babyzwemmen
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
In groepsverband?
Ik weet nog dat wij dat deden met Yana, maar dan onder ons drietjes.
Je doet dan je eigen zin.
Let er vooral op dat ze niet te koud krijgt en ik geloof dat je de eerste keren maar beter voor een kwartier of zo in het water blijft.
Beter ook een zwembad te bezoeken die een apart verwarmd kinderbad heeft. Neem een grote badhanddoek mee, dan kan papa die aangeven zodra je uit bad komt.
Een ballon is ook altijd leuk.
Ik weet nog dat wij dat deden met Yana, maar dan onder ons drietjes.
Je doet dan je eigen zin.
Let er vooral op dat ze niet te koud krijgt en ik geloof dat je de eerste keren maar beter voor een kwartier of zo in het water blijft.
Beter ook een zwembad te bezoeken die een apart verwarmd kinderbad heeft. Neem een grote badhanddoek mee, dan kan papa die aangeven zodra je uit bad komt.
Een ballon is ook altijd leuk.
Ik sta daar wel op, ik wil er zo snel mogelijk aan beginnen. In Oostende is er een zwembad waar het heerlijk warm is, met speciaal badje voor hele kleintjes en peutertjes...
Zelf ben ik daar ook gaan zwemmen tijdens mijn zwangerschap (néén, niet in dat plodderbadje
). Een ware weldaad voor het lichaam. Nu is het wel 3 weken geleden dat ik nog geweest ben, kzie het voorlopig niet meer zitten.
Maar vanaf het kan, zal ik daar met mijn lieveling gezet zijn hoor, reken maar!
Zelf ben ik daar ook gaan zwemmen tijdens mijn zwangerschap (néén, niet in dat plodderbadje

Maar vanaf het kan, zal ik daar met mijn lieveling gezet zijn hoor, reken maar!
Wij zijn met Yana begonnen op 4 mnd.
Op 3, 4 en 5 maanden moeten ze een spuitje hebben, en toen ze haar eerste gekregen had, mochten we zonder probleem gaan van k&g.
Maar wel goed op je baby letten, ze krijgen vlug koud.
Bij ons in het zwembad kan je met maxi-cosi en aangeklede baby tot bij het water gaan. Zo zitten ze vlug in het warme water en moeten ze niet bloot door gans het zwembad.
Misschien op voorhand eens bekijken hoe het bij jullie zit?
Wat de zwempampers betreft, kan je kopen in een gewone winkel, of in het zwembad. Wij kochten ze ter plekke aan, want ze zijn snel uit hun maat gegroeid en zo hadden we nooit geen over.
Op 3, 4 en 5 maanden moeten ze een spuitje hebben, en toen ze haar eerste gekregen had, mochten we zonder probleem gaan van k&g.
Maar wel goed op je baby letten, ze krijgen vlug koud.
Bij ons in het zwembad kan je met maxi-cosi en aangeklede baby tot bij het water gaan. Zo zitten ze vlug in het warme water en moeten ze niet bloot door gans het zwembad.
Misschien op voorhand eens bekijken hoe het bij jullie zit?
Wat de zwempampers betreft, kan je kopen in een gewone winkel, of in het zwembad. Wij kochten ze ter plekke aan, want ze zijn snel uit hun maat gegroeid en zo hadden we nooit geen over.
Wij hebben zo een reeks watergewenning in groep gedaan, zodat ze geen schrik hebben om onder water te gaan. Sommige oefeningen vond ze leuk sommige minder. Maar gewoon in het water plonzen vindt ze zalig, we proberen het regelmatig te doen. Hmm, het is al weer even geleden, deze week mss nog eens proberen te gaan plonzen...
wij gaan zwemmen met onze tjorven sinds hij 6 weken oud is,en sindsdien houden we dat bij 2x per week(ikzelf ga 3x per week baantjes trekken,en sven gaat dan 2x per week mee om op tjorven te letten)
Hij vind het zalig,almoet ik zeggen->alleen in het zwembad waar wij altijd gaan.Als we bv in gent zijn,en gaan daar zwemmen,merk ik toch enige teruggetrokkenheid bij tjor...
en hier in bad mag er geen water over zijn hoofdje,terwijl hij in het zwembad achter zijn eigen voeten ligt te zoeken onder water
Hij vind het zalig,almoet ik zeggen->alleen in het zwembad waar wij altijd gaan.Als we bv in gent zijn,en gaan daar zwemmen,merk ik toch enige teruggetrokkenheid bij tjor...
en hier in bad mag er geen water over zijn hoofdje,terwijl hij in het zwembad achter zijn eigen voeten ligt te zoeken onder water

met onze niels hadden we de tijd niet om gaan te zwemmen toen hij zo klein was (waren een huis aan het bouwen)
sinds enkele maanden doen we het nu wel met hem
en hij vindt het zalig
nu in augustus gaan we ons meisje meenemen
ben eens benieuwd.
papa mag dan met de zoon wat gaan plensen
en ik ontferm me over ons meisje
sinds enkele maanden doen we het nu wel met hem
en hij vindt het zalig
nu in augustus gaan we ons meisje meenemen
ben eens benieuwd.
papa mag dan met de zoon wat gaan plensen
en ik ontferm me over ons meisje
- Schorpioentje73
- Pas blauw
- Contacteer:
ik heb kleine zwembroekjes gevonden, gewone, die kunnen boven een pamper, in maatje 56 - 62
en heb er ene met velcro sluiting, met dikke lagen , die als zwempamper kan dienen
heb dat tamelijk makkelijk gevonden, want idd de wegwerp zwempampers waren vanaf 8 kg ongeveer, dus die zijn nog veel te groot
Shayenzo heeft nu pas zijn eerste vaccinatie gehad (op 8 weken) en de huisarts raadde aan hem op reis mee in het water te nemen
dus nog effe geduld, dan weten we hoe hij het vind, hopelijk even leuk als in zijn badje
@ major, die van kind en gezin moet je niet altijd letterlijk volgen hoor, vele mensen zijn niet tevreden en gaan zelfs niet meer, wegens te strikt volgens het boekje
vraag eerder raad aan huisarts, kinderarts, vroedvrouw, ik ben daar veel beter gediend hoor
en heb er ene met velcro sluiting, met dikke lagen , die als zwempamper kan dienen
heb dat tamelijk makkelijk gevonden, want idd de wegwerp zwempampers waren vanaf 8 kg ongeveer, dus die zijn nog veel te groot
Shayenzo heeft nu pas zijn eerste vaccinatie gehad (op 8 weken) en de huisarts raadde aan hem op reis mee in het water te nemen
dus nog effe geduld, dan weten we hoe hij het vind, hopelijk even leuk als in zijn badje
@ major, die van kind en gezin moet je niet altijd letterlijk volgen hoor, vele mensen zijn niet tevreden en gaan zelfs niet meer, wegens te strikt volgens het boekje
vraag eerder raad aan huisarts, kinderarts, vroedvrouw, ik ben daar veel beter gediend hoor