boterhammetjes
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Hallo,
Jonas wil 's morgens geen bokes meer eten. Thuis niet, bij onthaalmoeder ook niet. Hij drinkt wel nog steeds 's morgens en 's avonds een fles pap.
Misschien moeten we maar stoppen met de pap 's morgens.
Iemand tips ?
Groetjes,
sigri
Jonas wil 's morgens geen bokes meer eten. Thuis niet, bij onthaalmoeder ook niet. Hij drinkt wel nog steeds 's morgens en 's avonds een fles pap.
Iemand tips ?
Groetjes,
sigri
Nu is hij al twee jaar...
Kan hij niet een kommetje ontbijt graantjes eten?
Als je die goed laat " smelten, " zachter worden in de melk, ewel dan zou dat eens kunnen werken!
Ontbijtgraantjes, kellogs's gelijk ze hier zeggen, zijn zo slecht nog niet hoor.
beter dan niks, want niemand van mijn kids wil hier brood s'morgens!
het plezante voor zulke kleintjes is, dat je ze hebt in alle vormen en smaakjes.
Daar kreeg ik de moeilijkste ontbijters mee aan het eten!
( voor de kleintjes heb je zelfs poeh beertjes, die worden vluch zacht en daarmee verslikken ze zich niet zo vlug)
Kan hij niet een kommetje ontbijt graantjes eten?
Als je die goed laat " smelten, " zachter worden in de melk, ewel dan zou dat eens kunnen werken!
Ontbijtgraantjes, kellogs's gelijk ze hier zeggen, zijn zo slecht nog niet hoor.
beter dan niks, want niemand van mijn kids wil hier brood s'morgens!

het plezante voor zulke kleintjes is, dat je ze hebt in alle vormen en smaakjes.
Daar kreeg ik de moeilijkste ontbijters mee aan het eten!
( voor de kleintjes heb je zelfs poeh beertjes, die worden vluch zacht en daarmee verslikken ze zich niet zo vlug)
ongezond??
tje helemal ongelijk heb je toch niet...
maar vergelijk het zo, beter iets te eten, dat vol energie zit en dat toch een paar goede vitamienes heeft, dan helemaal niks he!!
Weet je hoe sommige kinderen hier op de stedelijke school onbijten??
SCHIPS MET COLA
Als ik dat dan zie, ben ik blij dat de mijne, liever een ferme kom ontbijtgraantjes eten, en meestal een glas appelsap.
( appelsiensap mogen ze niet graag)
tje helemal ongelijk heb je toch niet...
maar vergelijk het zo, beter iets te eten, dat vol energie zit en dat toch een paar goede vitamienes heeft, dan helemaal niks he!!
Weet je hoe sommige kinderen hier op de stedelijke school onbijten??
SCHIPS MET COLA
Als ik dat dan zie, ben ik blij dat de mijne, liever een ferme kom ontbijtgraantjes eten, en meestal een glas appelsap.
( appelsiensap mogen ze niet graag)
- Greetje,Laura en William
- Pas blauw
Ons Laura is verzot op "bolletjes", zo heten bij ons de honeypops : ze krijgt bijna elke dag een potje ervan, ze eet het als tussendoortje, zoals chips, zonder melk. Maar ze drinkt ook nog 's morgens en 's avonds een fles melk, dus dat krijgt ze genoeg binnen. En nu begint ze al heel goed een boterhammetje te eten bij de OM, meestal rond 9h30.
- Pas blauw
Greetje,Laura en William schreef:Amai, Lani is een flink eterke ! En ik die al blij was nu ons meisje soms 1 boke naar binnen werkt ! Ze kan beter eens een lesje komen leren bij haar vriendinnetje !
Ja maar dat heeft ze van hare papa, hoor. Ik ben helemaal geen grote eter. En in Lani's maagje is er altijd plaats.

Ja, ja we mogen niet klagen over haar eetgewoontes. Alhoewel...
Vorige week had ik aardbei'tjes met suiker gemaakt. Nam ze een aardbei, zoog ze de suiker eraf en gaf me de aardbei terug

En van allerhande pasta's word ze gek! (dat heeft ze dan weer van mij)
- Pas blauw
Laura eet ook heel graag pasta ! Maar 't is geen grote eter, ik weet niet van wie ze dat heeft. Mama en papa zijn geen grote eters, maar we eten wel graag ! En geen van beide van onze kinderen eten graag, 't is alsof ze dat tijdverspilling vinden !
William kunnen we al eens chanteren om te eten, hihihi, maar bij Laura lukt dat (nog) niet
William kunnen we al eens chanteren om te eten, hihihi, maar bij Laura lukt dat (nog) niet

Awel, ik ben zo, soms bezie ik eten als tijdverlies
Ik zou ook een goei zijn voor expeditie robinson, ik kan lang zonder eten. Is altijd zo geweest...
Misschien komt dat ook omdat mijn moeder me altijd dwong te eten. Toen ik klein was heb ik me vaak overeten, vaak misselijk geweest.
We dwingen Lani niet om te eten. We "dwingen" ze wel om een beetje gezond te eten. Als ze geen appel wil maar wel een koekje, word dat resoluut geweigerd.

