Shayenzo ziek

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:
Shayenzo ziek

Bericht door Schorpioentje73 » 08 jun 2006, 14:46

hoi iedereen, had het nog niet vermeld, maar dinsdag werd hij wat ziekjes, hij had 's middags maar 60 ml gedronken ipv 90, mja, dat vond ik nog niet zo direct onrustwekkend, maar hij begon ineens fel te "zeuren", niet zoals gewoonlijk , als hij krampjes heeft is het eerder schreeuwen , dus dit was anders. Hij zag ook bleekjes en ik heb zijn temperatuur genomen en hij had 38,3°, lichte koorts dus.
Heb huisarts gebeld, en zijn keeltje zat wat rood en ze vermoedde wat grieperig. Ik kreeg perdolan tegen de koorts en een soort aroma suppo's met eucalyptus voorgeschreven. ' s avonds was de koorts weg, zonder perdolan te geven (moest maar vanaf 38,5 zei ze) en heb hem toch ne suppo gestoken, en hij sliep van 22u30 tot 6u30, heb hem toen nog wakker gemaakt.
Woensdag gans de dag oke, geen koorts, niet meer zo zeuren, zag er beter uit, en ineens 's avonds weer wat koorts. Heb er vanacht dan ook anderhalf uur mee in de keuken gezeten na zijn flesje, had nog koorts, en zeuren, niet normaal, zijn buikje "broebelde" ook nogal fel.
Deze morgen bleef hij zeuren, en toen kwam net de mevrouw van kind en gezin, ze weegt hem, en hij is bijna 100 gr afgevallen sinds vorige week, dus maar weer huisarts gebeld, en doorverwezen naar de kinderarts, heb afspraak om 15u30. Ze kan er niet direct iets aan zien, en er moeten onderzoeken gebeuren, urine, bloed, foto, enz, pff, amaai en nog zo klein, dat begint goed. Maar ze moeten de oorzaak vinden, kan een urineweginfectie zijn, verkouden, maar kan misschien ook erger. Hopelijk kan hij vanavond terug mee naar huis, anders is het helemaal balen, want zaterdag is normaal zijn doopfeest, hoop maar dat het kan doorgaan.

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 08 jun 2006, 20:58

Oei, hopelijk is hij snel weer beter!!! Dikke knuffel!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Karen/1982
Pas blauw

Bericht door Karen/1982 » 08 jun 2006, 21:27

Hoe was het bij de kinderarts Schorpioentje? Hopelijk is het niks erg.
Karen, mama van een kleine wervelwind (30/08/2005)
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 08 jun 2006, 23:09

ik ben nog altijd niks wijzer, kinderarst kon ook niet direct iets vinden
hij dacht urineweginfectie of darminfectie
heb clamoxyl gekregen, antibioticum
en hij kreeg een zakje aan zijn piemeltje geplakt, om urine op te vangen voor controle
gezien hij niet wou plassen ben ik naar huis gekomen, en vanavond dan teruggereden, met een heel klein beetje maar in het zakje, maar had vooraf gebeld, en hij zei dat paar druppelkes voldoende waren, hoop het, anders is het overnieuw
morgen moet ik bellen voor de uitslag

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 09 jun 2006, 14:24

Veel beterschap en hopelijk niets ernstigs...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 09 jun 2006, 19:27

Shayenzo heeft nierbekken ontsteking, en moest antibiotica intraveneus voor een paar dagen, maar heb hem niet in kliniek willen achterlaten, tis morgen doop en ook, die antibiotica loopt maar een half uur, vind het zonde hem daar dag en nacht te doen blijven voor dat half uur, enkel omdat ze infuus niet zouden moeten afkoppelen
hij heeft vandaag eerste gehad, en ze hebben het afgesloten , naaldje blijft in zijn arm, met een slotje op het draadje, alles goed ingepakt, en ik heb hem mee naar huis genomen, ons dutske
morgenochtend moet hij dan terug voor de 2de en heb gezegd dat ze dan gans dat infuus moeten afdoen, naald eruit, want met gans dat geval dat ze daar aanspalken voor die kleintjes om het niet te bewegen, kan hij in zijn doopkleertjes niet, en als hij zondagmorgen nog een dosis moet, d dat weten we nog niet, gaan ze maar opnieuw moeten prikken dan
stond haar niet aan van die verpleegster, maar mocht van dokter, dus, heb ik hem liever thuis, en een uurke per dag naar die kliniek is toch veel minder erg dan hem daar een paar dagen achterlaten

Karen/1982
Pas blauw

Bericht door Karen/1982 » 09 jun 2006, 20:11

Ai Schorpioentje, das minder. Heeft je ventje pijn? Hebben er enig idee hoe hij dat gekregen heeft? Groot gelijk dat je hem niet in't ziekenhuis wil laten, ocharme 't dutske.

