Vanaf welke leeftijd mag ik haar beginnen leren dat ze ook zelf kan slapen zonder de nabijheid van mama? Is het nu op 2 maanden nog wat te vroeg en hoe pak ik dat het beste aan? Soms geraakt ze per dag maar aan 7 uren slaap....

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
dat vraag ik mij ook afSaartje schreef:Maar hoe doen jullie dat dan overdag? Lukt het je kind dan om alleen in te slapen of blijf je er dan ook bij?
Vind ik een mooie theorie maar niet haalbaar. Toch niet in alle gevallen. Yana is altijd bij mij in slaap gevallen tot ze een maand of 6 was. Toen moest ze naar de om en dan begonnen de problemen. Zij heeft daar natuurlijk niet alle tijd voor.Sofie schreef:Goh, ik heb zelf natuurlijk nog geen ervaring, maar ik heb er wel een mening over. Na wat boeken te lezen, ben ik tot de conclusie gekomen dat het volkomen normaal is dat een baby in de nabijheid van mama wil zijn. In één van de boeken (babyboek van desmond morris) stond er dat het absurd is wat we hier in de westerse wereld doen; veel mensen kopen een dure kinderkamer en we denken dat dat babytjes gelukkig maakt. Maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Er is maar één plaats waar een babytje het gelukkigst is en dat is bij de mama, al is dat in een villa of een krot van een huis
. Wij willen het proberen om het kindje in ons bed te laten slapen (en als dat echt niet lukt, een bedje naast ons bed zetten). Wist je dat de westerse cultuur de enigste cultuur is waar we onze babytjes van kleinsaf willen laten zelfstandig zijn (in een aparte kamer laten slapen, niet meteen opnemen als ze wenen,...).
In een paar artikels die ik heb gelezen, stond er te lezen dat baby's die bij de ouders slapen, minder wenen dan baby's die in een kamer alleen slapen. Ze worden wel meer wakker, maar zouden meteen terug indommelen wanneer ze de nabijheid van mama zien/horen/ruiken. We zullen dat dan maar eens uittesten hé
ik heb hier een knuffel voor Niels waar ik een groot deel van m'n zwangerschap mee geslapen heb. Nu is die voor hem... en hij wordt (nu nogmajor schreef:het is natuurlijk ook een gemakkelijkere overstap naar de om bij 3maand dan bij 6maand. bij ons valt Torben ook altijd met contact in slaap en 's nachts dus ook bij ons. Ik ben benieuwd wat dat gaat geven in september, wanneer hij naar de om moet
Katia schreef:gho ja, of als je hem naar de OM brengt een t-shirt van linda meegeven die ze de dag daarvoor gedragen heeft (of snachts gedragen) en waar haar geur in zit...
bij ons mama hebben we al moeders gehad die dat op den duur gedaan hadden en dat was een oplossing geweest voor die kindjes...
2de???Katia schreef:katharina, dat geven ze idd wel aan ja...
troia heeft lange tijd niet meer tussen ons willen liggen (wroeterke tot en met, ze had waarschijnlijk geen plaats genoeg) en nu is dat smorgens dat ze er toch nog inkruipt en verder slaapt (meestal als papa naar zijn werk vertrekt, dus ik lig nooit alleen, zalig!)
en je kan een 2e in de draagdoek stoppen he om eten te geven en zo ondertussen achter anais aankrossen
ik zal zwijgen .....ik denk dat er overal wel bijstaat dat dat zo niet is...
waarom denken mensen direct dat dat zou betekenen dat ze daardoor niet goed zijn?
Snap ik eigenlijk niet...
doet het er eigenlijk toe wat anderen denken?