BABYBLUES, wie herkent dat?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Nathje
Pas blauw
BABYBLUES, wie herkent dat?

Bericht door Nathje » 30 jan 2006, 22:51

Hallo,

Sinds gisteren heb ik last van de babyblues... :cry:
Ik ben hier plots gisterenavond beginnen huilen en huilen, ik kon niet meer stoppen.
Ik vind hier mijn draai nog niet thuis, ik mis dat leven in mijn buik, de aandacht gaat nu allemaal naar Keanu dus is er voor de relatie minder tijd, doe ik het allemaal wel goed??? :cry:

Kent iemand dat? :(

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 30 jan 2006, 23:22

zeker en vast...ik heb ze zelfs in het ziekenhuis gehad!

tijd voor mezelf ontbrak, ik was altijd doodmoe en kon amper genieten van dat kleine ventje :cry:

huilen daar hield ik me te sterk voor maar dat twijfelen en onzeker zijn was hier wel meer dan
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 31 jan 2006, 08:10

ik dacht voor dat ik de eerste keer bevallen was, dat dat aan mij voorbij zou gaan
ik was sterk genoeg dacht ik
Maar nee hoor!
elke avond in het ziekenhuis huilde ik als een klein kind als mijn man vertrok en ik alleen achterbleef
pas toen ik thuis was, was dat voorbij
Zowiezo denk ik dat ik een klop gekregen heb door hoe mijn bevalling en de dagen daarna verlopen zijn...
Verder had ik er geen last van
Hopelijk is het voor jou ook snel voorbij!
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 31 jan 2006, 08:15

ja, ik herken dit maar al te goed. Ik liep verloren in mijn eigen omgeving, dacht da ik een slechte mama was omda ik er zo bij liep...

Maar dit gaat over! Das een heel normaal verloop na de zwangerschap, zowel je lichaam als je geest moet em aanpassen aan het feit dat je niet meer zwanger bent en je kindje nu geboren is. En dit vraagt zijn tijd. Geduld!

En wanneer je de tranen voelt komen, laat je maar goed gaan, dit kan geen kwaad!
Afbeelding
Afbeelding

Hele fiere mama van Febe en Ferre

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 31 jan 2006, 10:23

Ja, da's allemaal normaal, veel heeft te maken met je hormonen. Maar ik had het er toch ook moeilijk mee dat alle aandacht naar ons meisje ging en ik was gewoon det melkmachine. Als ik durfde te reclameren, goh, dan was ik een flauw trees :roll:
Maar goed, het gaat wel voorbij.

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 31 jan 2006, 11:25

Hallo,

Is al wat beter nu, ik hoop maar dat het niet meer voorvalt...
Ik luister nu heel vaak naar dat liedje van Anouk, one word, vind dat een rustig en mooi liedje.
Ik hou er herinneringen aan over aan zijn geboorte, het speelde elke dag op MTV of JIMtv (weet niet meer juist) en Keanu wordt er ook stil van, raar hé? Hij houdt er blijkbaar ook van :)
Het maakt me ook soms emotioneel.

Groetjes nathje.
Afbeelding

Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 31 jan 2006, 12:33

mooi liedje ook he!

maar inderdaad Sete had dat ook! Bepaalde liedjes die veel lieten horen op de radio die brachten na de geboorte soms rust!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 31 jan 2006, 12:55

hoi ik weende in het ziekenhuis dikwijls omdat ik onzen alessio mistte ... maar eens thuis was dat gedaan dat is een periode waar je je moet overzetten . als je dat voelt moet je je met iets bezig houden of iemand bellen of gaan winkelen ofzo :wink:
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 31 jan 2006, 13:33

ik belde mijn moeder ook op in het ziekenhuis...gewoon puur om te horen dat je goed bezig bent!
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 31 jan 2006, 15:57

Ik had in het ziekenhuis ook het meeste problemen met febe naar huis zien vertrekken. Telkens kwamen de tranen uit mijn ogen rollen maar zij gaf een zoen en ging vrolijk mee met de papa :lol: .
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 31 jan 2006, 16:59

