Je baby ziet andere baby's

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Marijke
Pas blauw
Je baby ziet andere baby's

Bericht door Marijke » 02 aug 2006, 14:16

Vanmorgen naar de consultatie geweest met ons kleintje. In de wachtzaal zaten er nog twee kersverse moeders met hun jonge spruitjes. En Naomi was klaarwakker en keek met grote ogen naar die twee babietjes. Op een bepaald moment begonnen die alledrie tegen mekaar? te roepen. Er ging bij mij dan een lichtje branden! Zou het niet goed zijn voor Naomi dat ze nu al in contact komt met andere leeftijdgenootjes. Ik zag dat het haar heel nieuwsgierig maakte en ze werd er zelf rustig van. Aangezien ze niet bij een onthaalmoeder of crèche zal gaan zou ik een ander alternatief willen. Ik kan al moeilijk naar een speeltuin gaan, waarschijnlijk ben ik weer al wat te snel. Maar bestaat er zoiets als een babybijeenkomst waar ze met volle verbazing naar haar leeftijdgenootjes kan staren? :roll:
Ik zit weer met die rare vragen hé :?
Afbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 02 aug 2006, 15:01

In sommige ziekenhuizen en in sommige geboortehuizen worden er moedergroepen georganiseerd. Dan komt men 1 keer in de week (of om de 14 dagen) samen; allemaal mama's met kleine babytjes. Misschien eens rondkijken in je buurt?
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 02 aug 2006, 15:08

mijn vroedvrouw had ook zo'n moedergroep maar ik geraakte daar nooit - manlief wou na de bevalling niet meer altijd chauffeur zijn :roll: en in Antwerpen is er wel de Speelbrug (kijk eens op www.despeelbrug.be !) waar ik al veel geods over heb gehoord. Zou er zelf ook al lang naarote willen en we gingen daar eens met wat mensen afspreken maar het moet er nog van komen. Eignelijk zou ik nog het liefst van al zelf zo'n speelhuis runnen - maar dan met vooral houten speeltjes (totaal "bio"- en "natuur"-gericht dan) en ik vraag me al lang af of dat zou aanslaan. 'k Loop nu al jaren met dat plan maar durf die stap niet zetten om zo'n zaak uit de grond te stampen en toch blijft dat gevoel knagen hè ...
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”