Emma heeft doorgeslapen !!!

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Ilse-vh
Pas blauw
Emma heeft doorgeslapen !!!

Bericht door Ilse-vh » 30 mar 2006, 11:01

Ik kan het echt niet laten, ik moet ergens mijn enthousiasme kwijt en ik kan momenteel geen vriendinnen of mijn moeder bellen.

Emma heeft vannacht voor de eerste keer echt doorgeslapen !!! Ze is om 22u na een lange huilbui (misschien was ze daarom wel zo moe...) in slaap gevallen en vanmorgen toen we om 7u30 wakker werden...sliep ze nog!!
Ik ben vannacht wel twee keer wakker geschoten met het gevoel van, hier klopt iets niet. Direct naar haar gekeken maar ze lag mooi te slapen.
En toen ze dan vanmorgen wakker werd zag je echt dat ze een heel blije baby was, ze was meteen aan het lachen toen ze ons zag boven haar wiegje en haar eerste pap was volledig uit.

Ik ben er echt zo blij om. Nu maar hopen dat die trend zich verderzet. Er zal nog wel eens een moeilijkere nacht komen, maar ik vind het al fantastisch dat ze nu al een nachtje heeft doorgeslapen.
Duimen maar dat het zo blijft. :D :D :D

Sorry, ik moest het even kwijt....ik loop al heel de tijd op wolkjes. Dat is de eerste keer dat Jerry, mijn man dus, en ik nog eens een hele nacht in ons bed hebben kunnen blijven liggen.

Ze is nu zooo aan het veranderen. Ik heb er echt moeite mee dat ik binnenkort terug zal moeten gaan werken. Maar ja, dat is het lot van iedere werkende moeder. Ik zal die eerste dag(en) wel zitten snikken in de auto.

Sorry voor mijn geratel, ik hou er nu echt mee op.

Groetjes iedereen!!
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 30 mar 2006, 11:07

Goed hé!!!!
Hopelijk blijft de positieve trend zich verderzetten!
Maar het zet goed aan en het is ook een mooie leeftijd om beginnen door te slapen.
Zo raak je stillaan er zelf ook een beetje door.

Wanneer moet je terug gaan werken? Het is normaal dat je er tegenopziet, maar na een paar dagen zal het wel beteren. Het moet nog haalbaar zijn ook om hele dagen thuis te zitten en eerlijk gezegd komt die verstrooiing wel van pas.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 30 mar 2006, 11:26

Ik ben momenteel volop aan het solliciteren want ik ben in september mijn job kwijtgeraakt.
Mijn zwangerschapsverlof loopt af op 21 april en hopelijk heb ik tegen dan iets gevonden.
Ergens kijk ik er ook wel naar uit om terug 'onder de mensen te komen'. Ik heb vroeger altijd gedacht dat als ik een kind had, ik thuis zou willen blijven en stoppen met werken. Nu merk ik toch dat het af en toe wel jeukt en dat ik toch ook andere dingen terug wil doen.
Met alle lof en respect naar mama's die ervoor kiezen om thuis te blijven hoor!! Ik heb altijd wel al geweten dat het niet simpel is om huismoeder te zijn, integendeel, maar ik heb nu nog extra respect gekregen voor wie daarvoor kiest. Het is even hard, en op sommige gebieden nog harder werken als gaan werken.
Ik hoop wel mettertijd, als ze wat groter is, een deeltijdse job te kunnen gaan doen. We zulllen nog wel zien!!
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 30 mar 2006, 11:29

Hey,

Fantastisch nieuws !! Moge er nog vele nachten volgen.
Ik zie dat je meid 2 maanden is.
Dus er is hoop voor ons :wink:

Wanneer ga je terug werken ? Neem je ouderschapsverlof ?

Ik ga 1/6 terug werken. Mijn bevallingsverlof loopt 12/5 af maar ik neem nog verlof erachter. En dan neem ik halftijds ouderschapsverlof.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 30 mar 2006, 12:36

dat is keigoed dat ze een nachtje heeft doorgeslapen . dat scheelt veel voor jullie he :wink: .

ik ben een voltijdse huismoeder en dat is inderdaad heel zwaar . maar het heeft zijn voor- nadelen he maar dat is met alles zo.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

jenniferv
Pas blauw

Bericht door jenniferv » 30 mar 2006, 13:07

hey,

Wat een goed nieuws, hoop dat de trend zich verder zet :wink:

Flinke meid hoor!

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 30 mar 2006, 13:18

We zullen allemaal meehopen dat het ook zo blijft he. Weer een mijlpaal voor jullie.

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 30 mar 2006, 13:47

zalig he als ze zo doorslapen!!

lieve Emma, doe zo maar door, is toch veel fijner een hele nacht lekker doorslapen!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 30 mar 2006, 14:21

Ik hoop dat ze vanaf nu doorslaapt, want hoewel het went na een tijdje, het weegt toch door hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Yardi
Pas blauw

Bericht door Yardi » 30 mar 2006, 15:09

Lekker he!!
Onze Manou deed het na anderhalve maand ook en dat is zo n genot!
Lekker van genieten hoor en tijd voor je zelf nemen.

Hopelijk blijft het zo!!

Groetjes
6 augustus onze dochter geboren Raïsa Manou
De mooiste dag van mijn leven!!