Hoi,

in het ziekenhuis heb ik één keer geweend, dat was woensdagavond.
Een klopke omdat Jersey en Laura mij weer verlieten en nochtans de ganse week op mijn tanden gebeten en mij laten afleiden door tv programma's die ik normaal thuis ook volg. Maandag spoed, dinsdag drama, woensdag heb ik geen programma, op donderdag was er weer een drama op VijfTv en vrijdag ben ik naar huis gegaan.
Ik had de eerste nacht (zondagnacht) in de materniteit de ganse nacht naweeën en om de 2 uur kwam de verpleegster mij wakker maken om te kijken of ik al kon plassen. Maar ik had de dag van de bevalling de ganse namiddag met droge mond en keel gezeten (ik wilde geen water om niet te moeten braken tijdens weeën en bevalling), dus dat was niet evident. De kleine hadden ze meegenomen omdat ik afzag van de knip en niet uit mijn bed zou kunnen om Keanu die nacht te voeden.
Ook de naweeën speelden mij parten.
De maandag- en dinsdagnacht heb ik opgeweest met Keanu, hij leed honger de ganse tijd. Ook overdag kon ik niet rusten want dan had ik af en toe bezoek, dwz 2 nachten en 2 dagen wakker.
Woensdagnacht heb ik Keanu laten meenemen met de nachtzuster of ik zou in een dip vallen van niet te slapen. Ik heb hem nog zijn laatste voeding gegeven om 22h30, en heb toen mijn slaappilletje ingenomen die ik gekregen had. Was maar best, of ik zou de ganse nacht liggen huilen hebben. De tijd dat ik nog wakker was waren het natuurlijk traantjes, ik liet mijn gordijn een beetje open en keek naar de lichten in de appartementsgebouwen rechtover de materniteit, ik zag mensen nog rondlopen in hun flat. Ik had hartpijn toen ze hem met zijn bedje kwam halen dus kon ik niet vlug genoeg in slaap geraken. Ik ben met zijn geur in slaap gevallen (ik heb zijn slabbetje van zijn laatste voeding bij mij genomen, zo had ik nog iets van hem bij mij). Ik heb die nacht goed geslapen, maar dan sta je wel groggy op. Ze hadden Keanu zelfs om 5h30 of 6h00 terug op de kamer gezet en ik heb het nooit gewarig geweest, zo vast sliep ik.
Donderdag was dat verdriet weer over, met het oog op vrijdag, dan mocht ik mee naar huis...

groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 31 jan 2006, 20:40

ik herken dat maar al te goed; ik heb dat gehad na de geboorte van Yana.
Ik liep echt ongelukkig. Het is begonnen toen ze enkele dagen was en heb er toch enkele maanden last van gehad.
Nu begrijp ik het niet, want Yana is nooit een lastige baby geweest. Niet veel huilen en zo, maar toch had ik er last van.
Er verandert ook zoveel in je leven, hé?
Ik was bang dat ik na de geboorte van Milan er terug last zou van hebben, maar nee hoor.
Het gaat wel over, en genoeg praten helpt misschien ook.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 31 jan 2006, 21:27

Hey,

het probleem is dat ik niet zo gauw praat. Van Laura heb ik er 3 maanden last van gehad.
Toen ik in het moederhuis lag van haar, praatte ik zelfs niet met de verpleegster daarover.
Ik had toen ook geen relatie zoals het hoorde. Het is een heel verhaal hoor over haar papa.

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

VERAKEN
Pas blauw

Bericht door VERAKEN » 01 feb 2006, 10:02

god, ik heb dat gehad toen ik in het ziekenhuis lag na de geboorte van Litte.
Mijn man en onze twins kwamen op bezoek en onze Tibo had een snotneuzeke en een 'licht' hoestje. Ik ben naar mijn man uitgeschoten dat hij dat kind hoestsiroop moest geven, dat hij hem aan de aërosol moest hangen, dat hij verdomd niet eens wist welke producten hierin moesten, dat hij de kinderen niet gewassen had, dat hij mijn huis niet gepoetst had, dat het nen dikken egoïst was omdat hij ging werken en niet thuisbleef om een weekje voor de kinderen te zorgen en noem maar op ................. :oops: :oops: :oops: . Hij heeft in een collère mijn kamer verlaten en is met de kids huiswaarts getrokken.
Tot overmaat van ramp begon het hevig te onweren op het moment dat ze net buiten waren (ze waren met de bus gekomen omdat de kids dat een belevenis vonden). Ik heb tot 3x toe heel kwaad naar hem gebeld dat hij onmiddellijk weer naar boven moest komen en zo, en ben toen in snikken uitgebarsten.
Gelukkig was er een echt héééééééél lieve verpleegster die dit opgemerkt had en die is me dan komen troosten. Ik heb zeker een dik kwartier op haar schouder uitgehuild (en natuurlijk alle verwijten aan het adres van mijn man herhaald). Ze had er blijkbaar alle begrip voor, want ik was dus niet de enige met babyblues.

