Slapen overdag

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
mell
Moderator
Slapen overdag

Bericht door mell » 27 aug 2006, 13:12

Ons meisje is nu 5 maand en ze heeft het altijd moeilijk gehad om te slapen overdag.

Enkel als ze op ons ligt valt ze in slaap. Met als gevolg natuurlijk dat je niets kan doen :lol: .

Nu was ik dit al aan het oplossen door in de voormiddag en namiddag te gaan wandelen of een autorit te maken. Zo slaapt ze toch nog iets.

's Middags zouden we haar graag een middagdut in haar bedje laten doen. Maar ook dit lukt niet.

We hebben geprobeerd haar te laten wenen, met tussendoor sussen, ... maar het helpt niet. Zodat ze weer bij ons rust.

Wat moeten we hier mee aanvangen? Haar laten genieten van bij ons door de dag te slapen? Haar laten wenen?

Binnen een goede week zal ze naar de onthaalmoeder gaan. Wat ginder dan?

Iemand tips?

Ik vind het niet erg dat ze bij mij slaapt maar wil zeker weten dat ik haar niet al aan het verwennen ben of een verkeerd ritme aan het aanleren ben. :?

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 27 aug 2006, 13:46

Ik kan je eigenlijk ook niet echt verder helpen, maar heb ook een beetje een probleem van die aard. Ons meisje is nu 3 maand en ze slaapt ook nog weinig overdag. En als ze slaapt, dan valt ze ofwel in slaap op de arm of in de maxi cosi, maar ze kan niet zelf inslapen als we haar in haar wiegje of bed leggen. En 's nachts slaapt ze enkel goed als ze tussen ons ligt. Gisterenavond kwamen we van bij mijn ouders. Ze sliep in de maxi cosi. Toen we thuiskwamen had ik haar in haar bedje gelegd, maar ze werd een beetje wakker en begon te jammeren. Bert heeft haar dan terug tussen ons gelegd en ze sliep direct terug in.
Kan het dat we haar nu al verwend hebben door dit altijd te doen?

Katia

Bericht door Katia » 27 aug 2006, 14:13

DE oplossing: een draagdoek!!!
en als je er een neemt waarmee je op de rug kan dragen (kubeba is daar zalig voor) dan heb je zelfs je handen vrij terwijl je kindje slaapt!

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 aug 2006, 14:16

Maar wil de om dat dan ook doen? Voor thuis is dat ideaal.
Wat ik gedaan heb met Milan: zo vlug mogelijk alleen leren inslapen, omdat ik met Yana ook dat probleem had bij de om. Hier nu geen problemen meer. Mss eens de draagdoek proberen aan te prijzen bij je om.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 aug 2006, 14:26

ja nee, bij een OM dat is iets anders he...
ik zie ons mama eerlijk gezegd ook niet met een draagdoek rondlopen hoor!
Dat is niet te doen met al die kindjes!

thuis is dat te doen ja...

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 aug 2006, 14:41

Dacht ik ook. Een om kan geen mama vervangen hé?
Ik vrees dat het zal zijn zoals hier bij Yana: roepen en tieren bij de om en omdenduur toch leren van alleen in slaap te vallen. :? :?
Daarom dat ik het anders heb gedaan bij Milan :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 aug 2006, 14:43

toch handig aan thuis zitten vind ik :lol:
allez ja, persoonlijk he... ik kan hier doen wat ik wil :lol:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 aug 2006, 14:49

zal wel zijn!! als je dat kan en wilt moet je dat zeker doen. Dan hoef je echt geen seconde te missen van de vorderingen van je kind. Gelukkig heb ik het hier nooit meegemaakt dat ik bij de om kwam en dat ik moest horen dat ze daar haar eerste stapjes of zo heeft gezet.
Hebben jullie kleine kindjes in de fam? Wij niet, en daarom ben ik aan de andere kant dan wel blij dat ze eens met leeftijdsgenootjes kan spelen.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 aug 2006, 14:53

ik kom niet echt overeen met mijn familie :lol:
maar ik zit regelmatig bij ons mama al eens he, gewoon om dat ze daar keigraag is met al die kindjes! (anders zou ik daar zoveel niet zitten)
En af en toe eens af spreken met bio of kim :lol: dan kan ze met hun zoontjes spelen ook :lol:

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 aug 2006, 14:54

t'Is just! Je mama is om! Even vergeten :roll:
Zo heeft ze toch veel kindjes om mee te spelen. Dan is dat echt wel ideaal om thuis te blijven. En eenmaal tweede baby er bij is, zal je meer dan ooit je handen vol hebben :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 aug 2006, 15:02

zelfs voor mensen wiens moeder geen om is, zijn er genoeg mogelijkheden om toch met andere kindjes in contact te komen hoor :lol:

zie maar naar de speelbrug ofzo... schitterend initiatief (hoewel het nog beter kan :P )