Misschien komt dat ook omdat mijn moeder me altijd dwong te eten. Toen ik klein was heb ik me vaak overeten, vaak misselijk geweest.
We dwingen Lani niet om te eten. We "dwingen" ze wel om een beetje gezond te eten. Als ze geen appel wil maar wel een koekje, word dat resoluut geweigerd.
- Pas blauw
Ja, zo zou het moeten: eerst het fruit , daarna nog het koekje !
Moet eerlijk bekenne, 'k zondig al eens tegen deze regel
En Benicio, dieje geeft gewoon alles wat de kinderen willen, tot mijn grote ergernis ! Als ze chips vragen, dan krijgen ze dat, en dan een uur later willen ze nie eten, jaja, bij mij pakt da nie ! Eerst flink eten, en dan krijgen ze een beetje chips !
Helaas ben ik niet altijd thuis om op hun voeding te letten
Moet eerlijk bekenne, 'k zondig al eens tegen deze regel

En Benicio, dieje geeft gewoon alles wat de kinderen willen, tot mijn grote ergernis ! Als ze chips vragen, dan krijgen ze dat, en dan een uur later willen ze nie eten, jaja, bij mij pakt da nie ! Eerst flink eten, en dan krijgen ze een beetje chips !
Helaas ben ik niet altijd thuis om op hun voeding te letten

- Pas blauw
Ja, Benicio is gewoon een softy als het daarop aankomt ! Hij kan die kinderen niks weigeren !
Bij mijn familie zit er ook zwaarlijvigheid in de familie, heb ik ook een beetje last van
Maar Benicio blijft zo rank en slank, en voorlopig ziet het er naar uit dat de kinderen dat van hem geërfd hebben.
Maar dat wil niet zeggen dat ze alles mogen eten en drinken hé ! Zo drinkt William al eens graag cola, en hij krijgt af en toe een glas cola, maar hij moet zeker minstens even veel water drinken !
Laura drinkt ook grotendeels water, soms eens een fristi of een looza ace, of soms een sapje, maar echt hoogstens 1 per dag.
Zelfde met snoep: ze krijgen al eens een snoepje (ze leren dat vlug in't school zenne) maar ook met mate !
Gelukkig lusten ze allebei fruit en groenten ,want dat is toch noodzakelijk hé ! 't Is dus nie dat ze niks lusten, ze vinden het echt gewoon tijdverlies: spelen is veeeel plezanter !
Bij mijn familie zit er ook zwaarlijvigheid in de familie, heb ik ook een beetje last van

Maar Benicio blijft zo rank en slank, en voorlopig ziet het er naar uit dat de kinderen dat van hem geërfd hebben.
Maar dat wil niet zeggen dat ze alles mogen eten en drinken hé ! Zo drinkt William al eens graag cola, en hij krijgt af en toe een glas cola, maar hij moet zeker minstens even veel water drinken !
Laura drinkt ook grotendeels water, soms eens een fristi of een looza ace, of soms een sapje, maar echt hoogstens 1 per dag.
Zelfde met snoep: ze krijgen al eens een snoepje (ze leren dat vlug in't school zenne) maar ook met mate !
Gelukkig lusten ze allebei fruit en groenten ,want dat is toch noodzakelijk hé ! 't Is dus nie dat ze niks lusten, ze vinden het echt gewoon tijdverlies: spelen is veeeel plezanter !
Ons mama heeft tot haar 13de niet meer dan 45kg gewogen (ze is 1m65) en ze mocht toen ook eten en drinken zoveel ze wou en wat ze maar wou. En nu moet ze maar zelfs naar een maaltijd kijken of er zit al een kilo aanGreetje,Laura en William schreef: Maar dat wil niet zeggen dat ze alles mogen eten en drinken hé !

- Pas blauw
- Pas blauw
Re: boterhammetjes
Waarschijnlijk heeft hij zijn buikje al vol (of bijna vol) van zijn ochtendfles. Heb je al uitgetest of hij beter boterhammen eet als je die weglaat? Of al succes gehad met ontbijtgranen?Sigri schreef:Hallo,
Iemand tips ?
Groetjes,
sigri
Hier is het zo dat Mila 's ochtends alleen boterhammen met choco wilde, nu nog meestal. Dan zou ik het ook liever hebben dat ze al eens afwisselde met ontbijtgranen.. Maar die lust ze totaal niet (zoals mij dus, ik vind het vies als het zo verpapt)! Maar sinds kort wil ze ook al eens iets anders op de boterham.. Dus er is licht op het eind van de tunnel.. Jonas zal ook nog wel boterhammetjes "leren" eten!
Dat "slank figuurtje" verkrijg ik alleen door ook soms op mijn voeding te letten, hoor. Ik eet misschien niet veel maar ik snoep wel en eet soms op onregelmatige tijdstippen (Lani niet, die krijgt stipt haar eten)Greetje,Laura en William schreef:Maar jij hebt daar geen last van hé Sarah, jij hebt toch een heel slank figuurtje moet ik zeggen ...
- Pas blauw
Ja, op tijd en stond eten en gezond eten, da's 't voornaamste zeker ? Ik denk toch niet dat Lani zo zwaarlijvigheid zal ontwikkelen zenne, ze zal wel naar jou en Guy gaan aarden, niewaar ?
Ik hoop dat Laura en William naar de papa blijven aarden, dan gaan ze lang en slank zijn...
Ben jij soms ook benieuwd hoe ze d'r binnen pakweg 10 jaar zullen uitzien ? Ik moet bekennen dat ik soms wel curieus ben
Ik hoop dat Laura en William naar de papa blijven aarden, dan gaan ze lang en slank zijn...
Ben jij soms ook benieuwd hoe ze d'r binnen pakweg 10 jaar zullen uitzien ? Ik moet bekennen dat ik soms wel curieus ben

Ja, ja, ik ook. Zeker op vlak van karakter!Greetje,Laura en William schreef:Ja, op tijd en stond eten en gezond eten, da's 't voornaamste zeker ? Ik denk toch niet dat Lani zo zwaarlijvigheid zal ontwikkelen zenne, ze zal wel naar jou en Guy gaan aarden, niewaar ?
- Pas blauw