Wanneer drinken uit een niet papfles?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29
Wanneer drinken uit een niet papfles?

Bericht door mell » 08 okt 2006, 17:30

Ik vroeg me af wanneer kindjes begonnen te drinken uit een andere fles dan papfles. Dus uit een bekertje of zoiets?

Momenteel zijn we Maaike aan het eten geven via de rapley-methode en daar las ik dat je vanaf 6 maanden met een bekertje best begon.

Maar hoe pak je dit aan? Is dit een gewoon bekertje? Mag dit ook een tuitbekertje zijn? (ik heb al gehoord dat dit niet zo gezond meer is?????)
Of kan je daar nog wat mee wachten?


Katia

Bericht door Katia » 08 okt 2006, 18:08

hier heeft ze nooit een fles of tuitbeker gehad...
altijd uit een glas of beker...
in het begin veel gemors, maar dat betert wel :lol:

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 08 okt 2006, 19:45

Hier heeft ze ook nooit de papfles gekregen, maar das omdat ik de borst geef...
Hier heeft ze wel tuitbekertjes...die goed sluiten...want anders vliegt het overal int rond...
Soms laat ik haar proberen deksel ook...en dat lukt...tot ze het omkieperd :D maar ik doe dan maar een heel klein beetje in he...
Tja soms moet je ze eens laten morsen en zo...zo kunnen ze zelf proberen he...
Maar meestal toch nog ook de tuitbeker hier
(Katia, ook mijn bekertje daar met dat dekseltje is gesneuveld :cry: vond dit echt wel een handig...jammer)
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 08 okt 2006, 19:57

dat hoeft maar ene keer op de grond te totteren en dat is er al aan... :roll:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 08 okt 2006, 21:10

ik heb zo'n schrik dat ze zich gaat verslikken :cry:
Heb een tuitbeker geprobeerd maar dat was een paar weken geleden nog geen succes.
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 08 okt 2006, 21:19

Is er trouwens een goede manier om dit aan te leren?

We probeerden haar eerder al water te geven via een bekertje. Maar dat was niet zo een succes. Ze liet het dan wel in haar mond om het daarna gewoon terug langs haar af te laten lopen. Nu weet ik natuurlijk niet of het aan het water lag of niet :lol: .

Maaike heeft ook borst gekregen maar ze heeft in het ziekenhuis borst via fles gehad vandaar dat ze de fles kan en dan ook krijgt.

Katia

Bericht door Katia » 08 okt 2006, 21:30

ook voor kinderen geldt: oefenen oefenen oefenen!!! :wink:
niets aantrekken van natte kleertjes, zo leren ze het nog het snelst!

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 08 okt 2006, 21:35

Bij Jorden heeft het heel lang geduurd vooraleer hij uit een tuitbeker wilde drinken of uit een glas. Hij was pas 2 jaar dat er beterschap in begon te komen. Hij was precies bang voor iets nieuw.
Bij Jade was er geen enkel probleem. Zij wilde niet drinken uit een papfles of een tuitbeker, maar ineens uit een glas (plastic beker) en dit toen ze 4 maanden was.

Ik denk dat elk kind anders is en op zijn/haar tijd leert drinken uit een gewoon glas. Ik heb wel steeds blijven proberen bij Jorden om uit een gewoon glas te drinken.

Groetjes,
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Gebruikersavatar
Wendy B
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 apr 2004, 15:53
Locatie:Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Wendy B » 08 okt 2006, 21:38

mell schreef: Nu weet ik natuurlijk niet of het aan het water lag of niet :lol: .
Onze Jorden moest van geen water weten en dat heeft bij ons wel eventjes geduurd vooraleer we dat doorhadden. Hij kreeg uiteindelijk olvarit drink (of hoe noemt da nu ook weer) en dat ging wel, maar wel met de papfles :roll:
Wendy B mama van
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Surf eens naar: www.jordenjade.tk

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 09:54

ik heb mijn kids al snel met een Avent drinktuitje leren drinken - bij J bestonden die zachte vanaf 4M en nu zijn ze zelfs vanaf 3M en bovendien met een ingebouwde antilek geworden en ik vind dat heel handig. ja zodner tuit is in principe gezonder (beter voor de tanden) maar ik maal daar nu niet om want dan kan dat kind zelf kiezen wanneer hij drinkt. Aan tafel mag hij uit een open glaasje drinken (best een schuin aflopend klein glas pakken, da's makkelijker) en dat lukt best (ook met eeng root glas) en het morsen valt mee zoalng je het in 't oog houdt - maar af en toe steekt meneer er ook zijn handen in of gaat ermee zitten schudden :eek: dus dat vraagt dan even ingrijpen. Ik geef nog altijd zijn Avent-bekertje tussendoor en met een rietje drinken lukt ook heel goed, maar de leeftijd waarop welk kind wat doet en wleke voorkeur (qua beker enz) het heeft dat is toch verschillend en moet je wat uittesten. J zijn favoriete antilekbekers (van die echte antilek) waar ik jaren heel content van was daar kan R niet uit drinken dus je ziet maar ... R gaf trouwens zelf aan dat hiij ook een glas wou :lol: en ik heb het dan eens geprobeerd en nu drinkt hij er zowel water als vers sinaasappelsap uit zonder probs. Dat zijn wel van die heel handige kleine glaasjes die ze op mijn ventje zijn werk verkopen en die je als glaasje of als theelichtjeshouder kan gebruiken :lol: maar ik mag opletten als onze glazen er nog staan ook zenne want die kleine piraat kan overal aan tegenwoordig en hij heeft duidelijk interesse ... en tja wat daar dan in zit is niet altijd voor kleine ventjes ;) hè.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 12:09