Gelukkig weet mijn ventje weinig van dit hele voorval, want ik zou nogal op mijn donder gekregen hebben, ... hem zo 'zwart' gemaakt in de ogen van die verpleegster. :oops: :oops:
Veraken, dolgelukkige mama van Kobe en Tibo (°08.06.1999) en Litte (°27.03.2005)

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 01 feb 2006, 10:42

ik heb dit gehad net na de geboorte van ons dochter.
Lag ik daar dan na een lange arbeid heel alleen op mijn kamer zonder mijn kindje dicht bij mij.
Hoorde ik mijn man wegrijden en ieder uur heb ik horen slagen op de kerkklok.
Ondertussen lag mijn meisje in de couveuse en lag ik met tranen in de ogen naar het plafond te staren.
Heb heel veel bezoek gehad,maar iedere keer moest ik weer hetzelfde herhalen,neen ze ligt niet hier maar verder op de gang in de couveuse.
Toen ik dan s'avond alleen was barste ik iedere keer in tranen uit.
Deed dit wel als ik wist dat er niemand meer zou langs komen.
Van de tweede was het net zo.
Met het verschil dat ik op 4 uurtjes tijd bevallen was en mijn zoon bij mij op de kamer lag.
Als mijn man en dochter dan weer naar huis vertrokken zaten de traantjes mij heel hoog.
Maar ik hield mij sterk en heb er mij dan ook doorgeslagen.
Van de jongste heb ik waarschijnlijk nog steeds last van babybleus :roll:
Raar maar waar ik kan mijn man nog steeds verwijten dat hij maar enkele uurtjes per dag gekomen is naar het ziekenhuis.
Toen ik hem het hards nodig had liet hij mij in de steek.
Kom ik dan thuis van het ziekenhuis mocht ik nog eens beginnen met de verhuis,want blijkbaar had meneer daar geen tijd voor gehad.
Zeg twee kinderen op tijd naar bed krijgen is moeilijk ze,maar hij had wel tijd voor aan de telefoon te hangen of om op msn te zitten.
Grrrr,ben daar dus nog steeds kwaad voor.
Het gebeurt heel dikwijls dat ik het niet meer zie zitten en dat ik gewoon zou willen wenen.
Alleen ik doe dat dus niet,want anders staan mijn ogen gezwollen de volgende dag en zie ik er niet uit.
Pffff,ben ik hier nu mijn beklag aan het doen zeg,terwijl mijn gevoelens zo overhoop liggen door een volledige samenloop van omstandigheden.
zal er mij wel doorslaan zeker,heb dat altijd al moeten doen. :roll:

VERAKEN
Pas blauw

Bericht door VERAKEN » 02 feb 2006, 10:00

die verwijten aan het adres van onze wederhelft zijn blijkbaar normaal in die periode :lol:
Eerst kunnen we niet lief genoeg zijn omdat we een boeleke willen, dan zijn we 9 maanden kregelig omdat we zwanger zijn en na de bevalling krijgen ze het dikwijls op hun dak dat ze ons dat aangedaan hebben, ............ ben ik blij dat ik een vrouw ben, ........... :lol: :lol: :lol:
Veraken, dolgelukkige mama van Kobe en Tibo (°08.06.1999) en Litte (°27.03.2005)

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 02 feb 2006, 22:01

Als ik al die verhalen hier zo lees, amai, een kind krijgen is toch iets hé?
Ik had na de geboorte van Yana ook nooit gedacht dat me dit ging overkomen, maar plots overvalt het je.
En er is niemand die je echt begrijpt.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 02 feb 2006, 23:33

