bij jou in bed?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
mommy1981
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 dec 2007, 21:06
Contacteer:
bij jou in bed?

Bericht door mommy1981 » 03 jan 2008, 01:32

Hoi even een vraagje aan alle moeders, wie laat haar baby bij haar in bed slapen? Ben dar wel erg benieuwd naar..
Dat zou ik graag willen horen want ik krijg opmerkingen door iemand (op een ander forum) naar mn hoofd dat ik een onverantwoordelijke moeder zou zijn, terwijl ik heel goed weet wat ik doe en mijn baby dus heel veilig bij mij slaapt, ik niet over haar heen kan rollen de dekens niet over haar heen kan trekken en ze niet uit bed kan vallen, mijn dokter moedigt het zelfs aan om te doen, omdat het de kans op wiegendood verkleint (omdat je er altijd meteen bij bent als er iets vreemds is) en de band nog sterker maakt, mijn kleintje wil echt met geen mogelijkheid in haar eigen bedje slapen (alles geprobeerd) ze is bijna 14 weken oud nu....
Alvast bedankt

Ps ik geef ook bv


Gebruikersavatar
Fieke :-)
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 nov 2007, 14:44
Locatie:Zele

Bericht door Fieke :-) » 03 jan 2008, 08:49

Je moet doen waar je je goed bij voelt. Maar hou er wel rekening mee dat ze groter worden en dat er eens een tijd komt dat jullie toch liever alleen met z'n tweetjes in bed liggen. :lol: De stap naar het bedje zal niet gaan van vandaag op morgen, dus je zal daar wel wat voor op je tanden moeten bijten. Maar als je vindt dat het nog te vroeg is, dan moet je dat nu nog niet doen hé. Maar denk eraan, hoe langer je gaat wachten, hoe moeilijker het gaat worden. Veel succes ermee!
AfbeeldingAfbeelding
Tristan wil later graag krokodil worden (een trein is ook goed zegt hij hier)

18de ronde

Gebruikersavatar
christine
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:16 feb 2007, 17:12

Bericht door christine » 03 jan 2008, 09:32

inderdaad,ze zijn het vlug gewoon samen bij jou te slapen.

Het is wel zo dat hele kleine babytjes van kleinere ruimten houden (in de buik hadden ze ook geen plaats) Misschien is de reiswieg hier wel een oplossing?

Ik probeer onze Milan toch altijd in zen bedje te laten slapen maar soms neem ik als hij snachts nogal veel wakker is toch mee naar ons bedje gewoon omdat ik anders een wrak ben smorgens.
Maar ik zou toch echt na 3 maanden het bedje gewoon maken den ik.

Groetjes
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 03 jan 2008, 09:45

Niet naar luisteren ;)
Bij ons slaapt ons kleintje ook in bed, net zoals Torben dat heeft gedaan. Eens Torben 3 maand was, hebben we hem zonder een enkel probleem verplaatst naar zijn kamertje.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Re: bij jou in bed?

Bericht door major » 03 jan 2008, 09:46

mommy1981 schreef: Ps ik geef ook bv
... da's toch gemakkelijk, zo :D waarom zou je het voor je baby én voor jezelf moeilijk maken ?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 jan 2008, 10:01

Karsten slaapt nog dikwijls bij mij in bed (zeker als Filip de nacht heeft).. Indertijd was het gemakkelijk toen hij bv kreeg (tot zijn twee jaar) en ja, voor een stuk is het een gewoonte, maar er zijn ergere dingen.. Vantijd gaat hij slapen in ons bed en als ik dan ga slapen, verhuis ik hem.. Na een paar uurtjes kruipt hij weer wel bij mij, maar dat zal er wel uitgroeien.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 03 jan 2008, 12:51

De eerste weken zoals Major zegt idd bij ons in bed maar daarna in reismandje naast het bed, blijft ook handig bij borstvoeding. En eenmaal rond de 3 maanden in hun eigen bedje. Hopelijk zal het bij Tarja even vlot verlopen als bij Torben. Maar je moet inderdaad jouw gevoel daarin volgen hé, bij het in bed laten slapen of niet ...
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 dec 2005, 11:23
Locatie:De Kust

Bericht door spotje » 03 jan 2008, 13:18

Niets van aantrekken, een ander moet dat niet in jou plaats bepalen!
Geniet maar van je kleintje :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
debke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:10 aug 2007, 00:32
Locatie:zwevegem

