Anaïs vind haar ritme niet....

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Katharina
Pas blauw
Contacteer:
Anaïs vind haar ritme niet....

Bericht door Katharina » 01 feb 2006, 12:36

Anaïs vind zo haar ritme niet...gisteren was het weer 00u. tegen dat ze sliep...en geloof me of niet ze slaapt nog altijd...heb haar stilletjes willen wakker maken, maar wil ook niet beginnen schudden om haar wakker te krijgen.
Ze zit totaal in het verkeerde ritme, vanavond zal het dus weer zo laat worden tegen dat ze slaapt...hoe moet ik dat toch veranderen...
Ik ben nu wel thuis en vind het op zich niet zo een groot probleem voor mezelf maar toch is het wel een beetje raar als ik zo hoor dat jullie kindjes er soms op 19u of 20u al inzitten en doorslapen tot 's morgensvroeg...
Pfff....weet echt niet hoe ik er verandering in kan brengen...anders doet ze het wel heel goed mijn kleine meid :lol:

xxx Katharina
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 01 feb 2006, 13:35

Ik heb dat langzaam gedaan door de fles iedere keer een half uurtje vroeger te geven.
En voor s'morgens ook wat vroeger wakker te maken.
Nu staat Duncan dus rond 21u30 op voor zijn laatste fles en word hij rond 6u30 vanzelf wakker voor zijn ochtendfles.
Een half jaar geleden stond meneerke maar rond 00u op om zijn laatste voeding te nemen soms zelfs later en moest ik hem rond 9u wakker maken voor zijn ochtendflesje.
Dat is allemaal niks als ik niet moet werken,maar als ik moest werken was hij dus heel erg vies overdag zei de onthaalmoeder.
Nu staat hij al een tijdje op die uren en hebben we er niet veel last meer mee.

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 feb 2006, 13:37

zo hebben wij dat ook gedaan indertijd
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 feb 2006, 16:31

Het probleem is als ik haar vroeger wakkermaak, dan slaapt ze weer in een uurtje later....
Ik geef de borst...en meestal drinkt ze de laatste keer rond elf uur...dan slaapt ze tegen 12uur en wordt weer wakker rond 4u. en slaapt dan tot 6u. ze komt dan wakker van haar papa eventjes die opstaat en drinkt even en slaapt dan tot 10u of vandaag zelfs tot 12u45
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 feb 2006, 16:32

toch blijven proberen zou ik zeggen
wij hadden er geen problemen mee,
maar ja, ieder kind is anders hé
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 feb 2006, 16:35

Ik zal blijven proberen...maar ben zelf dan ook soms moe van zolang op te zijn, dat ik dan ook nog wat blijf liggen...tot 10u meestal...
Dus het ligt mss ook een beetje bij mezelf...
Maar als ik om 7u opsta dan slaapt ze terug om 8u.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 feb 2006, 16:36

ik gaf wel geen borstvoeding meer op 5 maanden
weet niet of dat er iets mee te maken heeft
Zal wel niet zeker!
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 feb 2006, 16:39

ja, jij hebt je rust ook nodig
goh ik weet niet welke andere raad ik je kan geven
dan enkel die van blijven proberen
Afbeelding
Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 01 feb 2006, 16:41

merci goortjes is gewoon al eens leuk dat ik eens jullie ervaringen hoor.
Weet niet of het met de borstvoeding te maken heeft, wellicht niet hoor...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 01 feb 2006, 16:44

in het begin is het altijd zoeken
en zeker bij je eerste
ik had geluk dat ik mijn mama heel dicht bij me had
die had overal raad op
en goeie trouwens!
wij hebben ons zoontje ook nooit direct uit zijn bedje gehaald als hij wakker was, en bijgevolg kan hij altijd eventjes blijven wachten en hebben wij ook tijd om fatsoenlijk op te staan!! Makkelijk hoor!
Hij kan dan zo stil in zijn bedje liggen, dat ik soms vermoed dat hij al een uur wakker is maar gewoon ligt te genieten van zijn bedje!
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 01 feb 2006, 21:47

Het is zeker zoeken.
Ons kindjes hebben vrij vlug een goed ritme gevonden.
Yana was enkele maanden oud toen ze om 20u in haar bedje lag en sliep tot 8u de volgende morgen.
Nu heb ik dat met Milan, rond 19.30u of 20u kan ik hem in zijn bedje leggen en slaapt hij. Als ik heb al eens moet wakker maken, omdat hij zijn fles te vroeg gedronken heeft, dan maak ik dat het donker is in de living. Ik zeg er zo weinig mogelijk tegen en leg hem na het boeren onmiddelijk terug in zijn bedje.
Zijn dagschema: wakker tussen 7.30u en 8.30u, slapen om 10.30 of 11u tot ongeveer 12u, slapen in de namiddag, en dan s'avonds.
Het is even zoeken en zeker niet makkelijk, maar stillaan zal je het wel kunnen aanleren.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 02 feb 2006, 09:16

Katharina schreef:...
Weet niet of het met de borstvoeding te maken heeft, wellicht niet hoor...
Troia slaapt toch ook pas laat.. Maar als bewijs van het tegendeel, Karsten ligt er meestal tussen 20 en 21 uur in.. 's Morgens wordt hij tussen 6 en 8 wakker (meestal als ik opsta voor Mila).. Als Mila naar school is, dan wil hij eten (bv) en dan slaapt hij half en half (terwijl lees ik hier bii).. Rond 10 uur is hij meestal wel klaarwakker.. Namiddag weet ik het echt niet.. 14 uur is meestal het laatste dat hij slaapt (gisteren wilde hij niet slapen en lag 's avonds al om half 7 in slaap :shock: )..
Mila, die is heel lang laat wakker gebleven.. Dat is pas gebeterd sinds ze naar school gaat..
Misschien moet je Anaïs 's morgens wakker maken en misschien haar bad ook 's morgens geven (Karsten wordt daar klaarwakker van)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 02 feb 2006, 13:29

Mooie tip van dat bad Dagmar, zal het proberen....