Haha, amai ik ben ook blij een vrouw te zijn, hoewel we ook genoeg mogen incasseren bij een zwangerschap en bevalling.

groetjes nathje.
Afbeelding

Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 06 feb 2006, 07:31

Ik heb er ook serieus last van...

gisteren, na zijn badje begon het. Bij elke voeding gaf hij alles terug op, zelfs mijn moedermelk (telkens 40 minuten afkolfwerk, elke 4 uur)
en huilen, hij werd zo rood als een tomaat en tieren, ocharme.
Ik kon er niet tegen en deed nix anders dan huilen, we wisten hier alletwee niet meer wat we moesten doen.

Blijkt dat hij last heeft van zijn darmpjes... we weten niet wat het veroorzaakt heeft. Nu is hij precies rustiger en ligt vredig in zijn parkwieg te kijken en strax slapen?

Ik heb moeite om mijn draai te vinden.
Herstellen van KS is zwaarder dan ik dacht, :cry:
Afbeelding
Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 06 feb 2006, 08:59

die draai vinden daar heb ik het eerlij kgezegd zeker 4 maanden moeilijk mee gehad. Niets was meer hetzelfde. Herkende mijn lichaam niet, nachten doorbroken

niet weten waar aan beginnen, wat er juist was, zo moe en begon me echt in een put te steken. Belangrijkste is dat je met iemand eens fijn kan chatten. Dat deed mij telkens goed...en heb er nu ook een goede vriendin over gehouden want ze begreep me zo goed!

probeer toch zoveel mogelijk erover te praten...met je man met nog andere mama's en je zal merken dat je niet de enigste bent hoor!

de andere trekken je er wel door en anders mag je mij altijd lastig vallen :wink:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

Sarah
Pas blauw

Bericht door Sarah » 06 feb 2006, 10:44

spotje schreef:Ik heb er ook serieus last van...

gisteren, na zijn badje begon het. Bij elke voeding gaf hij alles terug op, zelfs mijn moedermelk (telkens 40 minuten afkolfwerk, elke 4 uur)
en huilen, hij werd zo rood als een tomaat en tieren, ocharme.
Ik kon er niet tegen en deed nix anders dan huilen, we wisten hier alletwee niet meer wat we moesten doen.

Blijkt dat hij last heeft van zijn darmpjes... we weten niet wat het veroorzaakt heeft. Nu is hij precies rustiger en ligt vredig in zijn parkwieg te kijken en strax slapen?

Ik heb moeite om mijn draai te vinden.
Herstellen van KS is zwaarder dan ik dacht, :cry:

Ik heb geen ervaring met KS maar ik kan je nu al zeggen dat het niet de eerste keer is dat je ermee zult wenen. Ons Lani is nu 2 jaar en ik heb in de week terug met tranen in mijn ogen gezeten. Ik denk dat de babyblues soms blijft duren :roll:

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 06 feb 2006, 11:12

iedere vrouw heeft dat wel hoor...
een kindje is niet programmeerbaar en leeft volgens zijn ritme en pijntjes
waardoor wij ze niet altijd onmiddellijk begrijpen en dus ook niet meer weten waarop of waaraf
maar dat betert wel hoor!
en uiteraard herstellen van een bevalling zoals de jouwe, dat vergt ook tijd (ken ik alles van :wink: )
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 06 feb 2006, 11:50

Gelukkig dat ik dit forum vond! Dat helpt wel, je voelt je niet alleen en we leren hier wel het één en ander van mekaar 8)
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 06 feb 2006, 11:52

yep, dat is zo!
ik kende dit nog niet bij mijn eerste
maar ik ben blij dat ik het nu wel ken!!!
Afbeelding
Afbeelding

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 09 feb 2006, 22:36

Hey,

eindelijk terug!
We hebben problemen gehad met de router, daardoor ben ik een tijdje niet op het forum geraakt...
Gisteren heeft mijn ventje hem gereset en opnieuw mogen installeren, maar dan was het laat, dus vandaag even komen zeggen dat ik terug mee ben hier, ik heb jullie gemist zunne.

