kind en gezin,amai wi!!!!

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Gebruikersavatar
cindy d
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jul 2007, 10:44
Locatie:vleteren
kind en gezin,amai wi!!!!

Bericht door cindy d » 30 nov 2007, 15:32

hey hey,

toch efkes m'n hart luchten wi
dus maandag bezoek gehad van kind en gezin,een hele vriendelijke madam,daar niet van
maar heb dus de die haar raad opgevolgd ons pruts veel minder warm toegedekt,op de rug te slapen gelegd enz.....
sinds dinsdag dan was ze zo veranderd hè,heel onrustig en veel wakker ,ook zich kwaad maken en na iedere fles melk teruggeven,wat ze dus daarvoor niet deed!!!
nu vandaag de vroedvrouw langsgekomen en vroeg tegen haar zou ze haar voeding nie vermogen ofzo want komt altijd terug en wil nooit meer slapen na voeding altijd meer dan uur wakker
ach zegt die is kind en gezin langs geweest,ik nog me van geen kwaad bewust ja,en wat heb je zoal veranderd zegt ze haar minder warm toegedekt enzo 'k zeg ja
awel zegt ze das al een begin,ik zo :shock:
nu dus ondertussen al 2 maal te drinken gegeven haar schoon warm toegedekt zoals de eerste dagen haar terug op haar zij te slapen gelegd en wat blijkt die slaapt weer als een roos en geen melk meer terug hè :!:
ik was dus echt :evil:
ik vroeg me al af wat er scheelde met ons klein prutsje en werd weer al ongerust,voor niks dus
dus vanaf nu volg ik m'n eigen gevoel :lol:
Afbeelding


Gebruikersavatar
tori
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 jun 2006, 20:03
Locatie:Kortrijk
Contacteer:

Bericht door tori » 30 nov 2007, 15:49

Hier 't zelfde hoor: K&G geeft raad. Gewoon even luisteren en uithalen wat jou interessant lijkt maar vooral op jouw eigen gevoel blijven vertrouwen hé. Jij kent jouw kindje het best!
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 30 nov 2007, 18:28

ik ben polyklinisch bevallen en er kwam dus tot een maand na de geboorte regelmatig een vv langs, dus zei ik ook dat ik nog niemand van k&g nodig had... er is een eerste maal iemand langsgeweest toen Amy 3weken was, ze begon ook zo raad te geven over bv, kheb gewoon geantwoord dat ik hele goeie begeleiding heb gehad en dat ik het ondertussen na 3weken wel al wist...
zo heb ik nog op bepaalde dingen geantwoord, en ze keek even raar, maar nu weet ze dat ik mijn eigen ding doe, en ze staat zelfs achter mij, ik krijg nu altijd complimentjes :D
dus, doe gewoon wat jij denkt dat beste is voor je boeleke, je kan luisteren naar de raad, maar daarom moet je ze niet perse klakkeloos opvolgen he :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Schorpioentje73
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2005, 13:38
Locatie:Moorslede
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 30 nov 2007, 18:35

ik heb in begin ook een paar keer die van kind en gezin op bezoek gehad, nogal een brute
ik moest er al niks van hebben, en ook ik had mijn vroedvrouw die langskwam
ben ook polyklinisch bevallen na ks, dus vv kwam ieder dag in begin, en dan na paar weken ging ik zelf
ik heb zelfs briefkes aan de huisarts bijgevraagd om langer bij de vv te kunnen langsgaan, die was echt goud waard, veel goed raad en tips, en Shayenzo heeft van heel in het begin op zijn zij geslapen :wink:
vind dat trouwens veiliger bij overgeven dan op de rug :roll:
dus hij werd goed opgevolgd, gewogen en gemeten bij de vroedvrouw en de huisarts
geen kind en gezin nodig hier :lol:

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 30 nov 2007, 18:53

Ik vind het jammer dat er altijd zo op K&G gesakkerd moet worden. Mij hebben ze altijd goede raad gegeven. En zoals hierboven gezegd is dat RAAD. Je doet zelf nog wat je het beste lijkt.
Mila heeft bvb. altijd op haar buik geslapen en dat raden ze af, maar ze lieten mij toch doen omdat ons meisje er zoveel rustiger onder was. Bovendien laten ze je ook wel je goesting doen zonder veel commentaar als ze merken dat alles vlotjes gaat. En ik vind het gewoon een geruststellend gevoel dat ze regelmatig opgevolgd wordt. De verpleegsters hier bij ons zijn heel vriendelijk. Misschien is dat niet altijd en overal zo, maar daarom is niet heel K&G een slechte organisatie. ik heb er tot nu toe al veel aan gehad.
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)


Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 30 nov 2007, 21:03

Die verpleegsters zien je kind even en geven je dan raad. Maar jij verzorgt je kind de hele dag lang, dus jij weet wat het beste is.
Je gevoel volgen is meestal nog het beste!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Spooky
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 mei 2007, 09:40
Locatie:Ninove

Bericht door Spooky » 30 nov 2007, 21:47

Mijn werkgever is Kind en gezin :lol: :lol: :lol:
MAAR ik ben NOOIT bij Kind en Gezin geweest, ze zijn 2 keer thuisgeweest...1ste keer bezoek( ze wou hem niet wegen omdat ik een babyweegschaal huurde!) en 2 de bezoek voor de gehoortest.De 3 de keer moest ik bij hun gaan, maar Yerko was ziek die dag, en toen voor de 1ste keer bij ka geweest en nu ga ik enkel nog bij de ka.Mijn reden is vooral vanuit mijn werkervaring...
De ideeën die de verpleegster had die op bezoek ging bij de drieling waar ik werkte dacht helemaal anders als ik en keurde mijn werk zo goed als af( haar raad was blijkbaar de beste!) Toen de kindjes 10 maanden waren vroeg de dokter om 3 blokjes opeen te stapelen aan 1 van de drie, het kind verstond dat niet( hij kon ook nog niet zitten) en hij gaf de mama zo een gevoel alsof haar kind abnormaal was! Deze drieling was bijna 7 weken te vroeg geboren maar ja daar moet blijkbaar geen rekening mee gehouden worden bij Kind en Gezin!!!! :evil: :evil: :evil:
Afbeelding

Gebruikersavatar
mieke1983
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jan 2007, 17:22
Locatie:poperinge
Contacteer:

Bericht door mieke1983 » 30 nov 2007, 22:26

ik vind kind en gezin wel goed voor de wegingen en prikjes enzovoorts, en ik luister naar wat ze zeggen maar daarom doe ik het nog nie é

Het is ook te zien met wie je te maken hebt, de ene zegt het soms zo en de andere is dan heel averechts,
Afbeelding

trotse mama van 3schatten

http://defluppe.spaces.live.com/

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 01 dec 2007, 08:11

Aditi schreef:Ik vind het jammer dat er altijd zo op K&G gesakkerd moet worden. Mij hebben ze altijd goede raad gegeven. En zoals hierboven gezegd is dat RAAD. Je doet zelf nog wat je het beste lijkt.
Mila heeft bvb. altijd op haar buik geslapen en dat raden ze af, maar ze lieten mij toch doen omdat ons meisje er zoveel rustiger onder was. Bovendien laten ze je ook wel je goesting doen zonder veel commentaar als ze merken dat alles vlotjes gaat. En ik vind het gewoon een geruststellend gevoel dat ze regelmatig opgevolgd wordt. De verpleegsters hier bij ons zijn heel vriendelijk. Misschien is dat niet altijd en overal zo, maar daarom is niet heel K&G een slechte organisatie. ik heb er tot nu toe al veel aan gehad.
Ik volg jou, Aditi. Ik vind ook dat Kind en Gezin vaak veel commentaren moet verdragen. Stel je eens voor dat het er niet was!