Veel sterkte hè!
Karen, mama van een kleine wervelwind (30/08/2005)
Afbeelding

beam
Pas blauw

Bericht door beam » 09 jun 2006, 21:24

Oei, de sukkelaar.. dat ie dat nu moet meemaken... Nie plezant zunne. Maar hebt veel gelijk qua de behandelingen in het ziekenhuis en zo want een kinneke achterlaten is voor niemand leuk !! :shock: 'k Hoop dat het goed gaat. Veel succes ook met de doop !
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 09 jun 2006, 21:42

bedankt voor de steun
en hoe je dat krijgt ?
kan meerderen oorzaken hebben, en meest voorkomend is dat bij baby's het klepje van de blaas nog niet goed afsluit, zodat hun urine terugvloeit naar de nieren en zo zware ontstekingen geeft, want die gastjes liggen heel veel plat he, dan keert dat makkelijker terug als dat klepke nog niet goed werkt
op de echo en foto was er niks verkeerd te zien
en pijn zal hij wel hebben, gaat gepaard met blaasontsteking, die uitvloeit naar de nieren, dus iedereen die al eens een blaasontsteking had weet wel dat zoiets niet leuk is, dus voor zo een klein hummeltje zeker niet
gisteren was het gans de dag zeuren, echt een zagerig gehuil, helemaal anders dan anders, vandaag was hij veel stil, zelfs ganse dag wakker van vanmorgen 8u tot vanavond 18u, zonder veel morren, echt heel flink hoor
hij werd steeds "gestoord" voor foto, echo, infuus, enz, en in zijn bedje op de kamer lag hij me steeds aan te kijken, wou vechten tegen de slaap, daarmee wou ik hem daar niet laten
verpleegster gaf het een draai, dat het een soort euforie was, door wat ze allemaal gedaan hadden, kzeg geloof het niet, thuis slaapt ie wel, en ja hoor, is als een blok in zijn wiegje in slaap gevallen, maar ja, die willen dat in kliniek natuurlijk niet geloven he :? waarom ge u kind meeneemt

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 09 jun 2006, 22:59

Schorpioentje, veel geluk met het ventje...
Keanu is ook niet lang genezen van een blaasontsteking en ik vraag me ook af waar dat kan uitkomen.
Hij heeft ook clamoxyl gekregen nadat zijn urine werd onderzocht.
Heb je ook een longfoto en een echo van zijn niertjes moeten laten nemen?
Al gehoord van urine reflux?

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 10 jun 2006, 00:06

ocharme, nog zo klein en al ziek zijn...
Veel beterschap voor je kindje :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 10 jun 2006, 08:30

veel beterschap voo de kleine pruts
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beam
Pas blauw

Bericht door beam » 10 jun 2006, 13:31

Toen Stine een maand of zes was, had ze 's morgens droge pampers. 'k Zei nog dat het vroeg was om nu al proper te zijn. Door een stom toeval is dan uitgekomen dat er ook iets schortte aan haar niertjes. Ze moest naar de dokter voor een verkoudheid en terloops zei ik dat es aan de dokter. Ze vroeg of dat regelmatig gebeurde. Het was nie regelmatig maar ze zei van toch es foto's te nemen van haar nieren want ze was ook bang van nier reflux :shock: . 'k Wist bij god nie dat dat bestond.
Wij dus naar de kliniek voor die foto's, ze brachten dan zo'n catheter in en (probeerden) vloeistof in te spuiten. Stine had dat natuurlijk nie graag eh. Ze vroegen ook om de kamer te verlaten om die foto's te maken en 'k zei dat ik één keer in mijn leven mijn oudste dochter heb moeten achterlaten en dat ik dat nooit meer doe. 'k Mocht dan achter die panelen gaan staan maar Stine liet zich nie doen. Tot drie maal toe hebben ze moeten herbeginnen. De vloeistof liep goed binnen en plots begon Stine hard te huilen en roepen en daardoor blies haar blaas en de rest op en zo zagen ze dat er geen "gaatjes" in waren.
Dit is allemaal gebeurd in september en ze heeft moeten onstekingswerende medicatie nemen tot eind januari. 'k Hou het nog altijd in de gaten of haar pampers wel nat zijn. In feite zou ik al moeten trainen voor droog te zijn maar ben een beke bang geworden daardoor. Ze zal wel droog raken...
Afbeelding

Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 10 jun 2006, 16:19

Ge kunt dat proberen om een kind zindelijk te maken, maar niet forceren.

