Plots niet meer doorslapen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Mamarij
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 nov 2005, 21:03
Locatie:Dessel
Plots niet meer doorslapen

Bericht door Mamarij » 06 dec 2005, 21:22

Hallo,
tot vorige week sliep Liene (nu 15 weken) redelijk goed door (van 22 uur tot 6 of 7 uur),
nu wordt ze elke nacht wakker (soms al om 02.00) en wil ze haar tutje, is ze hem 5 minuten later kwijt dan begint ze te huilen, soms slaapt ze een uurtje en dan is het weer tutje kwijt dus huilen,
van de honger is het niet want ik heb haar eens een fles gegeven en toen dronk ze amper 40 ml,
iemand ervaring/raad,

Mamarij
:cry:


Katia

Bericht door Katia » 06 dec 2005, 21:29

groeispurt!
Troia had dat ook op 15/16 weken...
Dat komt wel terug in orde!

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 06 dec 2005, 21:31

hoi,

Je idd. Ons kleintje had dit ook een periode, dan maken ze een mentale sprong(boek "oei ik groei") Ons kleintje had dit regelmatig een paar dagen en daarna was er niks meer aan de hand!

even doorbijten meid!

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 06 dec 2005, 21:35

inderdaad...een sprongetje...

over enkele weken is het zeker over en die nachtvoeding zeker niet terug beginnen geven ook al is het maar een beetje. Ze zou er dan een gewoonte van gaan maken.

Er is zo een website of er bestaat een boek waarin men over de groeispurt heeft en over die mentale sprongetjes.
Oei ik groei..;

Ik heb me op website ingeschreven voor dat ze me een mailtje sturen als er zo een sprong komt. Dan zijn ze soms best helemaal uit hun ritme en zo..maar het komt in orde.

Dat is zwaar aan kindjes vind ik :(
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Mamarij
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 nov 2005, 21:03
Locatie:Dessel

Bericht door Mamarij » 06 dec 2005, 21:43

zouden jullie toegeven en haar elke keer haar tutje geven (soms tot 14 keer op een nacht) of zouden jullie haar laten huilen

ik geef haar nu al een week elke keer ze begint te huilen haar tutje (om grote broer niet wakker te maken)


Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 06 dec 2005, 21:52

hoi,

Ik laat haar meestal even doen, houd het niet op na vijf minuten dan ga ik haar tutje geven. maar meestal houd ze vanzelf op! Wacht telkens een beetje af, en ga dan haar tutje geven zo leren ze zelf terug insaap te vallen zonder telkens hun tutje te vragen.

succes

Gebruikersavatar
jong moederke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:27 jul 2005, 14:54

Bericht door jong moederke » 06 dec 2005, 22:21

inderdaad...

Ik geef ook tutje maar soms valt Sete na 5 min zelf in slaap. Ze zeggen maak er geen gewoonte van maar ja. Elke keer je kind een kwartier laten huilen dat is het ook niet.

Het gaat over geloof me maar!

Ik moest een maand geleden er ook nog 5 keer uit en tja zo tutje geven...liever dat dan elke keer dat gehuil horen tot en met!

Soms wil Sete zijn tut dan ook niet en dan tja valt hij na die 5 min ook wel weer in slaap.

Je leert dat verschil in gehuil wel kennen
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Mamarij
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 nov 2005, 21:03
Locatie:Dessel

Bericht door Mamarij » 08 dec 2005, 12:05

ondertussen slaapt ze weer netjes door van 21.00 tot 08.00,
hebben zelf weer een paar dagen goed geslapen, oef

Gebruikersavatar
jenniferv
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 dec 2004, 13:05
Locatie:Schelle

Bericht door jenniferv » 08 dec 2005, 12:53

wat ben ik blij voor jullie, hopen dat het zo blijft hé

groetjes

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 08 dec 2005, 22:03

Maxim kwam ongeveer 3 maand aan een stuk wakker 's nachts, soms 2x, soms 4x per nacht en mama moet er om 5u45 uit! Niet leuk! Ik stond ook altijd op om zijn tutje te geven, dan sliep hij onmiddellijk in. K weet niet of dit goed is?
Wat ik dan deed is verschillende tutjes in zijn bedje leggen in de hoop dat hij ééntje vindt en lichtje aanlaten zodat hij iets ziet.

Nu is hij ziekjes geweest en opeens slaapt hij beter 's nachts, hopelijk blijft hij zo.

Wat hij nu wel doet is (soms) 's nachts verschrikkelijk huilen, rechtstaan in bedje, zijn tut smijt hij weg. Als ik hem oppak is het over maar vanaf ik hem terugleg huilt hij weer. Ik laat hem nu huilen en na ong 10min slaapt hij.

Groetjes,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Mamarij
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 nov 2005, 21:03
Locatie:Dessel

Bericht door Mamarij » 09 dec 2005, 09:02

ondertussen slaapt ze 3 nachten op rij weer helemaal door (duimen dat dit blijft),
ik laat ze overdag nu max 5 min huilen in plaats van direct het tutje weer te geven, zo kan ze wat oefenen met zelf in slaap vallen,
lukt goed,

onze oudste heeft dit nooit gehad, die sliep vanaf 6 weken door en is dat altijd blijven doen,
op ongeveer 10 maanden werd hij 's nachts wakker-en-niet-wakker, daarom heb ik bij hem 3 tutjes in bed gelegd zodat hij altijd eentje kan vinden zodat hij direct kan verder slapen,
's morgens als hij wakker is vindt hij het wel leuk om 1 voor 1 zijn tutjes uit bed te gooien en als we de derde tik horen is het tijd om hem te laten opstaan,

Mamarij
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 nov 2005, 21:03
Locatie:Dessel

Bericht door Mamarij » 13 dec 2005, 09:14

alé,
na een 6-tal mooie nachten was het vannacht weer tutjesnacht,
ik klaag niet hoor, we hebben ondertussen alles weer goed bijgeslapen,

groetjes


Plaats reactie

Terug naar “De baby”