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 01 dec 2007, 08:13

mieke1983 schreef:...
Het is ook te zien met wie je te maken hebt, de ene zegt het soms zo en de andere is dan heel averechts,
Kan er ook veel aan doen, soms ligt iemand je gewoon niet en dan zit je sneller op je paard! :wink:
Ik heb ook geen noemenswaardige problemen gehad, ik heb altijd mijn gevoel gevolgd.. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 01 dec 2007, 16:48

ze kunnen alleen maar wat raad geven ,maar ik zou ook gewoon mijn gevoel volgen ,tenminste deze keer ,de eerste keer ,zou ik ook alles gedaan hebben zoals zij het zeiden of zoals het in de boekjes stond ,als je kind beter af is op jouw manier gewoon je gevoel volgen...
niet alle babytjes zijn nu eenmaal het zelfde :D

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 01 dec 2007, 20:48

Ik ga er ook naartoe en geef hun gelijk en doe gewoon mijn eigen zin... Allee als ze klagen over gewicht dan vooral, want ik heb blijkbaar kinderen die verre van een curve volgen... Allebei op gemiddelde lijn geboren en voor hun 6 maand 2 lijnen afgezakt..; En klagen dat ze deden bij Femke.

Nu bij Sitske probeerd die dokter dat ook, maar de verpleegster geeft me gelijk (das pas een toffe se) thuis zijn ze nooit geweest, want ben thuis bevallen en blijkbaar is dat niet doorgegeven aan K&G want ik verwachte wel iemand voor die gehoortest en ben na 4 weken zelf eens langs geweest.

Sitske slaapt ook van dag één op haar buik en ze zeiden niet dat ik dat niet mocht doen, gewoon dat ik al de andere gevaren dan moet uitsluiten.

Ik geef ook geen inentingen, enkel polio en daar zeggen ze ook niks van, moet het gewoon elke keer herhalen omdat ze dat presies vergeten (ondanks dat ze het in dossier hebben gezet)
Met de verpleegster ben ik ook eens in discussie gegaan over de rota inenting en ze begon zelf te twijfelen, omdat ik altijd geleerd heb (heb kinderzorg gevolgd) dat je tegen iets viraal geen medicatie kan nemen. En Rota is ook viraal hé...

Ze zijn er idd wel goed, om te helpen en als je vragen hebt, maar ik merk toch wel dat ze regelmatig alle baby's over één kam scheren en dat is wat me er een beetje stoort hoewel ik er niet zou wegblijven. Ik vind dat heel leuk om Sitske regelmatig te gaan wegen. Bij Femke ging ik zelfs élke week. Nu lukt dat niet meer, omdat ik werk.

En je hebt soms mensen die nog nooit een kind van dichtbij gezien hebben en dan is K&G wel goed om die mensen raad te geven en te helpen. Ik heb ook een super VV, nu nog vraag ik soms raad, heb wl voordeel dat het een goeie vriendin van me is geworden, omdat haar dochter bij Femke in de klas zit.

En over dat op de rug slapen, wel dat veranderd wel om de 10 jaar hé... vroeger was het steeds op de buik, dan op de zij en dan weer (nu dus) op de rug) maar ivm met terug geven vind ik op rug idd véél gevaarlijker om te stikken. En voordeel van mijn kleine buikslapertje is dat ze op vlak van motoriek héél snel is, ze kan meer dan 5 minuten haar hoofd recht houden terwijl ze op buik ligt en dat kan ze al lang hoor. Femke kon dat niet, want die sliep afwisselend op zij/rug/zij en haatte het om op buik te liggen.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 01 dec 2007, 21:22

ik heb eigenlijk ook niet echt slechte ervaringen met k&g...

axl volgt de curve ook niet hij zit er onder maar dan zegt de dokter dat hij er toch gezond uitziet en niet alle kinderen dezelfde zijn!!
enkel in het begin was ik niet zo tervreden over de verpleegster die was nog zo jong had geen kinderen en ging mij even zeggen hoe ik het moest doen!! ik luister altijd naar wat ze zeggen maar volg niet altijd hun raad op!
zoals de regel van het slapen zonder doekje en dt ze geen roos vice mogen drinken ach ja ik weet dat mijn kind niet zonder kan dus ...

