tandjes

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal
tandjes

Bericht door Sigri » 17 jul 2006, 17:04

Bij onze meid zijn de tandjes precies al een aantal weken aan eht werken. De laatste dagen heeft ze er veel last van.

Heeft iemand iets goed tegen tandjes pijn. Ilsa is net 5 maand geworden.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 17 jul 2006, 20:14

wij gebruikten altijd teegel.

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 17 jul 2006, 20:18

Wij hebben gel die je op het tandvlees lichtjes wrijft....das een klein tubetje met de naam: 'pansoral'
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Marita
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 mar 2005, 18:06

Bericht door Marita » 17 jul 2006, 21:30

bijtring voor in de frigo te leggen. Koelt af en verzacht de pijn.

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 17 jul 2006, 21:47

Marita schreef:bijtring voor in de frigo te leggen. Koelt af en verzacht de pijn.
Yep, gebruik ik ook.


Gebruikersavatar
Kim.D.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 jan 2006, 15:04
Contacteer:

Bericht door Kim.D. » 17 jul 2006, 21:56

muppet schreef:
Marita schreef:bijtring voor in de frigo te leggen. Koelt af en verzacht de pijn.
Yep, gebruik ik ook.
heb ik ook een tijd gebruikt maar ni lang, daarna vloog dat door mijn living :lol:

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 17 jul 2006, 22:08

Marita schreef:bijtring voor in de frigo te leggen. Koelt af en verzacht de pijn.
Awel, indertijd had Mila nogal last van haar tandjes, en de apotheker raadde zo'n ring af.. Omdat dat te koud zou zijn en ze zou er ziek van kunnen worden (weet het niet meer juist).. Hij raadde zo'n zalf aan (waar ik de naam al lang niet meer van weet)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
danielle1981
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 sep 2004, 10:13
Locatie:achterhoek (ned)

Bericht door danielle1981 » 17 jul 2006, 22:28

Bijting (die je i/d koelkast legt inderdaad) hebben wij ook gekocht.
Voor de rest had Naomi er weinig last van gelukkig
Als de eersten dorzijn dan gaat het meestal rap.

Katia

Bericht door Katia » 17 jul 2006, 23:07

hier ook bijtring...
ik heb pertang een zalf (waar ik de naam niet van weet en kheb geen zin om recht te staan) zenne

Gebruikersavatar
wen
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 apr 2005, 15:54
Locatie:Ranst
Contacteer:

Bericht door wen » 17 jul 2006, 23:20

Katia schreef:hier ook bijtring...
ik heb pertang een zalf (waar ik de naam niet van weet en kheb geen zin om recht te staan) zenne
ale katia :D
Afbeelding

Yaro zijn banner klopt weer niet,hij is nu bijna 2jaar.


AfbeeldingAfbeelding

Glenn 2/6/1995
Jens 6/9/1997
jana 20/11/1998

Katia

Bericht door Katia » 17 jul 2006, 23:44

nee, enkel mijn bed (en de wc) krijgen mij nog van mijne stoel af (de rest komt hugo brengen :lol: )

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 18 jul 2006, 10:36

wacht ik ga wat opduikelen aan info :) en ineens even zeggen dat die T-gel die ze overeal aanbevelen iets was dat mijnen oudste niet wou en wij zitte nu met homeopathie dus kiezen voor kamille - waarover dadelijk meer ...
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 18 jul 2006, 10:55

ok ik wacht op je ...
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 18 jul 2006, 11:03

gevonden, copy paste:

