rotavirus
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
- dolfijntje2
- Pas blauw
ik kreeg vandaag een brief in de bus van de gemeente lanaken met het feit dat er een nieuwe vaccinatie is voor het rotvirus. ze raden de vaccinatie ten zeerste aan. en deze dient te gebeuren voor de 6de levensmaand. een eerste vaccinatie op 6 weken en 4 weken later(op 10 weken) een nieuwe.
moeten ze daar nu mee afkomen???
kan ik dit nog steeds doen voor milan en is het echt nodig?
moeten ze daar nu mee afkomen???
kan ik dit nog steeds doen voor milan en is het echt nodig?
Het moet gegeven zijn voor 6 maand en moet 2 maanden na elkaar.
Het wordt oraal toegediend.
Ben je bij de Voorzorg aangesloten krijg je het heel bedrag terugbetaald.
Eerst moet je arts een aanvraag meegeven voor een tegemoetkoming van 2 vaccins, deze breng je binnen op de ziekenkas en moet je even wachten op de goedkeuring. Dan ga je met je voorschrift samen met de goedkeuring naar de apotheker en vraag je een bvac attest. Dit attest breng je terug binnen op de ziekenkas en dan krijg je alles terug.
Met goedkeuring betaal je slechts 10,44 euro het vaccin en dit bedrag trek je ook terug door een speciale regeling maar je hebt dan wel dat bvac attest nodig.
Het wordt oraal toegediend.
Ben je bij de Voorzorg aangesloten krijg je het heel bedrag terugbetaald.
Eerst moet je arts een aanvraag meegeven voor een tegemoetkoming van 2 vaccins, deze breng je binnen op de ziekenkas en moet je even wachten op de goedkeuring. Dan ga je met je voorschrift samen met de goedkeuring naar de apotheker en vraag je een bvac attest. Dit attest breng je terug binnen op de ziekenkas en dan krijg je alles terug.
Met goedkeuring betaal je slechts 10,44 euro het vaccin en dit bedrag trek je ook terug door een speciale regeling maar je hebt dan wel dat bvac attest nodig.
Hallo ,bij mij hebben ze dat niet aangeraden omdat het rotavirus ongeveer het zelfde is als salmonella en ze daarvoor niet kunnen inenten.Ze raden het juist maar aan bij gezinnen met gehandicapte kinderen en gezinnen die niet zo nauw kijken op hygiéne,weet niet goed hoe ik dat laatste juist moet verwoorden(schoon en meedogenloos gevallen).Dus zie er eindelijk het nut niet van in,greets zotteke.
- dolfijntje2
- Pas blauw
zotteke, bedankt dan ga ik het niet laten doen. hij heeft al zoveel inentingen gehad en wij zijn zeker geen schoon en meedogenloos geval
trouwens zou het toch te laat zijn nu als het in totaal 2 maanden duurt dat vonny zegt en het voor 6 maanden moet gebeurd zijn. want hij wordt volgende week al 5 maand . maar dan hoef ik dus niet ongerust zijn gelukkig

trouwens zou het toch te laat zijn nu als het in totaal 2 maanden duurt dat vonny zegt en het voor 6 maanden moet gebeurd zijn. want hij wordt volgende week al 5 maand . maar dan hoef ik dus niet ongerust zijn gelukkig
Hier hebben we er nog nooit iets over gehoord. Ze heeft het dus ook niet gekregen.
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
wij hebben het wel gedaan. Tis idd geen spuitje, maar een zoete vloeistof dat via de mond word gegeven.
Nu wordt het ook voor een groot deel terugbetaald. Het vaccin kost 77€, maar je krijgt er 67€ van terug.
Dus tis niet zo heel duur en we hebben het zekere voor het onzekere genomen,
groetjes
Nu wordt het ook voor een groot deel terugbetaald. Het vaccin kost 77€, maar je krijgt er 67€ van terug.
Dus tis niet zo heel duur en we hebben het zekere voor het onzekere genomen,
groetjes