ik sta open voor raad van iedereen trouwens en vind het zeer handig voor de spuitjes en weegingen
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

Bericht door Aicha » 02 dec 2007, 20:42

tori schreef:Hier 't zelfde hoor: K&G geeft raad. Gewoon even luisteren en uithalen wat jou interessant lijkt maar vooral op jouw eigen gevoel blijven vertrouwen hé. Jij kent jouw kindje het best!
heb ik ook altijd gedaan!

De mensen van k&g bij ons in de buurt vielen best wel mee!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 03 dec 2007, 14:56

ik heb ook niet echt klagen over k&g
ik luister wel altijd maardoe dan nog mijn gedacht hé

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 03 dec 2007, 19:15

Hey,

Ik ga er naar toe om te wegen en te meten.
en voor de prikjes.
De dokteres van K&G zaagde wel omdat ik na nieuwjaar zou willen overschakelen op flesvoeding. De reactie was zo: "Moh madame, ge gaat dat toch niet doen" :cry: tsss
In elk geval ik ga borstvoeding verder geven maar ga het wel regelmatig afkolven. Zo heeft Nikolaj toch zijn mama melk en kunnen wij es weg met hem.

Gr.Winter

Gebruikersavatar
femmie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:07 jan 2007, 18:28
Locatie:merksem

Bericht door femmie » 03 dec 2007, 19:19

da is toch u eigen keuze als je ermee wil stoppen moet jij da weten e daar moet toch niemand zich mee moeien e!!
AfbeeldingAfbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 03 dec 2007, 22:04

awel bij mij deed de dokteres nogal neerbuigend omdat ik 6 mnd exclusief borstvoeding wil geven en dan in combinatie met te weinig bijkomen... Maar ik volg mijn gevoel (zij de boekskes) en je kan beter je kind met je gevoel eten geven dan tegen je zin hé... Ik kolf al lang, sinds Sitske nog geen 3 maand is, moet ze helaas al uit flesjes drinken, hoewel ik dat niet echt een fles vind, maar een nep"tet" . Zo noemt mijn vv dat allesins... :lol:

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

nessa20
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2007, 20:01
Locatie:hoboken
Contacteer:

Bericht door nessa20 » 04 dec 2007, 10:00

met mijn vaste verpleegster en dokter heb ik totaal geen problemen. Ik heb deze al vanaf de geboorte van matthew en wij kennen elkaar al zo goed als door en door na die 3.5 jaar. De verpleegster komt hier zelfs geregeld gewoon op bezoek en een koffie meedrinken. Die weet dat ik mijn zin doe kwasie opvoeding en ik weet ook als ik met een probleem zit, bij haar terecht kan.

Maar toen ze in de grote vakantie beide in verlof waren, hadden we vervanging en was telkens blij dat chris mee ging naar k&g want mijn haar kwam regelrecht omhoog van die dokteres. Onze jinto is een redelijke kleine voor zijne leeftijd. Ons ventje is nu 68cm en weegt 7.5kg en ze vond hem veel te klein. Maar als je de curves van m en c bekijkt, zit jinto ongeveer gelijk aan hen. Wij moesten van haar testen laten doen bij jinto want het is abnormaal dat jinto zo klein is en dat dit enkel voor komt bij kinderen met een handicap. Heb toen naar onze vaste verpleegster gebeld en die dokteres heeft een zware sigaar gekregen toen.

Vanzodra ons klein kabouterke geboren is, zal het ook enkel nog maar zijn wanneer hij/zij spuitjes moet krijgen want zie het echt niet zitten om mijn 4 bengels naar daar te gaan. Er zit altijd zodanig veel volk, dat je er niet binne het uur buiten geraakt. En da duurt lang voor die gasten
mijn grootste schatten:
matthew geboren op 24 maart 2004
cato geboren op 18 februari 2005
jinto geboren op 2 februari 2007
ons allerlaatste kabouterke word verwacht rond 6 augustus 2008

Maandag 21 januari 2008 is het zover. Eindelijk de 1ste kennismaking met ons kabouterke. Ben zo benieuwd naar mijn klein schatteke.