Wij hebben voor ons zoontje (J.) indertijd ook Teejel :? gekocht (op aanraden van iemand anders) en dat ging langs geen kanten: ons ventje moest daar niet van weten en brulde moord en brand, spuwde en vocht dus heb ik het opgegeven en iets anders gezocht. 'k Weet niet meer wat dat ander middeltje was, maar het hielp ook geen snars en dus verder gezocht en een schitterende oplossing gevonden: als je een druppeltje kamilleolie - dit is een etherische oliën en die kan je in al de Essenza- en andere (natuur)winkels vinden - mengt met een koffielepeltje amandelolie (te kopen bij de apotheek) dan heb je een pijnverzachtende olie die je gewoon aan de buitenkant van de wangetjes kan smeren en het helpt echt ! Je hebt natuurlijk niet die hele koffielepel nodig dus deed ik het altijd in een uitgewassen leeg potje van mijn oogcrème en dat labelde ik dan. Het enige waar je met dit warm weer op moet letten, is dat je je kind niet met ingeoliede wangetjes in de zon laat komen :!: :!: :!: want dan verbrand de huid te makkelijk: ik waste het telkens even weg voor we buiten gingen (kan ook met een watje met rozenwater afgeveergd worden = handiger dan met washandje vond ik) en meesal smeerde ik dan ook ineens wat zonnecrème op zijn snoet :idea: .
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 jul 2006, 11:09

moete gij niet werken nu? :lol:

en T-gel is eigenlijk niet goed, heel veel kinderen kunnen daar niet tegen!

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 18 jul 2006, 11:43

Toen ik bij mijn zus was in Frankrijk gebruikte zij ook een vloeistof die je in het mondje moest doen....dat was ook met kamille en werkte kalmerend....maar hier in Belgie in de apotheek wisten ze niet wat ik bedoelde :roll: dus heb ik dat toch die gel genomen waarvan ik de naam hierboven al heb vernoemd....en dat werkt hier ook....
Anaïs heeft het niet voor bijtringen....die vliegen ook weer meteen weg :lol:
En anders komt ze bijten in mijn schouder, dat helpt ook bij haar....maar das minder leuk voor mij :wink:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 18 jul 2006, 12:09

Milan durft wel een in mijn vinger bijten en dan is het precies een razende hond :oops:
En trekt en sleurt dan aan mijn vinger zoals een hond aan een bot :lol: Maar pijn dat dat doet jong :?
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 19 jul 2006, 12:47

Katia schreef:moete gij niet werken nu? :lol:
sjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjt ;)
Katia schreef:en T-gel is eigenlijk niet goed, heel veel kinderen kunnen daar niet tegen!
aha ... ge zijt 1 van de weinigen die me daarin bijtreedt: ik blijf het overal als dè aanrader horen :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 19 jul 2006, 12:51

Katharina schreef:Toen ik bij mijn zus was in Frankrijk gebruikte zij ook een vloeistof die je in het mondje moest doen....dat was ook met kamille en werkte kalmerend....maar hier in Belgie in de apotheek wisten ze niet wat ik bedoelde :roll: dus heb ik dat toch die gel genomen waarvan ik de naam hierboven al heb vernoemd....en dat werkt hier ook....
Anaïs heeft het niet voor bijtringen....die vliegen ook weer meteen weg :lol:
En anders komt ze bijten in mijn schouder, dat helpt ook bij haar....maar das minder leuk voor mij :wink:
ik gebruik nu pillekes (meneer wou geen siroopje) van Chamodent en de Chamomilla-siroop is ook van naam veranderd geloof ik en onze apo zei dat je zoiets als chamodentpillekes ook in druppeltjes hebt ...

Van bijtringen gesproken: op de verpakking van degene die ik heb stond dat die niet in de vriezer mogen :shock: en ik dacht altijd at 't net moest dus och ik heb ze nu gewoon in de koelkast maar idd ze vliegen rap weer weg, al kan het soms duidelijk deugd doen ook ... Vanmorgen heeft hij de bijtringen links laten ligen en mijne kommkommer uit de koielkast "gepikt" en daarna was hij die zo tegen zijn wang aan 't houden van "ooh lekker fris" (al zei hij "warm" - mar da's misschien omdat hij "koud" nog niet kan zeggen en hij er toch op rekent dat wij hem dan aanvullen en uitleggen wa thij bedodld - slimmerd zenne, zo leert hij weer een woord bij :lol: maar hij zei het toch niet na ...) en 't is er op neergekomen dat mijne komkommer mee naar oma is nu :P
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 19 jul 2006, 13:47

