Op reis gaan met baby van 2 maand?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15
Op reis gaan met baby van 2 maand?

Bericht door Marijke » 23 apr 2006, 14:12

Hallo,
We zitten zo wat met een vraagje. We zouden dolgraag op vakantie gaan naar Oostenrijk in augustus dit jaar. Is het verantwoord op met een baby van 2 maand op reis te gaan? Het zal dan een autoreis worden, borstvoeding geef ik sowieso, maar is dat niet te zwaar voor zo een jonge baby?

Heeft er dat al iemand gedaan? Wie raadt er ons dit af en waarom? :?:

Groetjes, Marijke

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 23 apr 2006, 14:26

wij zijn toen Troia 6 weken geweest is op vakantie gegaan naar Bretagne (Frankrijk) en Troia heeft zich daar rotgeamuseerd!!!
Op die leeftijd speelt het nog niet echt een rol of ze in hun park liggen slapen of in de auto he :wink:
Ik geef toe, de leeftijd dat ze nu heeft, zou ik het niet doen... gewoon naar haar nog maar kijken en we weten dat het niet te doen gaat zijn in de auto...
We zijn toen wel met mijn ouders meegereden... gewoon omdat wij er ook even tussenuit wouden.
Zij hebben zo'n vito (een soort camionette) dus helemaal in de koffer hadden ze het zodanig ingericht dat mijn 2 broers daar konden slapen en in de dag eens konden wisselen met iemand anders... (we staken onze kleren en gerief in opstapelbare bakken, 2 bakken boveneen heel de koffer rond -18 bakken in totaal- daarboven stevige houten planken, daarboven opgeblazen luchtmatrassen, daarboven de slaapzakken om in te liggen - zie je het voor je :lol: ) op de achterbank hadden we de draagmand van de buggie in het midden gezet (zat stevig vastgeklemd tussen de achterbank en de 2 zetels van voor) daarnaast zaten mijn man en ik, ieder aan een kant.
Vanvoor mijn ouders en wat eten/drinken...
Goed op tijd stoppen (lees: toch wel ieder uur of zij/hij moest slapen, dan stoppen als het wakker is) en elke keer eens frisse lucht halen... eens uitstappen (voor een andere omgeving, want anders beginnen ze lastig te worden op den duur)

nee echt, het heeft ons heel goed gedaan!!! En we hebben zeker niets negatiefs aan ons meisje ondervonden! Integendeel... ze is toen echt opengebloeid daar!!!

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 23 apr 2006, 14:39

Hey Katia,
Bedankt voor je reactie. Dus het kan absoluut geen kwaad volgens jou. Ik denk dat ook, maar we zullen waarschijnlijk niet voor Oostenrijk kiezen aangezien zo een baby boven de 1600m problemen kan krijgen met de ademhaling. We denken dan aan Zuid-Frankrijk, misschien dat iemand weet waar het leuk is vertoeven met zo een jonge baby?

Groetjes,
Marijke
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 23 apr 2006, 18:37

Ik ben in december ook naar Bretagne geweest, Anaïs was toen wel vier maand en het was winter....maar het verliep heel vlot in de auto...

Als je borstvoeding geeft is het ook al een heel gemak hoor....de maxi-cosi stond achteraan in het midden, maar dan moet je daar in het midden ook al een grote gordel hebben om hem vast te maken...

Bij warm weer moet je dan wel denken aan een grote handdoek om de zon af te schermen, en de baby veel laten drinken en zeker niet teveel aan te kleden...en regelmatig stoppen om hem eens uit de maxicosi te halen want anders is dat slecht als hij zolang daarin dubbel zit...dit weet ik van mijn zus...zij is ook eens van frankrijk over gekomen toen haar dochtertje 5 maand was...in de zomer...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 23 apr 2006, 23:44

Marijke, een tip is idd Bretagne...
net onder de klimaatslijn, dus de kanten van Carnac...
daarboven is het klimaat nog wat zoals hier, kanten van Carnac is het al veeeeeeeel warmer (wij hebben fantastisch weer gehad!)

Carnac is ook een prachtige streek...
wij zijn toen met Eurocamp weggeweest, ik zal eens even de camping opzoeken seh!


Katia

Bericht door Katia » 23 apr 2006, 23:53

gevonden:

Afbeelding

als dit de kaart van Bretagne is zie je mooi een onderscheid tussen noorden en zuiden van de klimaatslijn in Europa (die lijn loopt net door Bretagne)
de onderste groep namen, behoren tot de goede weerszone!

wij zijn naar La Trinité Plage geweest, dus nog naar het zuiden (je ziet het op de kaart)
prachtige camping trouwens ook!!!
heeeeeeeel rustig!
en die streek (Carnac enz...) daar is echt heel mooi!!!
Ik zou het overwegen (en uiteindelijk is Bretagne even warm als nog meer naar het zuiden maar veel dichterbij, wat betekent: minder lang in de auto!)

en idd, zoals Katharina zei: een handoek of laken om de ramen af te schermen! (is bij mij zo normaal, dat ik het niet vermeld heb zelfs)
bij ons waren ze erin geslaagd om een snelbinden vast te maken net boven het raam en het daar een laken over gehangen als "schuifgordijn"
heel handig!
de rest, vertelde katharina al :wink:
veel drinken, gewoon in een body'tje in de auto leggen, zeker niet meer aandoen dan dat (of het moest frisser zijn, maar dat voel je zelf wel aan)

Oostenrijk zou ik idd precies ook niet doen, maar dat is zowiso al niet favoriet hier (andere smaken en keuzes he :wink: )
het drukverschil zou idd niet zo geslaagd zijn voor een baby'tje.

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 24 apr 2006, 09:21

Hier vind je misschien een interessant topic!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Marijke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 dec 2005, 16:15

Bericht door Marijke » 24 apr 2006, 11:09

Katia, hartelijk dank, wat een heleboel informatie, mijn man twijfelt nog, maar Bretagne is dan ook een pak minder ver dan Oostenrijk. We zouden ook de draagmand gebruiken voor in de auto, en daar is zo een kap over, zou dat voldoende zijn of toch liever wat lakens hangen in de auto ook.
Het doet wel wat raar om iets te plannen voor iemand die nog geboren moet worden en ondertussen voel ik stampjes in de buik :)
Dagmar, bedankt voor de link.

In de Weekend Knack las ik iets over een speciaal kuuroord voor jonge moeders: een zesdaagse kuur om weer in vorm te geraken in Les Thermes de Saint-Malo. Ik kreeg het water in de mond ervan! Eerst zien wat het prijskaartje kost :roll: Je kunt dan met je baby massagevolgen, naar dokters voor advies, dagelijks genieten van een lekkere dieetmaaltijd om terug in je vroegere taille te komen....hmmmm Het zal waarschijnlijk wel bij dromen blijven als ik de prijs hier juist lees: 695 euro, incl. lunch)

Groetjes,
Marijke

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marijke op 25 jun 2006, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 24 apr 2006, 14:20

ik zou voor de zekerheid nog wat lakentjes hangen :wink:
heb je ze niet nodig, ook goed he


Plaats reactie

Terug naar “De baby”