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 04 dec 2007, 10:12

ik mocht ook niet klagen ,we zijn zelfs overgestapt van huisdokter naar de kinderarts bij K&G die ook gewone dokter dienst doet(altijd de juiste diagnose) ,Amber was ook een huilbaby maar als de verpleegster kwam van K&g dan deed die daar vanalles mee en ge hoorde dat kind niet ....ik heb dikwijls mijn hart vast gehouden om dat ik dacht dat ze ze nog eens ging laten vallen ...maar de kleine had dat graag (die verpleegster zit al jaren bij k&g want toen ik baby was ben ik ook bij haar gegaan ...)

maar deze keer volg ik ook wel mijn gevoel ...

arab
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:26 nov 2007, 17:26
Locatie:Begijnendijk
Contacteer:

Bericht door arab » 04 dec 2007, 13:25

hahaa, K&G...

ben polyklinisch bevallen en Jari was reeds 6 weken voordat hij de gehoortest had gedaan... ze waren het vergeten door te geven in het callcentrum en eenmaal dat wel gebeurd was, was er wat misgelopen met de communicatie. In hun pc stond dat we al thuisbezoeken hadden gekregen..

Heb dus op 6 weken het thuisbezoek gehad. Een erg lieve verpleegster maar ik heb het bij 1keer gelaten.

De week daarop moest we dringend komen op consultatie want stond eigenlijk al achter... wegen en meten, tja, jari was zelfs gekrompen volgens hen :roll: Dat heb je natuurlijk als je het beentje helemaal scheef houdt :wink:

Verder vind ik de dokter maar niets en ik twijfel erg of we blijven gaan. Volgende week moeten we voor zijn prikken, dat is dan de 2de consultatie en ik wacht even af wat mijn gevoel daarbij zegt :lol:

Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 04 dec 2007, 15:01

Ik vind het jammer dat er altijd zo op K&G gesakkerd moet worden. Mij hebben ze altijd goede raad gegeven. En zoals hierboven gezegd is dat RAAD.
Heb net hetzelfde gevoel als jou !
Afbeelding

Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 04 dec 2007, 15:18

arab schreef:hahaa, K&G...

ben polyklinisch bevallen en Jari was reeds 6 weken voordat hij de gehoortest had gedaan... ze waren het vergeten door te geven in het callcentrum en eenmaal dat wel gebeurd was, was er wat misgelopen met de communicatie. In hun pc stond dat we al thuisbezoeken hadden gekregen..

Heb dus op 6 weken het thuisbezoek gehad. Een erg lieve verpleegster maar ik heb het bij 1keer gelaten.

De week daarop moest we dringend komen op consultatie want stond eigenlijk al achter... wegen en meten, tja, jari was zelfs gekrompen volgens hen :roll: Dat heb je natuurlijk als je het beentje helemaal scheef houdt :wink:

Verder vind ik de dokter maar niets en ik twijfel erg of we blijven gaan. Volgende week moeten we voor zijn prikken, dat is dan de 2de consultatie en ik wacht even af wat mijn gevoel daarbij zegt :lol:


Ik ben thuis bevallen en was ook niet doorgegeven, maar dat ligt niet aan K&G maar aan gemeente ofzo, want dat zei die verpleegster direct dat dat soms maar één keer per maand wordt doorgegeven. Daarom ben ik dus zelf langs gegaan en deed ze gehoortest daar, en heb zelfs geen huisbezoek gehad, vond dat niet nodig omdat ik dan toch al daar was geweest.