't is er op neergekomen dat mijne komkommer mee naar oma is nu
:lol: :lol:

en bedankt voor je tip
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tatty
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 jul 2005, 17:48
Locatie:Zedelgem
Contacteer:

Bericht door Tatty » 07 aug 2006, 11:52

Kyana neemt soms mijn vinger vast en steekt die in haar mond en bijt er erg hard op! Ze bijt ook op alles die ze in haar handen krijgt. Maar 'k weet niet of het door haar tandjes komt. Hoe weet je dat eigenlijk juist?
Als ik over haar tandvlees wrijf dan voel ik niets. Ze kwijlt af en toe maar doet dat al een eindje.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 07 aug 2006, 15:02

Tatty schreef:Kyana neemt soms mijn vinger vast en steekt die in haar mond en bijt er erg hard op! Ze bijt ook op alles die ze in haar handen krijgt. Maar 'k weet niet of het door haar tandjes komt. Hoe weet je dat eigenlijk juist?
Als ik over haar tandvlees wrijf dan voel ik niets. Ze kwijlt af en toe maar doet dat al een eindje.
Anaïs kwijlde ook al van rond haar 4 maand zo erg en had precies ook al last...stak alles in haar mond....maar uiteindelijk was het 1ste tandje pas voelbaar aan haar 7 maanden....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 15:23

Sigri schreef:
't is er op neergekomen dat mijne komkommer mee naar oma is nu
:lol: :lol:

en bedankt voor je tip
graag gedaan ... allée als ik binnenkort kids met komkommers zie dan weet ik dat die ouders deze tips gelezen hebben ;) hahaha (kan je ook altijd uitproberen hè) ;) :lol: ;) :lol: ;)

Tatty, dat kan enorm verschillen hè: onzen oudste kwijlde op 3M al en had op 7 of was het 9??) maanden pas tandjes die echt doorstonden en onze kleinste die kwijlde wel maar niet zo fel en op 4M stond tandje 1 er al door :shock:
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 aug 2006, 19:50

Haar eerste tandje is zichtbaar :lol:
een tweede is aan het doorkomen
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 07 aug 2006, 21:00

proficiat voor ilsa met haar 1e tandje!!!
hopelijk niet teveel last (meer)?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 07 aug 2006, 21:06

ze steekt alles in haar mond
heeft zaterdag op de vinger van haar meter gebeten :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 07 aug 2006, 22:56

proficiat met Ilsa haar 1ste tandje - en 2de in aantocht!
Weer een mijlpaal !! :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 07 aug 2006, 23:26

8) mooi! proficiat met haar 1ste bijtertje!


Hier nog niets, maar hij wil ook alles in zijn mond steken :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2006, 17:14

Bericht door Ilse-vh » 10 aug 2006, 15:38

bioMam schreef:gevonden, copy paste:

schitterende oplossing gevonden: als je een druppeltje kamilleolie - dit is een etherische oliën en die kan je in al de Essenza- en andere (natuur)winkels vinden - mengt met een koffielepeltje amandelolie (te kopen bij de apotheek) dan heb je een pijnverzachtende olie die je gewoon aan de buitenkant van de wangetjes kan smeren en het helpt echt ! Je hebt natuurlijk niet die hele koffielepel nodig dus deed ik het altijd in een uitgewassen leeg potje van mijn oogcrème en dat labelde ik dan. .
heel erg bedankt voor de tip!! Ik ga ook eens naar de biowinkel gaan en dat in huis halen. Ik heb nu ook Teegel gehaald maar ben er niet echt tevreden over.
Bedankt en groetjes!
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 12 aug 2006, 14:05

intussen is er ééntje aan het uitkomen :D
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”