't is bij ons nog wat vroeg, maar mijn ventje zit al een tijdje na te denken over een oplossing voor zijn probleem.
Wij wonen namelijk op een bel-etage, dus hebben we nogal wat trappen. Het probleem is nu dat we langs de ene kant muur hebben en langs de andere kant een "ouderwetse" metalen trapleuning. Dus dat je daartussen eigenlijk geen poortje kunt opspannen ofzo.
Alle hekjes die mijn ventje al bekeken heeft vindt hij eigenlijk niet veilig genoeg.
Zijn er bij jullie nog die dat probleem hadden en hoe hebben jullie dat opgelost???
hekje voor trap
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Re: hekje voor trap
nog erger, een open trapportaal :s over de eerste verdeping en we hebben dat met een iets duurdere oplossing kunnen doen: soort hk met poortje dat je kan uitbouwen zoals je il - en zelfs aan elkaar kan zetten als box ... ik pb details effesmurfin27 schreef:'t is bij ons nog wat vroeg, maar mijn ventje zit al een tijdje na te denken over een oplossing voor zijn probleem.
Wij wonen namelijk op een bel-etage, dus hebben we nogal wat trappen. Het probleem is nu dat we langs de ene kant muur hebben en langs de andere kant een "ouderwetse" metalen trapleuning. Dus dat je daartussen eigenlijk geen poortje kunt opspannen ofzo.
Alle hekjes die mijn ventje al bekeken heeft vindt hij eigenlijk niet veilig genoeg.
Zijn er bij jullie nog die dat probleem hadden en hoe hebben jullie dat opgelost???

Wij hadden weer een ander probleem... wonen in ene oud sjiek huis met aan de ene kant bewerkte trap eeke stenen van een paar honder jaar oud. Win de andere kant authetieke tegels van een paar honderd jaar oud. Wij hebben gekozen voor traphekjes die klemmen ipv boren schroeven ed. Zijn echt op elke grote te maken.
Jullie hebben nog ff maar hopelijk komen jullie nog wat tegen
Jullie hebben nog ff maar hopelijk komen jullie nog wat tegen
Wij hebben dat niet en moeten het ook niet hebben. Ik mis dat niet. Yana weet dat ze niet op de trap mag alleen en gaat nooit verder dan een tree of 2. Anders kruipt ze samen met mij naar boven.
Ook Milan zet er nu en dan al eens een voet op, maar ik leer die dat even snel weer af. Als hij wat ouder is en goed kan lopen, leer ik hem -net als Yana- op een veilige manier de trap op en af gaan.
Ook Milan zet er nu en dan al eens een voet op, maar ik leer die dat even snel weer af. Als hij wat ouder is en goed kan lopen, leer ik hem -net als Yana- op een veilige manier de trap op en af gaan.
wj hebben ze echt wel nodig ... het voordeel van onze hekjes (overal) is dat J ze zelf kan (en mag) opendoen (/ sluiten) en R niet
en met R is he echt echt nodig hoor, want ik kan geen millisec wegkijken of die spookt iets uit en nu mag hij van mij "vrij" lopen tussen zijn kamer en de badkamer op de gang, maar zonder hekken had dat niet gekund ...
We ebben ook plexi of hekjes met snebinders vastmaken overwogen maar dat was allemaal een gedoe en de maten kwamen ook niet uit (gewone hekken zjn te smal voor de open zijkant) en nu heb ik dus de ideale oplossing - was wel duur maar is later tot iets anders (box, kachelafsluiting of zo) om te vormen ook ...

We ebben ook plexi of hekjes met snebinders vastmaken overwogen maar dat was allemaal een gedoe en de maten kwamen ook niet uit (gewone hekken zjn te smal voor de open zijkant) en nu heb ik dus de ideale oplossing - was wel duur maar is later tot iets anders (box, kachelafsluiting of zo) om te vormen ook ...