steriliseren van flesjes??

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Ilse-vh
Pas blauw
steriliseren van flesjes??

Bericht door Ilse-vh » 26 feb 2006, 23:14

We hebben tegenstrijdig (erg tegenstrijdig) advies gekregen.
Volgens K&G moeten we zeker de flesjes voor elke voeding steriliseren tot Emma 6 maand is.
Volgens onze KA is het zo lang helemaal niet nodig en hij sprak tot 6 weken. Wat een verschil.
Hij bedoelde niet om dan op te houden met steriliseren maar om dan 's morgens die van overdag te steriliseren, en 's avonds die voor de avond en de nachtvoeding. En dan zo stilaan af te bouwen.
De KA vindt dat als je alle nodige hygiëne in acht neemt, dit meer dan volgende is.

We hebben al advies gehad van K&G dat op niets sloeg, dus we zitten nu wel even sterk in twijfel aangezien het ook zo een groot verschil is: 6 maanden tegenover 6 weken!

Daarom mijn vraag: hoe gaan (of gingen) jullie te werk? Tot wanneer steriliseren jullie de flesjes?
Alvast bedankt en groetjes!
Afbeelding

Afbeelding

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 26 feb 2006, 23:55

melk is een ideale voedingsbodem voor ziektekiemen, dus zou ik dat wel lang doen. Na het steriliseren kan je de flesjes in elkaar zetten en (leeg) in de frigo zetten. Op die manier kan je ze 24u laten staan. Als je ze pas later gebruikt dan kan je ze opnieuw steriliseren.
Het steriliseren moet dus niet echt juist voor het bereiden van het flesje, enkel telkens andere gesteriliseerde flesjes gebruiken.

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 27 feb 2006, 18:32

Wij steriliseren nog steeds de flesjes van Jonas.
Maar we steriliseren ze niet net voor de voeding.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Tamaravh
Pas blauw

Bericht door Tamaravh » 27 feb 2006, 20:29

Wij hebben bij alletwee de flesjes gesterliseerd tot ze 6 maanden waren en sindsdien worden hun flesjes in de afwasmachine gewassen.
De 2 allerliefste meisjes ter wereld:
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 27 feb 2006, 22:11

Bij allebei hebben we de flesjes na elke voeding gesteriliseerd tot ze 6 maanden waren. En dan wekelijks tot ze geen melk meer drinken.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 28 feb 2006, 09:32

Ik heb tot 6.5 maand BV gegeven, dus voordien bijna geen flesjes nodig gehad, maar ik zou ze ook elke keer steriliseren tot 6 maand. Ik heb dat nog een tijdje gedaan, daarna nog 1 keer per dag, en nu doe ik het om de paar dagen....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mamarij
Pas blauw

Bericht door Mamarij » 28 feb 2006, 20:48

ik heb ze voor beide kindjes gesteriliseerd tem 4 maanden, daarna goed afwassen en naspoelen met water om zeker te zijn dat er geen zeep achterblijft

Plaats reactie

Terug naar “De baby”