Verkoudheid

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 07 sep 2006, 08:57

Hier kregen ze ook hun spuitjes als het een gewone verkoudheid was (doorzichtige snottepieten)..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 07 sep 2006, 09:03

ja,idd,hie raden ze zelfs af om met baaby naar k&g te komen als baby ziek is,en ze zetten zeker geen spuitjes.

is ze ondertussen alweer wat beter??
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 09:27

idd hier raden ze ook af om te komen als ze ziek zijn
maar toch vragen ze het eerst altijd
dit is al zo van bij alessio ik ben maar 1x naar kind en gezin geweest en dat is mij zo tegengevallen dat alles door de huisarts of de kinderarts word gedaan .
Allez betty, niet meegevallen?? Hoezo niet?
ik heb dus echt geen problemen met K&G
ik hoor hier dus regelmatig dat ze er niet graag naar toe gaan
maar eerlijk gezegd, ik zit daar niets mee in
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Re: Verkoudheid

Bericht door bioMam » 07 sep 2006, 09:58

Saartje schreef:Wat kan je doen als je baby verkouden is?
buiten fysiologisch water zijn er nog mogelijkhden om daarmee te combineren hoor:
- veel kamillethee laten drinken
- Zwistal slaapszacht met het groene label gebruiken in bad - die is met thijm & nog iets (eucalyptus geloof ik)
- broncholea (soort baby-vickx-balsamom op rug / borstkas te smeren) schrijft onze homeopate soms ook voor
- Karvol (kapsules met een vloestofje dat je op de lakens en kleren mag druppelen) schrijft onze homeopate soms ook voor => er zit o.a. eucalyptus in maar dan zo dat het niet te straf is want de klassieke (eterische oliën ervan en zo) zou voor een baby te fel zijn
- supposor bucco (suppo's) schrijft onze homeopate soms ook voor
- echinaceakuur
Afbeelding
Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 07 sep 2006, 10:02

goortjes schreef:idd hier raden ze ook af om te komen als ze ziek zijn
maar toch vragen ze het eerst altijd
dit is al zo van bij alessio ik ben maar 1x naar kind en gezin geweest en dat is mij zo tegengevallen dat alles door de huisarts of de kinderarts word gedaan .
Allez betty, niet meegevallen?? Hoezo niet?
ik heb dus echt geen problemen met K&G
ik hoor hier dus regelmatig dat ze er niet graag naar toe gaan
maar eerlijk gezegd, ik zit daar niets mee in
in antwerpen is naar kind en gezin gaan echt geen pretje . hier in het nieuwe dorp ben ik nog niet geweest maar ik ben het nu gewoon van bij de huisarts te gaan . misschien met het nieuwe kindje dat ik wel bij k&g hier ga zal wel zien.
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 10:38

gohja, misschien als je nieuwe kindje er is, dan komen ze toch eens langs hé
misschien dat het dan wel meevalt
Ik ga met mijn kindjes ook gewoon naar de huisarts
maar ik vind de opvolging bij K&G toch wel handig
en als je het niet tegenvalt, dan is het toch mooi meegenomen hé
Hoop dan dat het nu wat beter meevalt betty!! succes!! :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 07 sep 2006, 13:32

Ik dacht ook dat ze die vaccinaties niet gingen geven, maar in het ABC boek van K&G staat al dat verkoudheid geen reden is om niet te vaccineren. En ik heb het eerst gezegd dat ze verkouden was, maar ze heeft de spuitjes dan toch gezet.
Gisteren heb ik haar een perdolan suppo gezet en de koorts was weg. 's Avonds had ze nog een beetje verhoging (37 en een beetje), maar ze had er geen last van. Ze was zelfs goedgezind.
En nu is ze precies al veel beter, zelfs haar ademhaling is terug wat normaler.