Bericht door debke » 03 jan 2008, 13:26

Mijn twee laatste hebben de eerste drie maanden bij ons in bed geslapen.Tussen ons in dan é, in hun reismand ik hield dan hun handje vast en ze hebben nooit geweend aan 5weken sliepen ze al door en na drie maanden zette ik die mand dan in hun bedje maar nog wel op mijn kamer en dan na nog een maand stonden ze op hun kamer.
Ik heb er nooit geen miserie mee gehad en ze mogen van mij al zeggen wat ze zeggen het zijn mijn kindjes en ik ben er baas over en ge doet toch altijd het beste voor je kindjes dus niet naar luisteren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 03 jan 2008, 15:09

De eerste 3 maand sliep Mila ook bij ons in bed. Ze sliep ook niet goed zonder contact met iemand, dus ja. En je wil zelf ook wel al eens slapen :) Zoals hier al werd gezegd is het ook makkelijk met de bv.
Daarna hebben we ze in haar eigen bedje laten slapen. Wel altijd goed ingeduffeld in een dekentje zodat het lekker knus bleef. In het begin was dat wat sukkelen, maar sinds maand 5 slaapt ze goed door en altijd in haar eigen bedje!
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 03 jan 2008, 15:59

Hier hebben ze van dag 1 in hun eigen bedje geslapen.
Maar je moet doen wat je zelf wilt .Het is jouw dochtertje. En niets aantrekken van iemand anders.

Groetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

mommy1981
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 dec 2007, 21:06
Contacteer:

Bericht door mommy1981 » 03 jan 2008, 16:05

bedankt voor jullie berichtjes ik heb dit zelfde topic ook in een ander forum geplaatst kijk maar eens watvoor reacties ik daar kreeg http://www.mamaswereld.nl/viewtopic.php?t=6647
wat moet ik daarop nou zeggen???
bedankt mama's aan jullie heb ik wat kus voor jullie

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 03 jan 2008, 16:09

Volg je gevoel en laat je niet uit je lood slaan door anderen die het toch zoveel beter weten. Elk kind is anders en elke moeder ook.

Gebruikersavatar
Saartje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 nov 2005, 21:01
Locatie:Glabbeek

Bericht door Saartje » 03 jan 2008, 16:18

Fleur heeft de eerste maanden ook bij ons in bed geslapen. En nu gaan we het terug zo doen. ik vind dat super makkelijk om borstvoeding te geven. Doe vooral waar jij je het beste bij voelt!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 03 jan 2008, 16:33

mommy1981 schreef:...
wat moet ik daarop nou zeggen???
...
Ik ben er (nog) niet gaan lezen, maar gewoon negeren.. :wink: Allé, je kan altijd meningen vragen en soms (of dikwijls) krijg je dan een andere mening dan die van jezelf.. Maar je beslist zelf wat je ermee doet.. :wink: Ik geef hier ook mijn mening als ze dat vragen, maar mijn wil is niet wet hé!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
ericardtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:03 sep 2007, 18:25
Contacteer:

Bericht door ericardtje » 03 jan 2008, 17:12

Mja ik vind in de eerste plaats dat andere mensen jouw rekening niet moeten maken! Doe vooral waar je je zelf goed bij voelt!

Eigelijk kan ik hier allemaal weinig over zeggen omdat ik zelf nog geen kindje heb. Maar naar mijn gevoel zou ik wel proberen mijn kindje zo snel mogelijk in een eigen bedje/kamer te laten slapen. Maar uiteindelijk doet elke mama daarmee wat ze zelf het beste vindt.
En daarbij, ik kan mij hier eigelijk pas over uitspreken als ons wondertje er ook is dus ik ga mij pas echt uitspreken voor mijzelf als ons babietje er is! En die negatieve commentaren: negeren gewoon! Je weet zelf wel wat beste is voor je kindje! :wink:
Afbeelding

Afbeelding
________________________________________

www.baby.vereecke.eu

Gebruikersavatar
Katharina
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jun 2005, 16:27
Locatie:Veurne (West-Vlaanderen)
Contacteer:

Bericht door Katharina » 03 jan 2008, 17:15

Anaïs slaapt ook nog veel bij ons...meestal valt ze zelfs in de zetel bij ons in slaap...dan leg ik haar in haar bedje...als ze 's nachts dan wakker wordt dan slaapt ze meestal verder bij ons...dan slapen we alles samen gewoon verder...en als het mama of papa ambeteert dan kunnen we haar altijd terugleggen...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 03 jan 2008, 18:53

hey,

Als je je voorzorgen neemt zodat er idd niets kan gebeuren en de dokter moedigt het aan, moet je je gevoel volgen vind ik, t is jouw baby en anderen moeten daar niet over oordelen. Ik hoop wel dat je je meisje ooit nog zo ver krijgt dat ze wel op een eigen kamertje wil. (Ik lees dat ze dat nu niet wil)
Hier doen we dit echter niet en ik ga er ook niet aan beginnen omdat ik er geen goed gevoel bij heb voor mezelf dan. Ons ventje is content in zijn eigen bedje op zijn eigen kamertje.
ps: hoe geraak ik eraan om de reactie's te lezen, ik krijg enkel de voorpagina en moet inloggen?

