Wanneer gaan jullie babytjes slapen?
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Hier zit het zo.
Om 21u gaat Lenny in badje en erna krijgt hij zijn flesje en dan gaat hij zijn bedje in. Soms is hij direct in slaap of soms blijft hij nog wat spelen.
Mijn mama vind dit laat om te gaan slapen voor hem en zou hem vroeger zijn badje geven (rond zeven uur) en dan wat oplaten en zijn flesje geven als ik zie da hij moe begint te worden.
Hoe doen jullie het? Weet niet goed wat te doen nu.
Om 21u gaat Lenny in badje en erna krijgt hij zijn flesje en dan gaat hij zijn bedje in. Soms is hij direct in slaap of soms blijft hij nog wat spelen.
Mijn mama vind dit laat om te gaan slapen voor hem en zou hem vroeger zijn badje geven (rond zeven uur) en dan wat oplaten en zijn flesje geven als ik zie da hij moe begint te worden.
Hoe doen jullie het? Weet niet goed wat te doen nu.
Niels krijgt 4 flessen van 240ml + 8 schepjes per dag:
* tussen 7u en 9u (hangt ervan af of ik moet werken of niet en of hij wakker wordt of niet
)
* tussen 12u en 14u
* tussen 17u en 18u (dan valt hij rond 19u meestal in een diepe slaap)
* tussen 21u en 23u (hangt ervan af of hij goed vertrokken was of niet, meestal moeten we hem wel wakker maken voor die laatste fles)
Vaste voeding krijgt hij (voorlopig) nog niet.
Je ziet, vroeg gaat hij ook niet slapen
* tussen 7u en 9u (hangt ervan af of ik moet werken of niet en of hij wakker wordt of niet

* tussen 12u en 14u
* tussen 17u en 18u (dan valt hij rond 19u meestal in een diepe slaap)
* tussen 21u en 23u (hangt ervan af of hij goed vertrokken was of niet, meestal moeten we hem wel wakker maken voor die laatste fles)
Vaste voeding krijgt hij (voorlopig) nog niet.
Je ziet, vroeg gaat hij ook niet slapen

Laatst gewijzigd door Lena op 12 nov 2006, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
dat verandert nog wel als ze ouder worden. Amelie was zo'n maand of 7 denk ik toen ze om 20 ging slapen. Bij Pauline gaat dit langer duren, denk ik. Zij krijgt nu rond 22 u haar laatste voeding en gaat dan rond 22.30 u slapen. Soms is dat ook later. Geleidelijk slapen ze minder overdag en meer 's nachts. Dus dat vroeger gaan slapen komt nog wel. Het kan wel een tijdje duren.
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
hier gaat Shayenzo ook maar om 22u30 - 23u slapen, samen met ons
soms is hij maar om 10u wakker, soms es om 9u, hangt er wat vanaf
eerste fles 9u30 - 10u (210+7sch)
groentepap 13u30 (+/-200 gr)
fruitpap 17u30
fles 18u30 - 19u (210 + 7sch)
meestal valt hij hiertussen wat in slaap en soms moet ik hem wakker maken voor zijn laatste fles
fles 22u - 22u30 (240 + 8 sch)
soms is hij maar om 10u wakker, soms es om 9u, hangt er wat vanaf
eerste fles 9u30 - 10u (210+7sch)
groentepap 13u30 (+/-200 gr)
fruitpap 17u30
fles 18u30 - 19u (210 + 7sch)
meestal valt hij hiertussen wat in slaap en soms moet ik hem wakker maken voor zijn laatste fles
fles 22u - 22u30 (240 + 8 sch)
Lenny'ke zijn eetschema ziet er zo uit:
8u/9u: flesje van 210 ml
12u: groentenpapje
15u: fruitpapje
18u: flesje van 210 ml
21u30: flesje van 210 ml ( doe ook wat Bambix in zijn laatste flesje)
Ik ga het voorlopig dan zo laten zoals het nu is, hij moet nog nie vroeger gaan slapen he, hij moet nog nie naar school of zo hihihihi.
Bedankt allemaal...
8u/9u: flesje van 210 ml
12u: groentenpapje
15u: fruitpapje
18u: flesje van 210 ml
21u30: flesje van 210 ml ( doe ook wat Bambix in zijn laatste flesje)
Ik ga het voorlopig dan zo laten zoals het nu is, hij moet nog nie vroeger gaan slapen he, hij moet nog nie naar school of zo hihihihi.
Bedankt allemaal...
Ik weet dat als Maaike 4 maanden was ze ook laat ging slapen. Wel vroeger dan bij jou. Toen lag Maaike rond 21u à21u30 in haar bed. Maar we zagen dat dit te laat werd voor haar. We zijn toen begonnen met haar telkens een half uurtje vroeger in bed te stoppen. Maar zo dat ze 's ochtends ook niet te vroeg wakker wordt
Nu gaat ze tussen 18u en 18u30 in bad, om 19u laatste flesje en om 19u30 bed in. Ze slaapt dan schoon door tot een uur of 8.
@Mama24: Wij hebben altijd naar het ritme van Maaike geluisterd qua eten. Ze staat nu al een lange tijd op 4 voedingen. In principe moet je baby genoeg hebben. Maar ik weet dat wij ook heel lang vlak voor het slapen gaan nog een flesje gaven ook al had ze 2 uur eerder gegeten. Ze kreeg dan niet veel meer maar we dachten dat ze anders midden in de nacht ging wakker worden. Mooi niet dus.
Nu heeft ze af en toe dagen waarbij ze 's avonds amper 120cc drinkt en dan nog slaapt ze schoon door.
@Katja: zolang je baby niet te moe is ... En effectief zolang hij niet vroeg op moet.

Nu gaat ze tussen 18u en 18u30 in bad, om 19u laatste flesje en om 19u30 bed in. Ze slaapt dan schoon door tot een uur of 8.
@Mama24: Wij hebben altijd naar het ritme van Maaike geluisterd qua eten. Ze staat nu al een lange tijd op 4 voedingen. In principe moet je baby genoeg hebben. Maar ik weet dat wij ook heel lang vlak voor het slapen gaan nog een flesje gaven ook al had ze 2 uur eerder gegeten. Ze kreeg dan niet veel meer maar we dachten dat ze anders midden in de nacht ging wakker worden. Mooi niet dus.
Nu heeft ze af en toe dagen waarbij ze 's avonds amper 120cc drinkt en dan nog slaapt ze schoon door.
@Katja: zolang je baby niet te moe is ... En effectief zolang hij niet vroeg op moet.
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
21u laat? op die leeftijd ???
Niks aantrekkenv an de grootmoeders en gewoon je geole ne je uk volgen: ik denk da tje goed bezig bent. Ik vind dat ritme al heel mooi zo. Het hangt van kind tot kind af maar ik ken (= heb) er ene die het nog wel een paar uur langer volhoudt
en die is al (iets meer dan) een jaar ouder

Niks aantrekkenv an de grootmoeders en gewoon je geole ne je uk volgen: ik denk da tje goed bezig bent. Ik vind dat ritme al heel mooi zo. Het hangt van kind tot kind af maar ik ken (= heb) er ene die het nog wel een paar uur langer volhoudt