Hier ook geen problemen met K&G tot nog toe. Ik vind het ook handig dat ze je opvolgen en zo weet je toch elke keer weer hoeveel ze wegen en hoe groot ze zijn. En ik heb ook al veel nuttige tips en zo gekregen.
Maar het kan niet overal meevallen he.

pitoeter
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door pitoeter » 29 sep 2006, 14:21

sandy schreef:Die soframicine zijn wel weer geneesmiddelen, zou je die zonder voorschrift kunnen krijgen? Heb die ook al gebruikt voor Yana en Milan, maar had een voorschrift dacht ik.
Sterimar is een gewoon fysiologisch serum zoals dat zo mooi noemt :wink: gewoon water dus..
Awel de papa was er in geslaagd om het fleske te laten vallen :D en het was leeg. Dus heb ik naar de apotheek gebeld en ge kunt het dus zonder voorschrift krijgen, handig om te weten!
Mama van Jarne en Jorit.
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 29 sep 2006, 21:02

Die papa's toch. Maar bij deze weten we dat ook al weer. Met dank aan de papa :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 23 okt 2006, 13:46

Katia schreef:ja wij hebben ze ook allebei, ik wissel af... denk dat dat van kind tot kind afhangt wat het beste helpt... bij ons Troia is dat die goede nacht heb ik de indruk...en pulmex ja, dat vind ik iets schitterend! je smeert dat op borst en rugje en na en dag of 2 is dat al zoveeeeeeeeel minder!
Kan je Pulmex gewoon bij de apotheek krijgen?
Fleur is blijkbaar nog steeds verkouden. Ze ademt heel zwaar en je hoort dat haar neusje verstopt is. Vannacht kon ik niet slapen van haar gehoest. Op een gegeven moment heb ik het lichtje aangedaan en haar rechtgehouden omdat haar hoest niet goed klonk, precies of er iets vast zat. En toen ik haar rechthield hoestte ze slijm uit. Ik was echt niet op mijn gemak.
Heb dan geprobeerd haar neusje te spoelen met fysiomer, maar ze begon dan hevig te huilen.

Goortjes, jij zei iets van ampulletjes. Hoe gebruik je dat en waar vind je die?

Katia

Bericht door Katia » 23 okt 2006, 13:54

yep, in de apotheek!
wel vragen naar pulmex BABY!

mell
Moderator

Bericht door mell » 23 okt 2006, 18:29

De laatste keer dat Maaike snottepieten had hebben we haar ook een goed bad gegeven. In een reclameblaadje had ik gelezen over dat het belangrijk is dat ze warme voetjes hebben dan.

Een tip:

Een bad maken van 37°C, in een klein potje doe je een beetje "iedere dag olie" (van weleda) met warm water. Je schudt dit goed en doet dat na afloop in het bad. Je laat ze daar 10 min. in en dan eruit: niet afdrogen maar een half uur onder de wol. (wij deden haar een badjas rond en dan een deken erover en lekker bij ons in de zetel) Ze krijgen het dan lekker warm. Maaike heeft toen de nachten gewoon doorgeslapen zonder probleem. Ik weet natuurlijk niet of het bij iedereen zo goed helpt. :D :wink:

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 24 okt 2006, 11:05

een goeie maner om olie beer in bd te doen oplossen is melk: ik moest van mijn vv olie (lavendel dan meestal) in een beetje melk "oplossen" en dat mengsel in bad gieten ... kan met die iedere-dag-olie misschien ook? dan hof je zo niet te staan schudden ;)
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 24 okt 2006, 11:55

Ik heb gisteren pulmi baby op haar borst en rug gesmeerd en ze heeft niet gehoest vandaag. Hopelijk is ze snel van haar verkoudheid af.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 okt 2006, 19:35

ben vandaag naar KA geweest met Marie voor haar vaccin. Marie heeft ook een verkoudheid en ik vroeg wat ik eraan kon doen. Ik mocht eucalyptus stopjes steken, dan sliep ze snachts goed. Ik weet niet of dat hier al vernoemd is. Je kan die stopjes verkrijgen zonder voorschrift.

mell
Moderator

Bericht door mell » 24 okt 2006, 21:03

Ja dat heb ik nog gehoord van iemand die dat gebruikte.

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 24 okt 2006, 21:49

en hielp het bij die persoon?

Katia

Bericht door Katia » 24 okt 2006, 22:34

hier heeft dat bij Atlanta geholpen!
heb dat radeloos uiteindelijk geprobeerd en 2 dagen later is ze van haar slijmpjes vanaf (ze begon al af te vallen omdat ze elke maaltijd constant alles teruggaf door die slijmpjes...)

Mieke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Mieke » 25 okt 2006, 10:25

de stopjes hebben goed hun best gedaan. Marie heeft goed kunnen slapen. Wij trouwens alle 3, want het hele huis rook naar eucalyptus :lol:
Zelfs de kaka rook eens lekker :wink: :lol:

mell
Moderator

Bericht door mell » 25 okt 2006, 12:59

Leuk te horen.
En ja bij die persoon hielp het ook, daarom ook dat ik het onthouden heb. Kan ik dan ook gebruiken als het nog eens nodig is.

