buisjes

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
muppet
Pas blauw
buisjes

Bericht door muppet » 26 okt 2006, 20:19

Heeft iemand hier ervaring mee? En vanaf welke leeftijd worden die geplaatst?

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 26 okt 2006, 20:24

Het zoontje van mijn broer heeft dit laten doen, ik denk dat hij toen ongeveer 18 maanden was. Hij heeft helemaal niet geweten van de operatie. Ondertussen zijn zijn buisjes er al uit.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 26 okt 2006, 20:29

bedankt voor je antwoord. Ik overweeg het om er bij Jutta te laten steken want ik vrees dat we weer zo'n winter als vorig jaar tegemoed gaan. Toen heeft Jutta oorontstekingen gehad van oktober tot mei. Ik wil haar die pijn echt besparen dit jaar. Ze is nu 17 maanden. Bij de eerst volgende oorontsteking ga ik naar de ka en vraag ik inlichtingen. We zien wel.

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 26 okt 2006, 20:32

Bij Wout was dat ook zo, de ene oorontsteking na de andere en na die operatie was dat stukken beter. Dat is naar het schijnt heel pijnlijk he. Onze kindjes hebben dat gelukkig nog niet gehad(hout vasthouden :wink: )
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 26 okt 2006, 20:47

Yana heeft wel al ooronstekingen gehad, maar geen buisjes. Haar laatste was van een jaar of 2 geleden :wink:
Milan heeft dat nog nooit gehad, die ontstekingen.
Dus geen ervaring met buisjes.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 26 okt 2006, 21:36

die buisjes nemen de druk achter trommelvlies weg. Ze wilde dit bij mij ook doen maar waren te laat.

Ze proberen zo te voorkomen dat trommelvlies springt wat als gevolg kan hebben dat dit vlies neit emer dichtgroeit en slechter gehoor geeft.

Buisjes plaatsen ze doordat als er een ontsteking is is dit een ophoping van vocht achter het trommelvlies wat een druk veroorzaakt. Binnenooronstekingen. Dat vocht zoekt een uitweg en als dat geen uitweg vind dan springt na een tijd je trommelvlies. Met die buisjes valt die druk weg

mijn broer heeft dit laten doen en die zijn er zonde rproblemen uitgevallen. moment dat ze zijn gestoken moeten ze bij zwemmen stopjes dragen want vocht mag niet in oor komen omdat er eingelijk een gaajte in staat.

Veel succes
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 26 okt 2006, 21:38

bedankt voor de vele reacties. Jutta zit steeds met een ophoping van vocht in haar rechteroortje. Haar oortje is nooit echt zuiver geweest.
Zal het er zeker over hebben bij de ka.

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 26 okt 2006, 21:40

bij mij was ook steeds rechter oor en dat is gesprongen en nooit dichtgegroeid. Operatief kunne ze dit herstellen maar heb al gehoord dat eht gehoor dan veranderd en aangezien ik nu minder hoor en het gewoon ben zo, hoeft het voor mij niet

maar oorpijn, het is verschrikkelijk, vooral die druk
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 okt 2006, 08:38

De eerste oorontsteking (met ziekenhuisopname) hebben we bijna achter de rug. Daan heeft alles mee van zijn papa, maar ik vrees dat hij de oren van zijn mama zal hebben. Ik had als kind ook de ene oorontsteking na de andere. Tzal hier ook niet lang moeten duren, vooraleer we overgaan op buisjes.
Afbeelding

Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 28 okt 2006, 20:45

tjorven was 13 maanden toen hij de eerste keer buisjes kreeg....een hele opluchting,en we gaan er nu weer laten steken!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

muppet
Pas blauw

Bericht door muppet » 29 okt 2006, 10:05

Bedankt voor alle reacties. Momenteel heeft Jutta nog geen ooronsteking.
Enkele dagen geleden leek het er wel op maar ik heb heel veel haar neus gespoeld en blijkbaar is het nooit goed doorgebroken.
We wachten nog eventjes af. Nu weet ik dat het al op zo'n jonge leeftijd mogelijk is en dat was eigenlijk mijn vraag.
Hopelijk blijft ze nog eventjes oorontstekingsvrij.

Kim.D.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 29 okt 2006, 14:42

lander was vorig jaar ook van oktober tot mei altijd ziek. en er zat ook vocht achter zijn oortjes. hij heeft buisjes gekregen toen hij 14,5 maanden was en sindsien is hij niet echt meer ziek geweest. buiten de gewone vallingen.

is toen echt goed meegevallen om dat te laten doen.

Plaats reactie

Terug naar “De baby”