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 aug 2006, 15:22

Ideale job voor Katia, open je eigen indoorspeeltuin. Troia heeft veel speelkameraadjes, jij hebt je eigen zaak, als het slecht weer is weten babyforummers altijd waar naartoe,.... :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 aug 2006, 17:06

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 27 aug 2006, 18:08

Iemand tips?
tips niet echt
hier heb ik er van het begin af aan een gewoonte van gemaakt om ze op geregelde tijdstippen in haar bedje te leggen op haar kamertje. (wel goed verduisterd)
Geen problemen mee gehad. Zelfs geen tutje nodig om haar te doen inslapen ( bij mijn zoontje idem dito)

wij hebben geen van onze 2 kindjes bij ons in bed genomen
en nooit in een draagdoek genomen
dat gaat hier gewoonweg niet. Als ik moet werken, kan ik niet verlangen dat de oma's ook met een draagdoek gaan rondlopen
en bij ons in bed nemen, no way!
Kan best gezellig zijn, maar toch maar niet.
zelfs niet als ik thuismama zou zijn, dan zou ik het nog niet doen.
alles loopt hier perfect, geen gemor om gaan te slapen, toch genoeg leuke momenten samen en iedereen gelukkig

uiteraard voedt iedereen zijn kinderen op volgens zijn manier en goeddunken.
Maar bij ons werkt ons systeem goed en daar houden we ons aan.

Is haar kamertje goed donker? Veel kindjes willen echt in het donker slapen of anders lukt het niet
Misschien een muziekpopje optrekken bij het slapen gaan, bij sommige kindjes helpt dat ook
en verder... haar toch wat laten huilen en elke keer iets langer wachten om naar haar toe te gaan. Zo zal ze het wel gaan leren, hoop ik.
Heel veel succes!
Afbeelding
Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 27 aug 2006, 18:13

Aha da's dan een voordeel en iets waar we ons dan geen zorgen over moeten maken.

De om gebruikt namelijk een draagdoek, dat heeft ze ons eens gezegd.

Maar ik had schrik dat onze kleine daar misschien al te oud voor zou zijn. Maar dan blijkbaar niet persé.

Afwachten dus wat ze bij de om gaat doen. :D

Katia

Bericht door Katia » 27 aug 2006, 19:50

te oud voor een draagdoek :shock:
ze zijn pas te oud voor een draagdoek als ze te zwaar beginnen te wegen voor jou!
Troia is nu bijna 16 maand, maar zit nog dagelijks in de draagdoek, zelfs hoogzwanger draag ik die nog elke dag in de draagdoek (ik heb nu ook wel 7 verschillende soorten :lol: dus afwisseling genoeg!)

Nee echt, zolang je ze kan dragen (en op de rug kan je dat heeeeeeeeeeeeel lang dragen, wees gerust! In de kubeba kan ik haar nog een hele dag op de rug nemen moest die dikke buik niet in de weg zitten), kunnen ze er in... de meeste draagdoeken kunnen makkelijk 25 kilo dragen (hoewel ik geen doek gemaakt van tricot meer zou gebruiken dan!)...

mell
Moderator

Bericht door mell » 28 aug 2006, 16:45

Katia schreef:te oud voor een draagdoek :shock:
:oops: tja ik stel me een draagdoek voor als iets waar ze in liggen en dus niets kunnen zien.

Misschien ben ik daar mis in. En tja aangezien Maaike graag alles ziet dacht ik zo van "ah dan is ze te oud".

Maar blijkbaar niet :oops: Ook hier zal ik mijn licht dan beter ook eens opsteken.

Oeioei ik moet nog veel leren :D

mell
Moderator

Bericht door mell » 28 aug 2006, 16:51

Oké ik ben maar eventjes de topic over "draagdoeken" gaan bekijken. En ja "foei Liesbeth", ik had het me dus helemaal anders voorgesteld. Een draagdoek daar stelde ik mij altijd voor dat de baby er in lag te liggen, maar blijkbaar kan hij net zo gebruikt worden gelijk een draagzak.

Thuis gebruiken we een draagzak, gemakkelijk en zeker als je eventjes vlug een winkel binnen wilt.

Maar het nadeel is dan wel: madam zal niet slapen hoor :lol:

als ik merk dat bij de om een draagdoek goede diensten doet zal ik het niet nalaten om me er ook eentje aan te schaffen.

Plaats reactie

Terug naar “De baby”