gr. Winter

Gebruikersavatar
Angelique Buurlage
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:29 dec 2007, 11:03
Locatie:Hoogezand

Bericht door Angelique Buurlage » 03 jan 2008, 22:17

Je moet idd gewoon naar je eigen gevoel luisteren die is meestal juist.
Als ik het had kunnen doen deed ik het maar wij hebben een waterbed en dat is te warm, maar onze dochter sliep de eerste weken naast ons bed in een reiswieg en toen hebben wij ook daarna de reiswieg zonder problemen in haar eigen ledikant gezet en later gewoon in de ledikant.

Gebruikersavatar
bioMam
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 jul 2006, 15:44

Bericht door bioMam » 04 jan 2008, 11:53

Runar ligt nog regelmatig bij mij (/ons) maar nu wel meestal zelf in zijn eigen bed ... Als baby sliep hij gewoonweg niet zonder mij te voelen (hij zoekt met zijn hoofd en voetjes constant contact met mijn huid) dus toen moest ik hem in slaap laten vallen in de draagdoek en dan in de wieg leggen (als dat al lukte) of er gewoon mee blijven rondsjokken. Verder was er nog 1 optie: hem gewoon bij mij nemen. Hij sliep enorm weinig en onrustig met 't gevolg dat ik hem meer bij mij nam om zelf toch ook nog eens een oog te kunnen toedoen.
Zijn broer was daar heel anders in en die sliep vanaf dag 1 apart, maar de indeling van de woning en de aard van het kind hebben bepaald dat het bij onze jongste anders liep. 'k Denk dat je gewoon je gevoel moet volgen. Vroeger dacht ik ook in termen van veiligheid alleen maar toen was ik nog aan 't zoeken hoe ales "moest" en nu volg ik veel meer mijn hart: als jij weet dat het geen kwaad kan, waarom dan niet? :)
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mell
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:20 aug 2006, 14:29

Bericht door mell » 04 jan 2008, 15:38

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en laat anderen maar zeggen/denken.

Hier heeft ons kleintje ook van dag1 in haar eigen bed geslapen. Als ze ziek was of zo dan probeerden we haar wel bij ons te laten slapen maar madam is dan klaar wakker en wilt dan alleen maar spelen.

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 04 jan 2008, 20:37

Bij ons dus ook en zowel mijn man als ik maken er totaal geen punt van.

en je moet maar denken: ze groeien als kolen ooit moet er een tijd komen dat ze graag hun eigen stekje hebben :wink:
neem eens een kijkje op onze website....

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 jan 2008, 15:24

wij hebben er zelf voor gekozen om ze vanaf de eerste dag in hun eigen bedje te leggen
ze hebben wel de eerste weken met hun bedje bij ons op de kamer gelegen
Je moet je eigen hart volgen in die keuzes :wink: en niemand heeft een oordeel over jullie te vellen!

niels die komt mij 's morgens meestal wekken en dan kruipt die even bij ons in bed
en dat is wel leuk
maar dat is anders hé
moest die de ganse nacht bij ons liggen, ik deed geen oog dicht
dat is zo'n wringgat en de kleinste is ook zo'n westerding.... :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
sterretje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 apr 2004, 19:08
Contacteer:

Bericht door sterretje » 05 jan 2008, 20:51

arvid slaapt nog steeds bij ons in bed(bijna 15 maanden)
we veplaatsen hem wel als hij aangeeft dat hij er genoeg van heeft.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 05 jan 2008, 22:36

wij nemen axl ook soms bij ons in bed als hij een moeilijk nachtje ofzo heeft en als je dat aan mensen verteld reageren ze vn maak daar maar geen gewoonte van!!! :roll: zolang wij ons er goed bij voelen is er toch een probleem!! je moet enkel voorichtig zijn dat ze niet uit bed kunen vallen want dat heb ik jammer genoeg al voor gehad :oops: :? toen axl twee maanden oud was!! hij heeft er gelukkig niets aanover gehouden!! ik heb toch een paar uur in shock geweest!!
AfbeeldingAfbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”