Aardappeltjes eten
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Onze kleine kapoen die nu bijna 6,5 maand is doet dus moeilijk.
Toen hij 5 maand was ben ik gestart met aardappeltjes.
hij at het op,zonder probleem,maar hij verteerde ze niet.
Op aanraden van de kinderarts heb ik toen een beetje gewacht en rond zijn 6 maand langzaam beginnen opbouwen.
Hij verteerd het nu wel dus dacht ik ,OK geen probleem meer.
Meneer weigert,hij moet mij nog maar zien afkomen met zijn bordje of kommetje en die lipjes gaan stijf op elkaar.
Deze middag terrug,enkele hapjes,ferm tegen zijn zin,en dan begint hij er op te wurgen.
Heb al vanalles geprobeert.
Vers in een warme versie,vers in een koude versie,soep vers in warme versie,soep vers in koude versie.
Dan ook nog potjes geprobeerd,ook warm of koud,zelfs blédisoup lust hij niet.
Nu was onze tweede ook zo'n moeilijke eter,maar hij luste wel de potjes.
Maar deze kapoen lust totaal niets.
Zijn fruitpap lukt wel,maar ook niet vers.
Het zijn die compotinnes die hij eet,en ik doe daar dan nog een betterfood in of koekjesmeel.
Ben dus echt ten einde raad nu.
Volgend weekend gaat mijn man het eens proberen,maar zo lang zit ik er wel mee.
Ik probeer iedere middag,maar noppes.
Dacht eerst hij lust geen worteltjes of bloemkooltjes.
Maar hij lust gewoon niets dat groente is.
Mijn moeder stelde dan voor om eens appelmoes in zijn eten te mengen.
Maar ook dat helpt niet.
Ik hoop echt dat daar verandering in komt.
Dus alle tips zijn welkom om mijn kleine kapoen aan de groentjes te krijgen.
Toen hij 5 maand was ben ik gestart met aardappeltjes.
hij at het op,zonder probleem,maar hij verteerde ze niet.
Op aanraden van de kinderarts heb ik toen een beetje gewacht en rond zijn 6 maand langzaam beginnen opbouwen.
Hij verteerd het nu wel dus dacht ik ,OK geen probleem meer.
Meneer weigert,hij moet mij nog maar zien afkomen met zijn bordje of kommetje en die lipjes gaan stijf op elkaar.
Deze middag terrug,enkele hapjes,ferm tegen zijn zin,en dan begint hij er op te wurgen.
Heb al vanalles geprobeert.
Vers in een warme versie,vers in een koude versie,soep vers in warme versie,soep vers in koude versie.
Dan ook nog potjes geprobeerd,ook warm of koud,zelfs blédisoup lust hij niet.
Nu was onze tweede ook zo'n moeilijke eter,maar hij luste wel de potjes.
Maar deze kapoen lust totaal niets.
Zijn fruitpap lukt wel,maar ook niet vers.
Het zijn die compotinnes die hij eet,en ik doe daar dan nog een betterfood in of koekjesmeel.
Ben dus echt ten einde raad nu.
Volgend weekend gaat mijn man het eens proberen,maar zo lang zit ik er wel mee.
Ik probeer iedere middag,maar noppes.
Dacht eerst hij lust geen worteltjes of bloemkooltjes.
Maar hij lust gewoon niets dat groente is.
Mijn moeder stelde dan voor om eens appelmoes in zijn eten te mengen.
Maar ook dat helpt niet.
Ik hoop echt dat daar verandering in komt.
Dus alle tips zijn welkom om mijn kleine kapoen aan de groentjes te krijgen.
Als het mogelijk is, jezelf ook een bord voorzetten en hem dan zogezegd van jouw bord laten mee-eten, dus zelf ook een paar hapjes nemen.. Lukte bij Mila indertijd keer op keer.. 't Probleem was erna wel om haar uit haar eigen bord te leren eten, maar zij kreeg dan zelf een lepel in haar handen en at een beetje uit haar bordje, de rest kreeg ze uit 'mijn' bord. En stilletjesaan at ze alleen uit haar eigen bordje..
En de fruitpap? Lukt die wel? Misschien is het een zoetebekje? Ik weet nog dat Mila bij periodes het één wel en het ander niet wilde en dan ineens wisselde ze om.. Dus de ene week at ze heel goed fruitpap, maar heel slecht groentepap en dan van de ene dag op de andere wilde ze geen fruitpap meer, maar wel groentepap.. Jaja, ze kunnen koppig zijn!

Karsten wilt ook geen verse fruitpap.. Gelukkig eet de papa dat graag
. Ik zeg soms al: "Zeg Filip, ik ga uw fruitpap maken hé." Ik probeer wel eerst met verse bij Karsten, maar als dat niet lukt, dan krijgt hij een potje (praktisch altijd dus
) en dan gaat het bordje naar de papa.. (Mila wil ook geen fruitpap meer, zij eet dan gewoon een appel of banaan).

Heb dus deze middag geprobeert om hem van mijn bord te laten eten.
Noppes , hij keek mij aan lachte eens en klemde die lipjes stijf op elkaar.
Dus denk dat we er best nog eventjes mee wachten,voordat het hem helemaal beu wordt.
Tja een gewoon stuk fruit geven kan ik nog niet doen hé,hij is maar 6,5 maand oud.
Alhoewel met die ene tand die hij heeft zou hij al het een en ander kunnen verrichten denk ik.
Maar zijn fruithap is dus geen probleem,voorlopig toch niet.
Noppes , hij keek mij aan lachte eens en klemde die lipjes stijf op elkaar.
Dus denk dat we er best nog eventjes mee wachten,voordat het hem helemaal beu wordt.
Tja een gewoon stuk fruit geven kan ik nog niet doen hé,hij is maar 6,5 maand oud.
Alhoewel met die ene tand die hij heeft zou hij al het een en ander kunnen verrichten denk ik.

Maar zijn fruithap is dus geen probleem,voorlopig toch niet.
Ik dacht vier.. Toen zeiden ze mij op K&G dat ik ermee mocht beginnen of wachten tot 6 maanden (door de volledige bv). Maar ik ben toen stilletjes met groentenpap en fruitpap begonnen, omdat Karsten altijd het eten uit ons bord keek als wij aan het eten waren.. Maar 't is gene grote eter hoor (bij vast voedsel alleen, mamamelk gaat er vlotjes binnen)!
Hier ben ik gestart op 4,5 maand met de fruitpap.
En enkele weken later met groenten.
Alhoewel dat laatste een ramp is.
Geduld,och,ik heb heel veel geduld hoor.
Het duurd heel lang voor ik dat verlies,maar als ik zie dat het echt niet gaat,tja,kan het moeilijk in zijn keelgat proppen hé.
Hoe dan ook,hij is vandaag bij de onthaalmoeder , en zij gaat het ook nog eens proberen vandaag.
Zo lang hij voldoende melk blijft drinken hij wil niets anders maak ik mij geen zorgen.
En enkele weken later met groenten.
Alhoewel dat laatste een ramp is.
Geduld,och,ik heb heel veel geduld hoor.
Het duurd heel lang voor ik dat verlies,maar als ik zie dat het echt niet gaat,tja,kan het moeilijk in zijn keelgat proppen hé.

Hoe dan ook,hij is vandaag bij de onthaalmoeder , en zij gaat het ook nog eens proberen vandaag.
Zo lang hij voldoende melk blijft drinken hij wil niets anders maak ik mij geen zorgen.