Bij K&G moet je gewoon luisteren, ja knikken en zelf filteren wat je aan hun info kan gebruiken of niet.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Dagmar
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:07 mar 2004, 19:49
Locatie:Schaffen

Bericht door Dagmar » 04 dec 2007, 17:33

arab schreef:... tja, jari was zelfs gekrompen volgens hen :roll: ...
Je mag hem wel niet te warm wassen hé! :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 04 dec 2007, 18:17

Wel een vriendin van mij heeft dat zo eens gedaan. Ze ging voor het eerst naar K&G en haar dochter bleek ook "gekrompen" en ze zei zo heel serieus: oh nee dan heb ik haar toch een te warm badje gegeven, ik had gezicht van die mensen toch ook wel wille nzien hoor :lol:

Dat meten en wegen gebeurd door vrijwilligers, dus je kan daar ook niet van verwachten dat ze dat super perfect doen hé, zo forceerde ooit zo'n mens de benen van Femke en sindsdien moest ze niets meer van dat mens hebben, bij de rest geen prob.

DOei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
kyrodu
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 mar 2005, 11:21

Bericht door kyrodu » 05 dec 2007, 09:58

G&F&S schreef:awel bij mij deed de dokteres nogal neerbuigend omdat ik 6 mnd exclusief borstvoeding wil geven en dan in combinatie met te weinig bijkomen... Maar ik volg mijn gevoel (zij de boekskes) en je kan beter je kind met je gevoel eten geven dan tegen je zin hé... Ik kolf al lang, sinds Sitske nog geen 3 maand is, moet ze helaas al uit flesjes drinken, hoewel ik dat niet echt een fles vind, maar een nep"tet" . Zo noemt mijn vv dat allesins... :lol:

Doei
G&F&S
Awel,tegen mij vertelde die verpleegkundige het volgende toen ik haar vertelde dat ik al 6 maand enkel borstvoeding gaf.
Wablief,amaai,gij liever dan ik ze! :shock:
En dat voor iemand die borstvoeding zou moeten aanmoedigen.
Dat was bij mijn tweede.
Bij de jongste was het ook altijd wel iets dat ik volgens hen niet goed deed.
Zo kwam die verpleegkundige aan de vers gesteriliseerde tutjes met haar vingers.
Ik sprak haar daar over aan en ze bekeek mij zo met een blik van niet zagen hé.
Sorry,maar proper is anders vind ik.
Heb al mijn tutjes mogen opnieuw doen,met een hongerige baby op de achtergrond.
Dan moest hij meer zicht krijgen,de parkomranding moest weg,zei ze.
En ik wist dat mijne pruts graag geborgen lag dus moest het daar rond of hij krijste de boel bij elkaar.
Ook was dat ideaal tegen de tocht als de deur open ging.
Maar volgens haar beelde ik mij dat in.:roll:
De laatste keren dat ze zo tegen mij bezig waren heb ik hen dan eens geantwoord dat het mijn derde kind is,dat ik er iedere dag mee bezig ben en dat wat zij zien enkel een momentopname is.
En dat ik het nu wel al weet zeker hoe ik een kind moet aankleden en eten geven.
Ze sloeg alle kleuren uit en kon mij niet rap genoeg uit haar kotteke werken.
Heb mij van de eerste laten doen,omdat het nog allemaal nieuw was en niet beter wist.
Maar daarna was het gedaan ze.
Ik ging eigelijk enkel omdat onze eigen kinderarts daar zetelde,anders zou ik niet gegaan zijn.