Gisteren was het 22u als ze sliep, om 00u 15 was ze er weer om te drinken en viel ze pas een uur later terug in slaap ( bij mij) Om 6u wakker om te drinken en dan tot 10u geslapen....zal zien wat het vanavond geeft he :lol:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 02 feb 2006, 13:43

Het bad zal zoeken zijn.. Want sommige kindjes worden er wel wakker van en andere worden er heel moe van hé.. Hier is het nu 's morgens Karsten in bad en 's avonds Mila..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 02 feb 2006, 22:05

Ik stop ze allebei s'avonds in bad. Ik weet niet, zelf ben ik ook zo. Als je dan vanuit een warm bad in een fris bedje kruipt...

Natuurlijk kan je ook niet van de ene op de andere dag een goed ritme vinden. Met Milan heb ik dat nog maar een paar weken. Er gaat tijd over, dat is normaal.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Lily
Pas blauw

Bericht door Lily » 17 feb 2006, 14:59

Ik haal dit topic even op... Ik wou al een nieuw starten als ik dit zag staan. Onze Louis heeft altijd heel regelmatig geslapen, meestal ging hij om 9 uur bedje in tot 9 uur 's morgens. Nu gaat hij nog altijd rond 9 uur bed in, en rond 10 uur terug wakker, klaarwakker! Hij houdt me zo aan de draai tot soms 1 uur 's nachts! Dit is een paar weken geleden begonnen. Het rare is, als ik hem met mij in bed neem is hij onmiddellijk vertrokken... Het lijkt alsof hij gewoon bij mij wilt zijn, zolang hij op schoot ligt is hij content, als hij zijn bedje ziet is het drama! Is dit verlatingsangst? (Heeft hij nog nooit gehad.) Gelukkig ben ik thuis, dus maakt het niet zoveel uit, maar toch.... Overdag slaapt hij helemaal niet meer, dus ben ik ook ongerust, krijgt hij genoeg slaap?

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 21 feb 2006, 22:44

hoe oud is je zoontje Lily?
heb net hetzelfde een paar weken terug voorgehad
maar mijn zoontje is 2 jaar... en ik vermoed dat jouw zoontje een beetje jonger is, niet?

Die van ons heeft dat nooit gehad en plots begon hij heeeel erg te huilen
en hij wilde alleen maar slapen als ik hem even bij mij op dekamer nam en hem naast me op het bed legde
In het begin dacht ik dat hij ziek was
maar dag 2 was dat weer zo en hij mankeerde niets
heb hem dan 2 avonden laten huilen
en het was over
verder geen last meer van gehad
Denk dat hij ne keer slecht gedroomd heeft en daar bang voor was...???
Afbeelding
Afbeelding

Lily
Pas blauw

Bericht door Lily » 22 feb 2006, 16:36

Het mysterie is ondertussen opgelost! Louis is 11 maanden, en een dagje of zo nadat ik dit berichtje schreef is hij beginnen hoesten, hijgen en piepen. Nu is hij heel gevoelig op zijn luchtwegen en longetjes, die spelen altijd op als hij verkouden is. Dus wij naar de dokter. Blijkt (na geluisterd te hebben) dat hij, als hij neerligt, heel benauwd wordt, de dokter hoorde hem echt 'pompen'. Waarschijnlijk viel hij in slaap als hij echt heel moe was, maar werd wakker van benauwdheid. Het verklaart ook dat hij wel wou slapen in zijn park overdag (hij duwde zich dan tegen het banaankussen op tot hij bijna rechtop zat en viel zo in slaap) Hij is nu al een paar dagen veel beter en gaat weer vlot slapen. Spijtig genoeg is hij nog te jong om te kunnen achterhalen wat er scheelt; ik vermoed dat allergie ook meespeelt in zijn 'benauwdheid', de papa is allergisch aan zowat alles en hij heeft ook astma, dus ik vrees ervoor. Ik voel me nu wel heeeel schuldig dat ik het niet gezien heb dat hij zich zo slecht voelde, maar hij hoestte in het begin niet en had ook geen koorts...

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 22 feb 2006, 16:43

je moet je niet schuldig voelen, zoiets kun je toch niet weten of zien op voorhand!
wel zielig zeg!
hopelijk kunnen ze toch snel achterhalen wat het is en dan kan je er iets aan doen hé.
sterkte nog ermee!
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 22 feb 2006, 16:46

dus dan kon je het ook niet zien he Lily. Het is heel moeilijk om te achterhalen wat er met je kindje scheelt wanneer het zo klein is, zeker wanneer het geen duidelijke tekenen vertoont.

Niet schuldig voelen maar gewoon blij zijn dat je de oorzaak gevonden hebt!

groetjes :D
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Lily
Pas blauw

Bericht door Lily » 22 feb 2006, 17:03

Dank u, lieve dames :D Ik ben idd heel blij dat we weten wat er scheelde en dat hij zich beter voelt.

Plaats reactie

Terug naar “De baby”