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 10 jun 2006, 17:20

Amai, ocharme je kleintje!! Hoe gaat het nu al met hem, en hoe is de doop verlopen? Net nu met dat tropische weer.
Afbeelding

Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 10 jun 2006, 20:13

Ja, hoe is het geweest op den doop?
Vergeten te vragen natuurlijk... :oops:

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 jun 2006, 23:41

goeienavond iedereen, amaai, was me het dagje wel
ik zat er gisteren al wat onderdoor, op van de zenuwen met heel die toestand, over en weer naar dokter en kliniek
vanmorgen dus met Shayenzo voor zijn 2de infuus antibiotica geweest, om 12u30 thuisgekomen, gelukkig is mijn ventje intussen de boodschappen en zo gaan doen, want ik had nog niks kunnen doen de laatste dagen met heel die situatie
ben ik kleine eten aan het geven, krijg ik tel van kliniek dat mijn opa net is overleden, tja, ik was er net effe niet langsgeweest vanmorgen toen ik daar was , omdat de kleine niet wou slapen en telkens weende als ik hem in bed wou leggen, dus ja, moet lukken
dat moest er nog bijkomen, ik moest kleine nog wassen en aankleden, en om 15u was doopfeest en dan nog eten hier thuis, ik kon onmogelijk weg
dus morgen mag ik in voormiddag weer naar kliniek met de kleine, en in namiddag begrafenis van opa helpen regelen
amaai, van een memorabele dag gesproken :? , we dopen de kleine op onze huwelijksverjaardag, en dan net nu op diezelfde dag een sterfgeval :cry:
ne mens zou al voor minder over zijn toeren raken

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 10 jun 2006, 23:44

Nathje schreef:
Hij heeft ook clamoxyl gekregen nadat zijn urine werd onderzocht.
Heb je ook een longfoto en een echo van zijn niertjes moeten laten nemen?
Al gehoord van urine reflux?

nathje.
ja, idd hij kreeg clamoxyl, maar na de uitslag bleek dat niet straf genoeg meer
tis geen blaasontsteking alleen, maar nierbekkeninfectie
en ja, zou komen door urine reflux, misschien de blaas die nog niet goed afsluit of zo, op de foto en echo was niks speciaal te zien
hij was ook vermagerd, woor maar 3020 meer
gelukkig bleef hij wel drinken, soms eens wat minder als anders, maar toch
vandaag heeft hij extra veel gedronken, was er precies ieder keer sneller voor zijn fles, en tussenin had hij nog water dat ik moest geven, zodat hij zeker vocht genoeg zou binnen hebben
die heeft nogal gedronken vandaag, hopelijk is dat positief

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 11 jun 2006, 09:20

wat een toestanden allemaal ik wens je in ieder geval veel sterkte en hopelijk is je kleine ventje vlug terug de oude .
groetjes betty
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 13 jun 2006, 21:46

Schorpioentje, mijn innige deelneming :?
En anderzijds, proficiat met het doopsel van uw ventje! (2 tegenstrijdigheden eh?)

Misschien dat hij augmentin gaat krijgen? Dat is nog zwaarder dan clamoxyl, maar niet alle kindjes verdragen datte.

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 13 jun 2006, 22:19

vandaag heeft hij eindelijk zijn laatste infuus gehad
hij weegt nu terug 3.150 gr, goed bijgekomen, gelukkig maar
nu moet hij nog een week antibiotica nemen, ceclor, en dan moet ik woensdag terug naar de kinderarts

Anneliefje
Pas blauw

Bericht door Anneliefje » 13 jun 2006, 22:19

Heel veel beterschap gewenst!!

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 15 jun 2006, 21:58

Schorpioentje, is het volgende week dat je terug moet naar de ka?
Hoe gaat het met je ventje nu?

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Keppebolle
Moderator
Contacteer:

Bericht door Keppebolle » 15 jun 2006, 22:12

Heel veel beterschap voor je kleine ventje.
Afbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 15 jun 2006, 22:49

voorlopig gaat het wel, hij neemt zijn siroop makkelijk in, dus dat is al veel
en tis afwachten tot woensdag op de urinetest, en zien of alles dan weg is van infectie, laat ons hopen van wel he
voorlopig heeft hij een "hongerspurt", heeft wat schade in te halen, maar dat geeft niet hoor, dat hij wat meer eet, was teveel afgevallen

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 16 jun 2006, 21:39

Ik herken dat helemaal, schorpioentje met die urinestalen, ik moet er volgende week ook weer ééntje binnenbrengen in het labo.

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 18 jun 2006, 11:32

hoe is het met je kleintje intussen?
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 18 jun 2006, 14:17

voorlopig goed
moet woensdag terug naar de kinderarts, laat ons hopen dat de onsteking dan weg is he
maar ja, de vraag is, hoe makkelijk kan dat terugkeren ?
ik heb daar wel wat schrik voor eerlijk gezegd

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 18 jun 2006, 17:54

Neemt hij ondertussen nog antibiotica of is hij al uit?

nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 19 jun 2006, 10:47

Nathje schreef:Neemt hij ondertussen nog antibiotica of is hij al uit?

nathje.
hij neemt die nog steeds, zeker tot woensdag, en dan zien wat de kinderarts zegt
hopelijk is de infectie dan volledig verdwenen

Plaats reactie

Terug naar “De baby”