kreunen in de slaap

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
winniepooh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 feb 2005, 12:40
Locatie:Limburg-Maaseik
Contacteer:
kreunen in de slaap

Bericht door winniepooh » 04 jan 2007, 16:46

Hoi,

ik ben een kersverse mama van een 2 weken oude baby.
Ons meisje heeft vanaf de geboorte snachts niet veel geslapen.
Nu sinds gisteren kreunt ze de hele tijd tijdens het slapen overdag. Ze is ook als ze wakker is heel onrustig ineens.
Zouden dit krampjes kunnen zijn? Ik geef BV.
Ik vind het zo moeilijk allemaal om te weten wat er met mijn kindje mis als ze zo huilt. Heeft ze honger, pijn, ...
Ik legde ze maar iedere keer aan als ze een kik gaf, maar nu hoorde ik gisteren van mijn vroedvrouw dat het krampjes kunnen zijn, en door haar iedere keer aan te leggen vergroot ik die krampjes, omdat ze dan iedere keer meer drinkt ...

Ik hoop dat jullie me wat tips kunnen geven.

Groetjes Kim
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 05 jan 2007, 19:37

Ten eerste snap ik je goed van dat wenen. Bij ons heeft dat ook een lange tijd geduurd vooraleer we goed wisten voor wat ze nu weende, ...

Dat hebben de meeste nieuwe mama's. Maak je daar vooral geen zorgen over of voel je daardoor vooral geen slechte mama.

Ivm het kreunen. Geen idee eigenlijk. Maar als ik het zo allemaal lees dan kan dat best wel zijn.
Ligt ze graag op haar rugje? Buikje? Heb je al geprobeerd om haar bedje wat te verhogen aan het hoofdeinde zodat ze wat hoger ligt?
Heb je al eens nagegaan wat je zelf eet? vb. ui, paprika, ... Deze kunnen krampjes veroorzaken.

In het begin is het allemaal nog zoekwerk hoor :wink:

Gebruikersavatar
winniepooh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 feb 2005, 12:40
Locatie:Limburg-Maaseik
Contacteer:

Bericht door winniepooh » 06 jan 2007, 16:42

Ik heb haar bedje en de parkwieg inderdaad aan een kant een 10tal cm verhoogd, zodat ze wat schuin ligt.
Ze ligt inderdaad wel graag op haar buikje.
Maar zo mag ik haar niet leggen volgens de verpleegster van kind en gezin. Omdat er dan gevaar is voor wiegedood. Ik ga haar eens proberen om haar op haar rugje te laten slapen.
Maar ze houd de dag nog voor de nacht en het is zo super vermoeiend. Ik hoop dat ze dit rap omdraait.
Hebben jullie nog tips voor mij?
Ons dagritueel. s'avonds gaan we meestal rond 9 uur naar boven. Dan krijgt ze haar badje. Daarna ga ik met haar in ons bed zitten en krijgt ze BV. Ondertussen ruimt papa het badje op. Tegen dat ze klaar is met BV zijn wij ook klaar om te gaan slapen, dan is het meestal rond 22u. Dan slaapt ze vrij vlot in in haar bedje tot meestal 00u30 01u00. Dan heeft ze haar volgende voeding nodig, die ik ook in bed geef, met het nachtlampje aan. Meestal ververs ik tussen door haar pampertje. Maar dan wil ze dus helemaal niet meer slapen in haar bedje, brullen brullen en nog eens brullen. We hebben alles al geprobeerd. Het eindigt meestal dat we haar bij ons in bed pakken, daar wil ze dan al wat beter slapen.
Tegen de ochtend, dat is dan meestal pas tussen 9u en 11u omdat we zo doodop zijn staan we op, leggen haar in de parkwieg in de woonkamer. En dan slaapt ze als een roos.

Wat kunnen we nog doen om haar wel te laten slapen tussen de voedingen door in haar eigen bedje? We zijn echt ten einde raad?
Het bedje staat langs mijn bed.

Groetjes Kim
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 06 jan 2007, 20:03

Als het echt is van krampjes en zo kun je misschien eens naar een osteopaat gaan. Bij Maaike heeft die geholpen, spijtig genoeg waren we er wel laat bij.

Heb je al geprobeerd om haar 's avonds ook in die parkwieg te leggen? Als ze er door de dag wel in slaapt zou ik dat 's avonds ook proberen.

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 06 jan 2007, 22:00

Ik zou idd overwegen haar 's nachts eens in het parkwiegje te slapen te leggen. Misschien ligt ze daar beter in.
Lowie heeft zijn eerste levensweken ook nogal wat uurtjes bij elkaar gehuild. Hij bleek reflux te hebben. In het begin dacht ik ook dat hij de nacht voor dag nam. Mocht ik jou zijn, ik zou nog een weekje afwachten en als ze erg heel hard huilt en precies last heeft van iets, dan zou ik idd eens een afspraak maken met een osteopaat. Ik heb daar al veel goeds van gehoord.
Succes, en even op de tanden bijten, deze vermoeiende periode passeert en het zal alsmaar beter gaan! Je zal zien! Hou de moed erin en als je 't effe niet meer ziet zitten, kom hier dan maar gerust je hartje luchten!
Afbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 07 jan 2007, 13:32

En ivm de reflux. Je gevoel volgen. Hier zei iedereen dat dat geen reflux kon zijn omdat ze goed bijkwam en alleen door de dag er last van had en 's nachts niet. Maar het bleek wel zo te zijn.

