duimzuigen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mama van kyano
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2007, 13:55
duimzuigen

Bericht door mama van kyano » 16 nov 2007, 13:31

hallo,ons zoontje is nu 7 weken en enorm aan het duimzuigen.
hij is nog niet wakker en begint al...
ik ben hier eigelijk niet zo voor,een tutje kun je gemakkelijker afleren
maar kan ik dit vermijden en hoe?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Gebruikersavatar
Nino!
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 jul 2007, 17:31
Locatie:Nieuwkerken

Bericht door Nino! » 16 nov 2007, 14:19

Ik heb bij onze jongste echt van in het begin een tutje gegeven. Eigenlijk wat opgedrongen maar ik heb ook een duimertje en dat is idd niet of moeilijk af te leren.

Iedereen vroeg me waarom ik zo aan dat tutje hield maar ik wist wel waarom. Als ze eenmaal voor de duim gekozen hebben denk ik dat het wel moeilijker is om te veranderen. Misschien eens met een rubberen proberen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama van kyano
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 okt 2007, 13:55

Bericht door mama van kyano » 16 nov 2007, 14:26

weet je misschien waar je die rubberen kunt krijgen?
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
EvytjeuH
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:20 jul 2007, 13:42
Locatie:St Job In't Goor

Bericht door EvytjeuH » 16 nov 2007, 15:07

Duimen is slecht voor het gebit en het gehemelte.
Toen ik juist bevallen was van ons Esmee, het eerste wat ze deed was hup die duim in haar mondje en zuigen.
Een tutje moest ze nooit hebben, nu nog altijd niet. Zelfs als ik haar met een tutje trooste en ze viel in slaap een minuut later duwt ze die tut uit haar mond :lol: ... ik vind het niet erg eigenlijk.

Duimen doet ze heel soms als ze honger heeft, maar dan duwt ze haar hele handje in haar mond :roll: :D

Maar als je een tutje koopt , goed naar de vorm kijken, je hebt er ook speciale voor het gehemelte :wink:
AfbeeldingAfbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:25 apr 2006, 16:51
Locatie:Hooglede
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 16 nov 2007, 15:34

Ik heb een duimertje en je kunt dit echt niet tegenhouden hoor! Je kunt moeilijk hun handjes vast binden hé :wink:
Daan duimt alleen maar als hij moe wordt, dus dat valt wel mee; maar er staat wel al eelt op zijn duim :roll:
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
Lena
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 jun 2005, 12:43
Locatie:Zuid-Limburg

Bericht door Lena » 16 nov 2007, 16:22

Sofie S. schreef:Ik heb een duimertje en je kunt dit echt niet tegenhouden hoor! Je kunt moeilijk hun handjes vast binden hé :wink:
Daan duimt alleen maar als hij moe wordt, dus dat valt wel mee; maar er staat wel al eelt op zijn duim :roll:
hier ook, bij alletwee :roll:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Annubis
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:27 okt 2005, 15:17
Locatie:pulderbos(zandhoven)
Contacteer:

Bericht door Annubis » 16 nov 2007, 19:10

onze edwardo duimt al van in de baarmoeder en nu nog altijd ! hier geen problemen met de tanden of dergelijke. afleren is bijna onmogelijk . nu duimt hij alleen als hij moe is en voor in het slaap te vallen.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 16 nov 2007, 21:35

Ik heb nooit duimertjes gehad.
Alleen, toen Yana een dag oud was, weet ik nog dat die wel haar duim in haar mond zou durven steken. En toen vertelde de vroedvrouw me dat ik er dat uit mocht halen en dus de tut geven.
Zo heb ik dat telkens gedaan en dat heeft niet lang geduurd.
Een tut kan je afleren, maar een duim hebben ze altijd bij.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 17 nov 2007, 13:05

Wij hebben hier ook hasse op aanraden een tut gegeven, omdat ze al op dag 1 heel hard zoog aan haar duimpje.
Nu is ze 15 maanden, en als ze haar tut niet onmiddelijk ziet, neemt ze nog steeds haar duimp.
Dus afleren? Ik denk dat hardnekkige zuigertjes altijd wel iets vinden om op te zuigen, ook al neem je de tut af...

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 17 nov 2007, 13:51

yana was een hardnekkige tutster :lol:
Ik dacht altijd: die gaat moord en brand schreeuwen als ik dat ga afpakken. Maar niets is minder waar!
Die heeft daar nooit moeilijk over gedaan.
Ik denk dat dat een beetje van kind tot kind is.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

G&F&S
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jul 2005, 13:57
Locatie:Berchem (Antwerpen)

Bericht door G&F&S » 17 nov 2007, 15:18

Femke kreeg ook van dag één een tutje en had er van chicco als ze wat ouder was, die volledig rubberen. (met druppelvorm hebben ze die bij de baby postorder walz, die kersvormige van bebecomfort in baby 1000+1000= :wink: )

Toen ze ruim 3 was gaf ze haar tutje aan de paasklokken. Maar helaas begon ze 2 maand later te duimen (enkel eerste nachten zonder tut waren moeilijk) en nu duimt ze nog steeds. Heb eens aan de tandarts gevraagd of het daarom is dat haar tandjes niet juist staat (de voorste staangoed, die er naast gaan naar achter) maar dat ligt niet aan duimen, maar aan feit dat ze te weinig plek heeft in mond.

Ik heb zelf tot m'n 15de geduimd en ook heel lang tut gehad, heb om m'n 13de een jaar beugel gehad (die ik dan nog uitdeed odmat ik zonder duim niet kon slapen 's nachts) en m'n tanden staan ook goed ze.

Sitske wil geen tut, maar pakt regelmatig haar vingers (nog geen echte voorkeur voor duim ofzo) en de verpleegster dan K&G zei om tutje te geven, maar dat wil ik niet opdringen en ik begon dan over m'n beugel verhaal en ze antwoordde dat ze zelf ook beugel had gehad, maar niet duimde. Dus veel maakt het toch niet uit denk ik. Mss wel als ze dag in dag uit duimen, maa enkel voor slapen en als ze moe zijn (Femke doet dat ook zo) kan dan toch zo geen kwaad.

Een kindje dat ik ken duimde ook en die mama heeft haar dat afgeleerd met te zeggen dat haar "grote mensen tanden" dan scheef zouden groeien en ze beugel moest en dat is daar zo heel snel opgelost geraakt.

Doei
G&F&S
"Cogito ergo sum"
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Joujou
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 nov 2007, 15:18
Locatie:Stekene-city

Bericht door Joujou » 17 nov 2007, 22:15

mama van kyano schreef:weet je misschien waar je die rubberen kunt krijgen?
Ik heb ze van de apotheek, maar bij *** en Dreamland en zo hebben ze die ook hoor :)
MOM is WOW upside down
Borstvoeding gaf ik 10 maanden, 3 weken en 1 dag.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”