier ook voor, toen ik naar de vroedvrouw ging
Shayenzo is nochtans niet overdreven beschermd ofzo, ik zit er niet ganse tijd mee op schoot, integendeel, en hij is niet vreemd van mensen want hij lacht naar iedereen en de meest vreemde mag hem pakken
MAAAAAR, ne grote maar, ze mogen aan zijn kleren niet raken
en dat is net wanneer Fjodor ook weent lees ik, ik had dat hier ook, vroedvrouw mocht hem pakken, er tegen praten, en hij maar lachen, tot ze zijn kleren uit deed, dan was het kot te klein
blijkbaar mag een vreemde dat niet doen
, ik weer er ook geen verklaring voor, maar het heeft niks te maken dat hij niet sociaal is, over vreemd bij anderen ofzo, dus maak je zeker geen zorgen hoor
ik had dat hier ook voor, toen ik naar de vroedvrouw ging
Shayenzo is nochtans niet overdreven beschermd ofzo, ik zit er niet ganse tijd mee op schoot, integendeel, en hij is niet vreemd van mensen want hij lacht naar iedereen en de meest vreemde mag hem pakken
MAAAAAR, ne grote maar, ze mogen aan zijn kleren niet raken
en dat is net wanneer Fjodor ook weent lees ik, ik had dat hier ook, vroedvrouw mocht hem pakken, er tegen praten, en hij maar lachen, tot ze zijn kleren uit deed, dan was het kot te klein
blijkbaar mag een vreemde dat niet doen