Gebruikersavatar
winniepooh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 feb 2005, 12:40
Locatie:Limburg-Maaseik
Contacteer:

Bericht door winniepooh » 07 jan 2007, 17:38

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden.
Vannacht hebben we haar een uur in de parkwieg gelegd terwijl we terug naar boven zijn gegaan, gewoon omdat we het niet meer aankonden na 4 uur gehuil. Ze heeft daar gewoon een uur verder gekrijst.
Dat hielp dan toch ook niet veel.

Vandaag heeft ze overdag ook veel gehuild. Ze heeft zelfs al walletjes onder de ogen van de vermoeidheid.
Ik ga morgenvroeg de kinderarts bellen. En hopenlijk kunnen we daar morgen nog terecht.

Groetjes Kim
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
poke0931
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jan 2006, 12:20
Locatie:West Vlaanderen

Bericht door poke0931 » 07 jan 2007, 17:53

ONze Jasper wou ook niet in zijn bedje slapen bij ons op de kamer, wij hebben nadien geprobeerd om hem in zijn wieg te laten slapen beneden in de woonkamer (met babyfoon) en dat lukte wel. Boven wou hij niet slapen omdat het te kil was denken we (we hadden nochtans bijverwarmd op de kamer maar het mocht niet baten) enkel bij ons in bed wou ie wat slapen.

Tot voor vorige week waren er ook geen problemen om hem op zijn rug te doen slapen, maar aangezien het telkens uren gekrijs werden naarmate de avond naderde adviseerde de arts om hem op zijn zij te leggen. We hebben dan van die rollen gekocht om in de wieg te leggen zodat ie steun heeft aan zijn rugje EN zodat hij niet op zijn buik kan draaien en dat werkt al heel wat beter.

Bovendien wil mijnheertje telkens hij in de wieg ligt om te slapen zijn kersenpitzakje aan zijn voetjes hebben, ondanks de warme temperatuur in de woonkamer (22°C) :shock: doen we dat niet dan ligt hij na verloop van een halfuurtje te kermen en nadien begint het gehuil ...
AfbeeldingAfbeelding

falderie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mei 2006, 16:21
Locatie:Heestert

Bericht door falderie » 07 jan 2007, 20:41

Ik heb inderdaad nog gehoord dat kreunen bij pasgeborenen een teken kan zijn dat ze te koud hebben.

Toen ons Marithje geboren was (26 juni, stikheet!) kon ze haar temperatuur ook nog niet goed zelf regelen (ze was nogthans niet te vroeg geboren) en zij heeft ook een tijd met een warmtekruikje geslapen, en met een mutsje op... De mensen die op bezoek kwamen verklaarden mij soms zot, maar zij had het echt te koud :shock:

Molly
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 mar 2006, 23:21
Locatie:GERAARDSBERGEN

Bericht door Molly » 08 jan 2007, 21:28

En ben je naar de KA kunnen gaan? Heeft hij kunnen helpen?
Bovendien wil mijnheertje telkens hij in de wieg ligt om te slapen zijn kersenpitzakje aan zijn voetjes hebben, ondanks de warme temperatuur in de woonkamer (22°C) doen we dat niet dan ligt hij na verloop van een halfuurtje te kermen en nadien begint het gehuil ...


Oh, zo schattig!!!
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
winniepooh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 feb 2005, 12:40
Locatie:Limburg-Maaseik
Contacteer:

Bericht door winniepooh » 10 jan 2007, 15:29

Ik ben inderdaad naar de KA geweest.
Hij denkt verdoken reflux. Ik moet nu 4 keer per dag voor de voeding motilium geven en iedere keer na de voeding gaviscon. Maar op de gaviscon reageert ze echt slecht.
En mijn vroedvrouw vanmorgen zei dat ze niet snapte waarom de KA gaviscon nog voor schreef. Omdat ze zich daar meestal slechter door voelen dan beter. Omdat het veel krampjes veroorzaakt.

Nu gaan we dus de gaviscon eens weglaten en alleen de motilium geven. Ik ben eens benieuwd...

Groetjes Kim
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 11 jan 2007, 14:08

Nooit aan gedacht om dan toch eens naar de osteopaat te gaan? Of geloof je niet in de werking?
Bij Maaike heeft dat goed geholpen en ze was er snel vanaf. Geen medicijnen nodig gehad.

Gebruikersavatar
winniepooh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 feb 2005, 12:40
Locatie:Limburg-Maaseik
Contacteer:

Bericht door winniepooh » 11 jan 2007, 14:35

Ik heb ondertussen van veel mensen de raad gekregen om eens naar een osteopaat te gaan. Ik ken het eigenlijk niet. Dus het is niet dat ik er weigerachtig tegenover sta. Ik weet er gewoon niets van.

Ik denk dat ik het tot na het weekend met die motilium ga aan zien, en dat ik anders eens ga rondbellen voor een osteopaat. Vandaag heeft ze trouwens weer niet zo een goeie dag... Vannacht heeft het nochtans redelijk gegaan vind ik.

Groetjes Kim
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”