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 30 mar 2006, 16:37

emma gaat vast en zeker de trend doorzetten!
en dat gaat jou ook goed doen hé, want zoiets weegt toch door!
succes met het slaapritme!!
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 30 mar 2006, 21:53

Bedankt allemaal voor de lieve reacties :D
Vannacht let Jerry op haar want morgenvroeg moet ik bij een selectieburo allerlei testen gaan afleggen ivm een sollicitatie. En dan moet ik er toch een beetje fris achter de pc zitten.
Maar het ziet er goed uit want ze heeft een flinke fles uit en is al stilaan in slaap aan het vallen.

Ik hou jullie op de hoogte !!!
veel groetjes
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 30 mar 2006, 21:59

Hier net hetzelfde, ineens sliep hij door: nu al een week of 2 geloof ik... :oops: 8)
Geniet er maar van!

Ik ben ook mijn werk kwijtgeraakt in september en ben begonnen met solliciteren....
Succes met de proeven morgen!!!

wij hebben al veel dingen gelijk meegemaakt geloof ik :wink: :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 31 mar 2006, 10:19

Veel succes met je sollicitatie vandaag !!!

Hoe is de voorbije nacht verlopen ?

Hoeveel krijgt Emma (pap) ?

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 31 mar 2006, 21:44

Hi iedereen,
afgelopen nacht is ze rond 4u wakker geworden voor haar flesje. Ze drinkt nu toch vlot 150ml, gemiddeld om de 4uur. Straks krijgt ze haar laatste flesje en dan zal het afwachten zijn wat deze nacht brengt.

Ik zit wel met een ander klein 'zorgje' (ja, ik maak me eigenlijk nogal vlug zorgen als het over Emma gaat...). Sinds afgelopen nacht komt er zo een beetje slijmerig etter uit haar linkeroogje en dat oogje traande ook de hele dag. Ik maakte het schoon met steriele doekjes en fysiologisch water, maar nu zie ik dat haar ander oogje ook zo begint te tranen. Iemand dit ook al voorgehad of enige ervaring mee? Ik denk niet dat ze er echt last van heeft of pijn, maar ik vraag me toch af wat het kan zijn.

Oh en dan ook nog. De testen vandaag vielen blijkbaar goed mee want ik kreeg deze namiddag al telefoon dat ik de job heb !!!
Ik start op 10 april. Dan stop ik wel twee weken vroeger met mijn zwangerschapsverlof maar het is nodig voor de opleiding dat ik wat vroeger begin. Ik vind het wel jammer, twee weken minder met ons meisje, maar de job is te interessant om te laten liggen.

Veel groetjes iedereen!!
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 31 mar 2006, 21:48

Over dat etterende oogje: ik heb dat enkele weken met Yana gehad en een paar dagen nadien met Milan. Best eens mee naar de ka gaan, want ik denk dat er druppeltjes inmoeten. Vraag me nu niet meer hoe ze dat krijgen, maar het is wel besmettelijk.
Ook zeer tranende ogen en etter.
Toch een een dokter opzoeken.
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 31 mar 2006, 21:55

Bedankt Sandy,
ik was er al echt niet gerust in. Er komt soms echt redelijk veel etter uit, zeker als ze geslapen heeft.
En natuurlijk is het nu net weer weekend !!! Morgen toch maar eens de dokter van dienst bellen.
Bedankt voor het advies.
Afbeelding

Afbeelding

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 31 mar 2006, 22:01

Amber en Caro hebben dat ook gehad als ze baby waren en toen moest ik hun oogjes proper maken met lauw water en er fysiologisch water in doen en dan was dat na enkele dagen gedaan.

Oh ja, van harte gefeliciteerd met je nieuwe job !!

Groetjes

Tamara
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

Ilse-vh
Pas blauw

Bericht door Ilse-vh » 01 apr 2006, 14:33

Het is vandaag al een stuk beter, gelukkig! Ik ga voorlopig nog wel af en toe haar oogjes met het fysiologisch serum proper maken maar ik denk, en hoop dat het ergste voorbij is.
Oef, ben wel opgelucht. Jerry is vannacht voor een weekje skieën vertrokken (ik ski niet dus ik mis niks), en mijn ouders vertrekken morgen ook voor een paar dagen naar Frankrijk. Puur toeval dat dat samenvalt.

Het is dus een weekje voor mijn dochter en mij alleen!! Zal wel vermoeiend worden zo vlak voor mijn nieuw werk, maar ik gun het mijn man meer dan 100%. Hij heeft het laatste half jaar zo hard gewerkt, eerst heel ons nieuw huis in orde brengen, dan de verhuis in december, waarbij ik 8 maand zwanger was en dus niet veel mee kon heffen en sleuren, en dan heeft hij me enorm geholpen na mijn keizersnede en de weken dat ik Emma amper zelf kon wassen of het huishouden doen.
En er komen wat vriendinnen langs 's avonds om wat te kletsen.
Nadeel is dat ik woensdag net jarig ben, al zou ik dat intusssen al niet meer moeten vieren :D :D . Maar dat zullen we dan nog wel inhalen.

Ik ben nog geen dag alleen en ik zit hier al te ratelen !! Ik vermoed dat ik de komende week nog dikwijls hier te vinden zal zijn :D :D

Groetjes iedereen!
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 01 apr 2006, 18:48

We houden je niet tegen :lol: :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”