Hier is het ook lastig, we zijn mogen overstappen op beba, want met Keanu is het echt geen doen. En nu hij beba heeft, moet hij nog altijd zijn flesje krijgen om de 3 uren, en wij maar denken dat hij wat langer verzadigd zou zijn :roll: .
Nu heeft hij vandaag last van zijn darmpjes door de overgang van melk, nu is zijn stoelgang vaster. We hebben daarnet enkele druppeltjes sinaasappel in zijn melkje gedaan om beter te kunnen "kakken".

Spotje, mooi ventje hoor...
Ik ben momenteel over mijn babyblues heen, maar het kan misschien nog terugkomen...
Wat ik nu wel ondervind zijn wat meer spanningen met mijn ventje, als de kleine 's nachts huilt voor zijn flesje of hij heeft hier zijn furtje, dan kunnen we soms wel eens snauwen tegen elkaar, echt vervelend :cry:

Groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 09 feb 2006, 23:09

Wij snauwen ook vaak tegen elkaar. En we hebben daar eens heel open over gepraat, en we beseffen dus beiden dat dit door vermoeidheid komt. Dus da we het beiden niet menen. En sedertien, als we snauwen, gaat het er hevig aan toe, maar een halfuurke later maken we er al geen woorden niet meer aan vuil! :D
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 10 feb 2006, 07:39

Timothy heeft van die nachtelijke driftbuien.
Overdag na zijn flesje valt hij heel vlot in slaap, maar één keer 's avonds, is hij kalm afgewisseld met een huilbui, en dat blijft dan duren tot midden in de nacht :(

Ze zeggen dat alle babies een huiluurtje hebben :?: .
kvind het zo raar dat hij dat enkel in de late avond + stuk in de nacht doet..... zijn er hier nog die dit herkennen?
Blijft dit duren? Wat kun je doen?

Hij heeft om 6u30 een flesje gekregen en viel vrijwel onmiddelijk in slaap, waarom kan dat savonds en snachts zo niet ?
Afbeelding
Afbeelding

Frieke
Pas blauw

Bericht door Frieke » 10 feb 2006, 08:57

Ferre heeft dit ook :(

Ik denk dat dit gewoon een kwestie van op je tanden bijten is tot hij doorslaapt. kzou nie weten wat je eraan kunt doen
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 10 feb 2006, 08:59

ik heb dit met alessio ook gemaakt tot hij 6maand was hij kreeg ook s avond zo van die echte driftbuien en niets kon hem troosten. ik ben dan overgeschakeld naar soyapap en dan was het gedaan .
maar nu word hij soms nog al wenend wakker . ik denk dat dat gewoon is aan het kind weet ook niet . ik denk altijd dan dat hij iets mankeert .
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Nathje
Pas blauw

Bericht door Nathje » 11 feb 2006, 15:38

Hoi,

Keanu krijgt nu beba, maar heeft zoveel last van zijn darmpjes... :cry: , het schijnt dat dit eigen is aan beba.
En ik moet zeggen dat hij niet meer verzadigd is dan met zijn omneo, hij is er toch nog om de 3 uren, best vervelend.
Ik heb gisteren ten einde raad eens gebeld naar een verpleegster van Kind en Gezin, ik heb haar verteld dat we soms wat druppeltjes appelsiensap in zijn melkje doen, maar dit kan toch niet altijd hé? Dat was een noodoplossing.
Ik maak Keanu zijn melk klaar met spa reine, dat is water voor zuigelingen, maar ik heb nu Evian gehaald omdat dit ook kan schelen heeft ze gezegd en vandaag heb ik Hépard mee, dit bevat meer magnesium. De dokter heeft me dit water ook nog aangeraden omdat ik moeilijk stoelgang maakte. En nu krijgt hij 135cc water met 4 maatjes ipv 4,5 maatjes zodat hij wat meer vocht binnenkrijgt en dit de stoelgang ook kan bevorderen. Maar als dit alles niet helpt, mag ik overstappen op aptamil extra omdat het probleem dan kan zijn dat beba te zwaar is nog voor Keanu.
Het is toch wel zoeken hé met voeding?
En mijn moederhart breekt hoor als ik Keanu zo zie afzien van de last in zijn buikje :cry: .

groetjes Nathje.
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”