na het stappen komt het praten
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Jutta stapt nu toch al een maand of twee. En sinds vorige week is het me beginnen opvallen dat ze woordjes begint na te zeggen. Zo zegt ze al :
auto
pipijaat (piet piraat)
allo (met de gsm aan haar oor, vroeger zei ze alleen 'jaaaa')
pop
ama (oma)
Grappig hoe ze al de verschillende klinkers onder de knie heeft.
Een echte babyforumer in spe (als het dan nog zal bestaan, hopelijk wel) want het is een echte tettermie.
auto
pipijaat (piet piraat)
allo (met de gsm aan haar oor, vroeger zei ze alleen 'jaaaa')
pop
ama (oma)
Grappig hoe ze al de verschillende klinkers onder de knie heeft.
Een echte babyforumer in spe (als het dan nog zal bestaan, hopelijk wel) want het is een echte tettermie.
Hier is Duncan de laatste weken maar pas beginnen verstaanbaar praten.
Deutje dicht ,wil hij mee zeggen deurtje dicht.
Wa i da? wat is dat?
Mooi zegt hij ook heel vaak,bijna tegen alles wat hij ziet.
En nu sinds deze week probeert hij zijn zus haar naam te zeggen.
Komt er zo heel komiek uit.
In plaats van kyana zegt hij Kmomo,maar we weten dat hij dus zijn zus bedoeld.
Mama zegt hij al een tijdje,en ook papa.
Dukke,is duncan.
Maar dat probeert hij nu ook al beter uit te spreken.
Binnenkort zal hij mij ook tegen spreken en vloeken zoals broer en zus dat doen.
Deutje dicht ,wil hij mee zeggen deurtje dicht.
Wa i da? wat is dat?
Mooi zegt hij ook heel vaak,bijna tegen alles wat hij ziet.
En nu sinds deze week probeert hij zijn zus haar naam te zeggen.
Komt er zo heel komiek uit.
In plaats van kyana zegt hij Kmomo,maar we weten dat hij dus zijn zus bedoeld.
Mama zegt hij al een tijdje,en ook papa.
Dukke,is duncan.
Maar dat probeert hij nu ook al beter uit te spreken.
Binnenkort zal hij mij ook tegen spreken en vloeken zoals broer en zus dat doen.

- jong moederke
- Pas blauw
Sete is ook niet zo vlot in praten. Veel brabbeltaal
maar nu stilaan beginnen de woorden ook te verstaan. Ni ebben, ebbe, Giga (naam hond) aag van daag en zo van die eenvoudige woordjes.
Hij verstaat en begrijpt meer dan hij zegt maar die woordjes zijn toch schattig he
ik heb als voicemail zo in mijn gsm een lachje van Sete instaan, best schattig om terug te horen zo
maar nu stilaan beginnen de woorden ook te verstaan. Ni ebben, ebbe, Giga (naam hond) aag van daag en zo van die eenvoudige woordjes.
Hij verstaat en begrijpt meer dan hij zegt maar die woordjes zijn toch schattig he
ik heb als voicemail zo in mijn gsm een lachje van Sete instaan, best schattig om terug te horen zo
- jong moederke
- Pas blauw
- jong moederke
- Pas blauw
Heel herkenbaar.. Zo praat Karsten ook veel later dan Mila, maar hij eet wel properder (met vork en dat doet Mila soms nog nietsandy schreef:Bij Yana had ik dat zo niet, maar nu doe ik dat wel. Ik betrap me er vaak op: Yana deed dat en Milan nog niet of omgekeerd.
Zelfs toen ik zwanger was van Milan deed ik dat al.

- dolfijntje2
- Pas blauw
- dolfijntje2
- Pas blauw
dat hangt toch vooral van 't kind af e nnie van 't geslacht ...dolfijntje2 schreef:sandy, ik heb me dat ok al horen vertellen jongens zijn blijkbaar sneller met de motirische vaardigheden maar praten minder snel dan meisjes naar het schijnt
hier:
zoon 1 = motorisch vlot en heel snel pratertje (en al snel een echte tetterchampetter: kwebbel is er niks bij

zoon 2 = een heeeeeeeeeeeeeeeeel snelle motoriek (gewoon ongelooklijk snel zelfs) en een matig tot traag praterke maar hij maakt zich toch al goed duidelijk (gebarentaal