Verkoudheid
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Sinds vrijdag is mijn vriend erg verkouden, zondagmorgen werd ik ook wakker met een verkoudheid (verstopte neus, keelpijn). En nu vandaag merkte ik dat Fleur ook een beetje verkouden is: ze ademt zwaar en ik heb al een paar snottebellen uit haar neusje moeten halen.
Wat kan je doen als je baby verkouden is?
Wat kan je doen als je baby verkouden is?
Ik zou het niet weten of je het zonder voorschrift kunt krijgen. Ik ben naar de dokter geweest omdat hij deze nacht zo is beginnen hoesten. Maar de apotheker zei dat hij zijn sis kaart eigenlijk niet nodig had dus dacht ik dat je die dingen ook zonder voorschrift kan krijgen maar kan dus ook zijn van niet. Die Rhina-care is ook zo een waterke.
- Annubis
- Moderator
- Contacteer:
ik heb allebei die goednacht en het kruidenbadje en die pulmex gebruik ik ook . dat is de gele tube. ik gebruikte eerste vicks voor kids maar dien is uit den handel genomen. die pulmex ruikt zalig vind ik.Katia schreef:pulmex!!!
een soort vicks maar dan voor baby's ook!
en ja, kruidenbadje van zwitsal, hoewel ik de "goede nacht" met eucalyptus van zwitsal beter vind helpen...
en dan een ajuin in stukken snijden en op een bordje onder haar bedje zetten...
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)
ja maar eucalyptus mag bij kleine baby's nog niet gebruikt worden 
best den of lavendel gebruiken dan...
voor Jutta kan dat niet zo'n kwaad meer, maar bij echt baby'tjes wordt dat afgeraden...
edit: die eucalyptus waar ik op doel zijn die pure aromatherapie-druppel-achtige dingen he... in die dingen van zwitsal zit daar ook wat van in, maar helemaal niet zo sterk geconcentreerd als in van de etherische olieën

voor Jutta kan dat niet zo'n kwaad meer, maar bij echt baby'tjes wordt dat afgeraden...
edit: die eucalyptus waar ik op doel zijn die pure aromatherapie-druppel-achtige dingen he... in die dingen van zwitsal zit daar ook wat van in, maar helemaal niet zo sterk geconcentreerd als in van de etherische olieën
ach zo, dat wist ik helemaal niet. Bedankt om er mij op te wijzen.Katia schreef:ja maar eucalyptus mag bij kleine baby's nog niet gebruikt worden
Die van K&G hebben me aangeraden om Fysiomer voor baby's te gebruiken om haar neusje te spoelen.
Vandaag was ze wel al een beetje beter. En zolang haar snottebellen wit zijn ipv geel of groen is het goed volgens hen.
Vandaag had ze wel koorts (38,6°), maar dat kwam door de vaccinaties van gisterenavond denk ik...
Vandaag was ze wel al een beetje beter. En zolang haar snottebellen wit zijn ipv geel of groen is het goed volgens hen.
Vandaag had ze wel koorts (38,6°), maar dat kwam door de vaccinaties van gisterenavond denk ik...
- Annubis
- Moderator
- Contacteer:
awel dat is hier ook daarmee mijn vraag ! normaal mogen ze geen vaccinaties geven als ze ziek zijn of in de 2weken ervoor zijn ziek geweest. bij mij zet de huisarts de vaccinaties ! dit is al zo van bij alessio ik ben maar 1x naar kind en gezin geweest en dat is mij zo tegengevallen dat alles door de huisarts of de kinderarts word gedaan .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)