HAHA van die kaka ... Pas maar op of er komen sebiet nog mensen op een idee: zeker en vast een hit op de markt :lol: :wink:

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 27 okt 2006, 13:18

Mss een stom vraagje, maar op die bijsluiter van physiomer staat: in het bovenste neusgat verstuiven tot het er in het onderste uitkomt. Hoe weet je welk het bovenste neusgat is? :oops:

Katja
Pas blauw
Contacteer:

Lenny verkouden, iemand een tip??

Bericht door Katja » 27 okt 2006, 13:41

Lenny'ke is ook verkouden en we hebben gisteren Lysox hoestfles voorgeschreven gekregen. Maar het probleem is dat hij het nie wil inslikken :? . Hij spuugt het allemaal terug uit. Heb het ook al gebrobeerd met zo een spuit voor medicijnen te geven maar lukt ook nie.
Iemand een tip :lol: ?? Als het na het weekend nie voorbij is moet hij antibiotica nemen maar da heb ik toch liever nie. Maar hij kan nie beter worden he als hij zijn hoestfles nie inhoud hihi.

Een handige tip is heel welkom...! :wink:
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 okt 2006, 13:41

Saartje, je moet haar hoofdje schuin leggen. Zo kan de vloeistof makkelijk van het bovenste naar het onderste lopen. Als het hoofdje gewoon ligt, met neus naar boven dus :wink: , keert het terug uit het zelfde gaatje maar heeft het ook nooit het diepste van de neus bereikt. Begrijpt ge?
Afbeelding

Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 okt 2006, 13:43

Katja,

kun je niet een beetje in zijn flesje doen? of geef je borstvoeding?
Ik zou wel niet zijn volledige fles doen, misschien eerst eentje van 60 met hoestsiroop en dan de rest van de fles maken. Anders zou hij misschien te vlug gewoon raken aan die zoete smaak hé :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Katja
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katja » 27 okt 2006, 13:51

had ik ook al gedacht hoor Sofie maar het moet na het eten. Kan dat dan geen kwaad?
Afbeelding

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 27 okt 2006, 14:03

Of eerste het grootste deel van de fles geven en dan nog een beetje met hoestsiroop in. Dan is dat toch na het grootste deel van zijn eten hé :wink: Hij moet het toch op de een of andere manier binnenkrijgen, niet?
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 27 okt 2006, 16:27

klinkt misschien erg, maar de truk van mijn vv: zijn mondje wat toeduwen, maar dan in de breedte... dus de mondhoeken naar mekaar duwen (zodat ze precies een pruilmondje hebben)...
zo kunnen ze dat niet uitspuwen..................................zolang ze niet Troia noemen tenminste :roll:

Katja
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katja » 27 okt 2006, 21:39

Helpt niet Katia, hij wil het nie binnen houden.
Zal het dan toch in de fles moeten doen en dan zo geven hoor want anders krijgt hij niks binnen en zal hij nie van zijn hoest afgeraken.
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 30 okt 2006, 13:28

Ik ben toch niet gerust in die verkoudheid van Fleur. Ze blijft ermee zitten... Haar neusje spoelen lukt niet goed. Ze hoest nog vaak en haar neusje zit echt toe, ze ademt zwaar en maakt soms zo snurkende geluiden (ook al slaapt ze niet).
Ik heb daarnet gebeld voor een afspraak met de kinderarts en ik mag morgen om 16u gaan.
Dan kan ik ook ineens vragen of het normaal is dat ze zo moeite heeft met haar stoelgang, ze heeft weer 2 dagen niets gedaan en daarnet had ze precies weer pijn en spande ze haar buikje enorm fel op.
Als ik bij de dokter geweest ben kan ik mss terug wat geruster zijn.

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 30 okt 2006, 13:37

een afspraak maken met de kinderarts kan nooit kwaad hé. Dan ben je weer gerust, of weet je tenminste hoe je moet genezen.$
Vorige week zou ik ook gewoon efkes bij de kinderarts langs gaan om gerust gesteld worden. Een uur later zaten we op spoed :? . Zo zie je maar hé, beter een keer te veel naar de KA gaan dan die verkoudheden te laten aanslepen.
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”