ik geef die klein hier gewoon haar beker in haar handen en die drinkt dat mooikes leeg zonder morsen, dus ik denk echt dat dat een kwestie van gewoonte is...

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 09 okt 2006, 15:53

Hier is Yana met een tuitbeker beginnen drinken op een maand of 6 zo ongeveer. Milan veel later, maar dat is een ander verhaal.
Yana drinkt nog maar van juli dit jaar alleen uit een beker.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 16:36

Katia schreef:ik geef die klein hier gewoon haar beker in haar handen en die drinkt dat mooikes leeg zonder morsen, dus ik denk echt dat dat een kwestie van gewoonte is...
kunnen is 1 ding, willen een ander ;) soms :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 17:29

oh maar ze weet dat als ze er het zotteke mee uithangt dat ze dan maar natte kleertjes heeft en dat mama die niet kan droogmaken (dat denkt ze toch :lol: ) en aangezien ze een hekel heeft aan natte kleertjes doet ze dat mooi... :lol:

(en ik zal het er maar bijzetten voor ik een boeman ben: als ze nu echt natte kleertjes zou hebben doe ik die wel uit hoor :lol: )

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 09 okt 2006, 21:24

Katia schreef:oh maar ze weet dat als ze er het zotteke mee uithangt dat ze dan maar natte kleertjes heeft en dat mama die niet kan droogmaken (dat denkt ze toch :lol: ) en aangezien ze een hekel heeft aan natte kleertjes doet ze dat mooi... :lol:

(en ik zal het er maar bijzetten voor ik een boeman ben: als ze nu echt natte kleertjes zou hebben doe ik die wel uit hoor :lol: )

ja maar R trekt zich daar dus niks van aan, integendeel - die doet ni liever dan "zweeem zweeeem" (zwemmen en badderen dus) :lol: en och zijn kleren uittrekken daar is hij zelf al redeijk goed mee weg :roll: (vooral sokken en vestjes gaan probleemloos "uit" :roll: :lol: als hij zin heeft in exhibitionisme ;) zenne) en 't is maar al goed dat we houten vloeren en een relatief warm huis hebben ...

Nog iets over dat drinken: meneer heeft NOOIt een speen gewild hè en nu stond die schuif met geriefjes open op de dag nadat mijn schoonzus was komen kijken naar onze babyvoorraad en rara: pakt hij dat ding en begint daar lucht op te zuigen. Daarstraks lapte hij het weer dus ik dat eens op een fles met aardbeimelk gezet en met een handvatje eraan gegeven en rara? Hij dronk er goed van :shock: maar melk nee nee dat moet nog altijd uit de mum (borst dus) komen ... Koppige steenezel dat 'm is: nu hij kan drinken uit een glas gaat hij wel met een papfles lopen ook! :roll: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 09 okt 2006, 21:30

Vandaag eens geprobeerd uit een bekertje. (allee ik moet er nog eens een goed aanschaffen :lol: ) en het lukte wel. Alleen oppassen als ze wilt meehelpen, heeft natuurlijk nog niet door dat er meer inzit dan in haar mond kan :lol:

Ivm avent ... dat zal niet voor hier zijn, ik zal op zoek moeten gaan naar een ander bekertje. Met avent-papflessen heeft ze nooit kunnen drinken. Zelf heb ik, spijtig genoeg, ook een tijd tepelhoedjes moeten gebruiken. Ook die van avent geprobeerd en ook daar lukte het niet om mee te drinken. :?

Katia

Bericht door Katia » 09 okt 2006, 21:33

bioMam schreef:Nog iets over dat drinken: meneer heeft NOOIt een speen gewild hè en nu stond die schuif met geriefjes open op de dag nadat mijn schoonzus was komen kijken naar onze babyvoorraad en rara: pakt hij dat ding en begint daar lucht op te zuigen. Daarstraks lapte hij het weer dus ik dat eens op een fles met aardbeimelk gezet en met een handvatje eraan gegeven en rara? Hij dronk er goed van :shock: maar melk nee nee dat moet nog altijd uit de mum (borst dus) komen ... Koppige steenezel dat 'm is: nu hij kan drinken uit een glas gaat hij wel met een papfles lopen ook! :roll: :lol:
oh maar dat herken ik... als we bij ons mama zijn is ze altijd weg met de drinkflesjes van die kleintjes :lol:
het is toch oh zo plezant als mama nee zegt he!


Plaats reactie

Terug naar “De baby”