Wie weet raad
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Mijn zoontje is nu 10 maandjes en is een vrolijke actieve baby! Hij kruipt de hele dag vrolijk rond en kruipt alles achterna wat beweegt! Nu zou je denken, die slaapt gelijk een roosje, spijtig genoeg is niks minder waar! Hij wordt snachts gemiddeld 5 keer wakker! Als hij een goeie nacht heeft 3 keer een hele slechte moeten we hem noodgedwongen bij ons in het bed leggen! Ik ben ten einde raad, heb al vanalles geprobeerd maar niks werkt! Wie heeft hier nog ervaring mee of kan mij goeie tips geven! Mijn partner werkt in de horeca dus is zelden thuis, ik werk van 6u smorgens dus dit zijn zeer korte nachten voor mij, ik krijg de laatste tijd enorme hoofdpijn, kan er zelfs niet van slapen... 

- Annubis
- Moderator
- Contacteer:
hoi als hij wakker is wat wil hij dan zijn tutje ofzo ? of word hij echt wenend wakker ? slaapt hij in een slaapzak ? misschien heeft hij wel honger wat eet hij s avonds voor hij gaat slapen ? ik wil met je meezoeken naar een oplossing heb drie kids dus misschien vinden we wel tesamen een oplossing .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)
- dolfijntje2
- Pas blauw
Zou je het erg vinden om hem bij jou te laten slapen? Ik weet dat dat bij Karsten lange tijd (en zelfs nu nog een halve nacht) de enige garantie is op een goede nacht..
Ik maak me er al lang niet meer druk in en hoop dat hij ooit wel eens in zijn eigen bed zal slapen (ik zie hem nog niet samen met zijn vriend/in bij mij komen liggen
)
Ik maak me er al lang niet meer druk in en hoop dat hij ooit wel eens in zijn eigen bed zal slapen (ik zie hem nog niet samen met zijn vriend/in bij mij komen liggen

Mathiasje doet in de dag zijn middagdutje en durft 's avonds zo rond een uur of 6 ook wel eens een uurtje slapen! Nu hij naar de creche gaat is hij altijd doodmoe als hij thuiskomt dus soms valt hij om 6u in slaap en slaapt hij tot hij zijn laatste flesje krijgt zo rond 9u! Mijn vriend en ik hebben beide afwisselende uren, hij komt zo rond 1 a 2u 's nachts thuis terwijl ik er al weer om 5u terug uit moet, dus is het wel niet aan te raden om hem bij ons te laten slapen, we komen dan allebei geradbraakt uit het bed omdat we dan niet vast slapen... Mathiasje is een rusteloze slaper zelfs als hij bij ons ligt, draaien en keren, met zijn armen zwaaien... Deze nacht heb ik hem een uurtje laten doorwenen
en is hij van zichzelf terug int slaap gevallen. Hij is dan nog 1 keer wakker geworden en stond weer recht te wenen in zijn bed en heb hem gewoon terug neergelegt, tutje in zijn mond, knuffel dichtbij hem en dekentje goed dichtgestopt, en toen sliep hij toch. Ik hoop deze nacht dat het beter gaat gaan...

ik snap soms niet hoe ik dat volhou! Effe slapen, terug uit bed, soms weer een halfuurtje slapen en uit bed! Soms slaapt hij dan een paar uurtjes maar vervolgens wordt hij soms wel 3 keer achter elkaar wakker! De kinderarts zegt dat het normaal is dat sommige kinderen op deze leeftijd nog steeds niet doorslapen! Tja daar sta je dan hé! In die 10 maanden heb ik nog geen een nacht eens kunnen doorslapen, of uitslapen! Ik weet dat ik niet mag zagen maar soms wordt ik er echt horendol van! Heb nu wel schrik dat ons 2de kindje ook niet gaat doorslapen snachts...
Ik begrijp dat je het niet snapt, maar je moet wel hé.. Je kan niet zeggen van 'trek uwe plan'.. Zal wel een oerkracht zijn of zo..Dina schreef:ik snap soms niet hoe ik dat volhou! ...

Zijn de nachten nog altijd niet beter? 't Is zoals de ka zegt, het is blijkbaar normaal tot de leeftijd van 4 à5 jaar om niet door te slapen.. Ik heb het gewoon aanvaard en maak me er niet meer te druk in.. 't Zal wel komen, daar ga ik vanuit!
Wat ook helpt, niet naar de klok kijken 's nachts, de keren dat je eruit moet niet tellen, zo weinig mogelijk tamtam rond maken.. Eigenlijk gewoon ondergaan en aanvaarden..
En een tweede slaapt misschien stukken beter (Mila was als baby een heel goede slaper en Karsten dus totaal niet)..
Oh, en hem misschien eens uit logeren laten gaan (bij de grootouders).. Dan kan jij een nachtje recupereren en er weer fris en monter tegenaan gaan.. (maar ik ga eerlijk opbiechten dat ik dat zelf niet gedaan heb)