Gebruikersavatar
Rampestamperke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:01 okt 2007, 09:52
Locatie:Oost vlaanderen Zulte
Contacteer:

Bericht door Rampestamperke » 05 dec 2007, 10:02

ik denk ook wel,als je er al drie hebt dat je weet hoe de vork aan de steel zit ... :wink:

Gebruikersavatar
goortjes
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:14 nov 2005, 10:20

Bericht door goortjes » 05 dec 2007, 11:45

ik heb nooit problemen gehad met K&G
mijn kindjes waren buikslapertjes en uiteraard waren ze daar geen voorstanden van, maar ze lieten mij mijn ding doen
ze beseften echt wel dat ik wel wist wat het beste was voor mijn kind
Verder ben ik zelfs heel blij dat ik die mensen had
ten eerste al voor de spuitjes-opvolging, maar ook ten tijde van de peuterpuberteit van mijn zoontje hebben ze me heel goed geholpen

uiteraard kunnen zij alleen maar advies geven
en dan is het aan jou om te zien wat je met dat advies doet
Je bent niet verplicht om er naar toe te gaan
MAar als je je er niet op je gemak voelt, dan blijf je er misschien beter weg

ikzelf kom er nu niet zoveel meer omdat mijn jongste ondertussen ook al 1,5 jaar geworden is
maar ik heb er nooit tegenop gezien om er langs te gaan
Misschien had ik dan wel goeie dokters en verpleegsters daar :lol:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ingetjeuh
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:06 aug 2007, 14:09
Locatie:Beveren-Waas

Bericht door Ingetjeuh » 07 dec 2007, 10:59

goele schreef:
Aditi schreef:Ik vind het jammer dat er altijd zo op K&G gesakkerd moet worden. Mij hebben ze altijd goede raad gegeven. En zoals hierboven gezegd is dat RAAD. Je doet zelf nog wat je het beste lijkt.
Mila heeft bvb. altijd op haar buik geslapen en dat raden ze af, maar ze lieten mij toch doen omdat ons meisje er zoveel rustiger onder was. Bovendien laten ze je ook wel je goesting doen zonder veel commentaar als ze merken dat alles vlotjes gaat. En ik vind het gewoon een geruststellend gevoel dat ze regelmatig opgevolgd wordt. De verpleegsters hier bij ons zijn heel vriendelijk. Misschien is dat niet altijd en overal zo, maar daarom is niet heel K&G een slechte organisatie. ik heb er tot nu toe al veel aan gehad.
Ik volg jou, Aditi. Ik vind ook dat Kind en Gezin vaak veel commentaren moet verdragen. Stel je eens voor dat het er niet was!
Ik volg jullie beiden, Aditi en Goele! Ik vind dit een goede organisatie, moesten ze er niet zijn zouden de mensen ook klagen!
Ik ben heel blij dat die er zijn! Bij Tim wist ik niet goed wat ik moest doen als er iets was of als ik niet wist wat er was, ik kon dan altijd daar terecht voor goede raad! Je kan het geen slechte raad noemen want het kan nooit kwaad voor je kindje! Je beslist uiteindelijk zelf welke raad je opvolgt, maar mij hebben ze heel goed geholpen als onwennige tienermoeder! en kijk mij nu een jaartje later en ben er al helemaal aan gewend een mama te zijn! :wink: en geef zelf soms al eens goede raad mee! :wink:
Ik vind het gewoon prachtig dat er vrijwilligers zijn die de metingen en wegingen van de kindjes doen! Ze spenderen wat vrije tijd aan het wegen en meten van je kindje en soms al eens een luisterend oor te geven aan de ouders! ik vind dat echt fantastisch van die mensen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
choeke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 aug 2007, 11:12

Bericht door choeke » 07 dec 2007, 12:05

Ik vind ook wel dat ze goed werk doen hoor. Zeker de vrijwilligers. Maar de meeste opmerkingen komen altijd van de dokter of verpleegster en net van hen verwacht je dat niet.
Zeker bij een eerste kindje ben je vaak nog wat onzeker. En als je dan de opmerking krijgt dat je nu toch moet oppassen en dat bv alleen toch misschien niet voldoende is, dat twijfel je toch effe. Mijn man steunt me gelukkig hierin en zo heb ik toch doorgezet om 6mnd uitsluitend bv te geven. Vind het gewoon ook altijd verwarrend dat de dokter dit zegt en de verpleegster het dan weer anders zegt. O ja, wij hebben hier dus een fantastische verpleegster hoor, mag ook eens gezegd worden.
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”