rode billetjes
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
mijn dochtertje heeft heel veel last van rood tussen de beentjes wat kan ik eraan doen
die billetjes....
gebruik je vochtige doekjes want daar kunnen ze soms ook niet tegen, gebruik eventueel eens een tijd gewoon een washandje....
en idd Daktozin is een goede creme!!!
en idd Daktozin is een goede creme!!!
billetjes
ik heb dit bij Yasmine ook getest, ik gebruikte er ook van Pampers, en ik heb enkele dagen gewoon een washandje gebruikt en de rode billetjes waren verdwenen..... nu gebruik ik alleen de vochtige doekjes als ik wegga en thuis een washandje....
hier ook van de onthaalmoeder gehoord om dan tijdelijk of nooit meer vochtige doekjes te gebruiken. Maaike haar heel billetjes lagen onlangs open door haar nieuwe tand.
Zij raadde aan om olie (zonder geur) te gebruiken. Hebben we dan ook gedaan en gewoon de billenbalsem van weleda en van nivea opgedaan.
Nu ivm die balsem: wij hebben geen straffere genomen omdat we goed wisten dat het na een paar dagen vanzelf zou overgaan eens de tand erdoor was. Het was gewoon om erger te voorkomen en te genezen.
Zij raadde aan om olie (zonder geur) te gebruiken. Hebben we dan ook gedaan en gewoon de billenbalsem van weleda en van nivea opgedaan.
Nu ivm die balsem: wij hebben geen straffere genomen omdat we goed wisten dat het na een paar dagen vanzelf zou overgaan eens de tand erdoor was. Het was gewoon om erger te voorkomen en te genezen.
-->Persoonlijk Fotoalbum<--
bij Troia hebben wij 17 verschillende zalven en olies gebruikt indertijd...
geen enkele hielp!
Bleek puur van haar tandjes te zijn (maar eer je dat doorhebt bij die allereerste tandjes... begonnen met zalf op 4 maand en eerste tandje doorgehad op 5,5 maand
) en nu idd nog bij elk tandje ligt haar poep helemaal open en we mogen doen wat we willen, het enige dat een klein beetje helpt is haar in haar blote poep laten lopen...
Ik begin er niet meer aan om daar zalf op te gaan smeren, behalve als ze een luier aan heeft dan, maar dat is om het een klein beetje tegen te gaan... dat helpt toch niets voor de rest!
Wel handig, vanaf dat haar poep open ligt weten we dat ze met tandjes bezig is! Voor de rest heeft die nog niets last van haar poep gehad...
geen enkele hielp!
Bleek puur van haar tandjes te zijn (maar eer je dat doorhebt bij die allereerste tandjes... begonnen met zalf op 4 maand en eerste tandje doorgehad op 5,5 maand

Ik begin er niet meer aan om daar zalf op te gaan smeren, behalve als ze een luier aan heeft dan, maar dat is om het een klein beetje tegen te gaan... dat helpt toch niets voor de rest!
Wel handig, vanaf dat haar poep open ligt weten we dat ze met tandjes bezig is! Voor de rest heeft die nog niets last van haar poep gehad...
Idd hier ook. Geen last voor de rest enkel bij tandjes en effectief dan weet je wel wanneer de volgende in aanloop isKatia schreef:Voor de rest heeft die nog niets last van haar poep gehad...

-->Persoonlijk Fotoalbum<--
- jong moederke
- Pas blauw
wij gebruiken talk op het werk en we krijgen steeds de opdracht een beetje talk op de poep te doen, er even over te wrijven en al de losse talk er terug af te doen. zo blijft er een filmpje op he (snap je?)Katia schreef:ik heb dat ook al gehoord...sandy schreef:En nog ietsklontert dat niet? Ik weet nog dat ik op het geboortelijstje van Yana vloeibare talk heb laten zetten, omdat ze zeiden dat de poeder kan klonteren tussen de vouwen en dan op hun beurt schuren.
verder de normale poepzalf he dactozyne.
Ik heb bij Femke nooit crèmes of zalfkes gebruikt, omdat ik van m'n beste vriendin haar ervaring wist dat je er dan niet meer vanaf geraakt en dat je veel vaker moet gebruiken.
Ik heb steeds de baby olie van nivea baby gebruikt en na één nachtje was dat steeds weg, dat legt ook een beschermende film, maar wel een gezondere omdat het olie is en geen chemisch spul van crème's enz.
Nu smeer ik haar velletje (vooral armen en benen) nog regelmatig in omdat ze gevoelige huid heeft en met koudere weer meer last van eczeem (uitslag van droge puntjes)
Doei
G&F
Ik heb steeds de baby olie van nivea baby gebruikt en na één nachtje was dat steeds weg, dat legt ook een beschermende film, maar wel een gezondere omdat het olie is en geen chemisch spul van crème's enz.
Nu smeer ik haar velletje (vooral armen en benen) nog regelmatig in omdat ze gevoelige huid heeft en met koudere weer meer last van eczeem (uitslag van droge puntjes)
Doei
G&F
Ik gebruik soms ook inotyolzalf. In een heel dun laagje erop smeren, en da helpt hier wel.
Bij Renate heb ik van dag 1 poepzalf gebruikt, dus altijd preventief, en zij heeft redelijk veel last gehad van rode billetjes. Nu bij Marith gebruik ik nooit zalf, alleen als ik roodheid zie opkomen (wat nog maar 1x het geval was tot nu toe). Ik denk dat die zalf dan ook beter werkt, anders zijn die billetjes daar volgens mij na een tijdje gewend aan???
Bij Renate heb ik van dag 1 poepzalf gebruikt, dus altijd preventief, en zij heeft redelijk veel last gehad van rode billetjes. Nu bij Marith gebruik ik nooit zalf, alleen als ik roodheid zie opkomen (wat nog maar 1x het geval was tot nu toe). Ik denk dat die zalf dan ook beter werkt, anders zijn die billetjes daar volgens mij na een tijdje gewend aan???