bed- en parkomrander
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Wat is jullie ervaring met een bed- en parkomrander?
Bij ons staat het alletwee op onze geboortelijst, maar 'k heb nu gehoord dat dat eigenlijk puur een "schoonheids"-fucntie heeft en vooral dat het een extra gevaar kan zijn voor wiegedood.
Dus we denken er nu toch sterk aan om ze van onze lijst te schrappen. Maar 'k had graag nog eens jullie meningen en ervaringen hiermee gekregen.
Bij ons staat het alletwee op onze geboortelijst, maar 'k heb nu gehoord dat dat eigenlijk puur een "schoonheids"-fucntie heeft en vooral dat het een extra gevaar kan zijn voor wiegedood.
Dus we denken er nu toch sterk aan om ze van onze lijst te schrappen. Maar 'k had graag nog eens jullie meningen en ervaringen hiermee gekregen.
ik heb beide gehad
die parkomrander is er nu uit, nu is ze 3 maand en speelt ze echt in haar box.
Die bedomrander hangt wel aan haar bedje.
gevaar voor wiegendood.... pfffff in een park is het ruim en ik neem aan dat je je kindje niet in tegen de rand van het park gaat leggen
en hier is het ook een ruim bedje, en dan zie ik ook geen problemen.
Wat moet je dan met een kinderwagen of reiswieg????
dat is helemaal dicht rondom?????
Nee, ik gebruik het en ben-was er tevreden over.
die parkomrander is er nu uit, nu is ze 3 maand en speelt ze echt in haar box.
Die bedomrander hangt wel aan haar bedje.
gevaar voor wiegendood.... pfffff in een park is het ruim en ik neem aan dat je je kindje niet in tegen de rand van het park gaat leggen

en hier is het ook een ruim bedje, en dan zie ik ook geen problemen.
Wat moet je dan met een kinderwagen of reiswieg????
dat is helemaal dicht rondom?????
Nee, ik gebruik het en ben-was er tevreden over.
Heb het van alle drie gebruikt.
En weet je zo'n omranding in het park is echt wel nuttig hoor.
Ze liggen afgeschermd van de tocht als er eens een deur open gaat of een raam open staat.
In het bedje juist hetzelfde,en ook voelen ze zich daar in geborgen.
Een eigen nestje.
Als ze liggen te spelen in hun park en het is nogal een hevige,zoals mijne kleinsten,komt die omranding zeker van pas.
Ik heb ze dus steeds gebruikt en was daar toch wel tevreden over.
En weet je zo'n omranding in het park is echt wel nuttig hoor.
Ze liggen afgeschermd van de tocht als er eens een deur open gaat of een raam open staat.
In het bedje juist hetzelfde,en ook voelen ze zich daar in geborgen.
Een eigen nestje.
Als ze liggen te spelen in hun park en het is nogal een hevige,zoals mijne kleinsten,komt die omranding zeker van pas.
Ik heb ze dus steeds gebruikt en was daar toch wel tevreden over.
Wij hebben ook beide, hoewel zijn park sowieso goed is afgeschermd van mogelijke tocht. Ik heb ook ergens gelezen dat dit het gevaar op wiegendood zou verhogen maar ik lees dan weer dat het de tocht weghoudt en ze een geborgen gevoel geeft en ondertussen kunnen ze ook niet met hun armen of benen tussen de spijlen zitten.
er zijn meerdere punten waar je op kan letten en zowel buiklig als parkomrander staan op die lijst ... maar al ben ik liever te voorzichtig, ik hrb geleerd om wat te relativeren ook - paniek helpt nooit en je moet gewoon zelf et gezond verstand de pro's en contra's wikken en wegen en als je die op een rij zet kan je voor jezelf kiezen wat je het beste vindt.sandy schreef:t'Ja wiegedood; vroeger moesten ze op hun buikje slapen en nu mag het niet meer...wie zal het zeggen...
'k Heb het bij allebei voor het spijlenbed wel gehad maar het bij J weggedaan toen ik had gehoord dat het idd wiegendood kan bevorderen.
Voor R hebben we een langere omrander gekocht want de oude was enkel voor het hoofdeinde en meneertje wroet veel ... maar hij slaapt amper in dat bed (en sowieso weinig) maar ik heb intussen toch ook meer schrik van wat ik eens met horror heb aanhoord: er was 'ns een kindje met een been tussen de spijlen van de box gesukkeld en het had zich gedraaid

Hoe komt het dan dat die omranders een gevaar voor wiegedood zijn? Omdat ze met hun gezichtje ertegen kunnen liggen?
Kunnen ze dan niet omvallen (als ze op hun zij liggen) en zo dan ook met hun gezichtje in de matras raken? Even gevaarlijk als je het mij vraagt dan...
Wat ik wel niet doe, is beren en knuffels in Milan zijn bed leggen. Bij Yana wel, maar daar ben ik wel gerust in...
Kunnen ze dan niet omvallen (als ze op hun zij liggen) en zo dan ook met hun gezichtje in de matras raken? Even gevaarlijk als je het mij vraagt dan...
Wat ik wel niet doe, is beren en knuffels in Milan zijn bed leggen. Bij Yana wel, maar daar ben ik wel gerust in...

ze beweren dat er dan niet genoeg ventilatie in het bedje ofzo is
en dan kunnen ze niet goed ademen
maar dat hangt er allemaal van af hoe groot je bedje is, vind ik
is het echt een heel klein bedje.... tja
hier heb ik een buikslapertje, mag ook niet
maar anders slaapt ze niet
en ze slaapt ook met bedomrander
en ik heb geen schrik voor wiegendood
de parkomrander is weg omdat ze al heel goed rondkijkt in de box
heb die op de laatste stand gezet
en zo ziet ze iets rondom haar hé
maar daarvoor diende die echt om de toch wat weg te houden