Vanaf hoe oud en hoe baby leren alleen te leren slapen?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 01 aug 2006, 17:35

idd ieder zijn mening
zo denk ik er ook over
mijn beste vriendin, die meter is van de kleine heeft haar dochter altijd oververwend, niet mijn ding, want was echt overdreven, en nu nog en ze is 12 :? , en begon tegen mij steeds kritiek te uiten zo van "ge laat die toch niet alleen slapen", "toch niet in zo een groot bed ? " (babybedje he :roll: ), "ge gaat die toch niet mee nemen boodschappen doen de eerste weken?" (nee, kzal hem alleen thuislaten :roll: ) en iedere keer ik wou roeren was het precies van "ge gaat dat toch niet doen, ge moet hem maar brengen"
op de duur was ik helemaal "pissed" en om de bom niet te laten ontploffen en tot een fikse ruzie te komen, heb ik afstand genomen, ze belt af en toe, maar ik zeg nog juist het nodige, ze weet verder niks meer, en ben er al weken niet meer geweest, gevolg, ze heeft de kleine al weken niet meer gezien
tja, ik heb bewust afstand genomen, voelde me ook een slechte moeder, maar integendeel, zou niet willen zijn zoals zij was en is, zo goed is dat ook niet zenne, ik ga van mijn zoon geen kastplantje maken voor haar plezier zenne :evil: , wij voeden ons kind op naar onze manier en niet de hare. En ze heeft wel door dat er iets is, maar denk niet dat ze beseft wat, en hoe ze me al vernederd heeft.
dus zoals eerder gezegd, ieder zijn mening, en elk doet wat hij wil, en niet wat anderen willen of denken of zeggen :wink:

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 01 aug 2006, 20:52

Tamaravh schreef:Toen ik zwanger was heeft een vriendin mij een heel goede raad gegeven: je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt en niet luisteren naar al die "goede :roll: " raad van anderen. En wij hebben dat ook zo gedaan. Wij laten de mensen maar praten maar uiteindelijk doen wij nog altijd hetgeen wij het beste vinden en waar wij ons goed bij voelen, het zijn tenslotte onze kinderen en het voornaamste is dat wij gelukkig zijn onder ons viertjes.
da's idd het beste ...
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 03 aug 2006, 14:22

Ik probeer ook te doen wat me het beste lijkt, maar wil ook niet 24u op 24 enkel en alleen met Fleur bezig zijn. Ik wil me ook wat kunnen ontspannen (internet, tv kijken) of opruimen, kuisen, koken, ... Ik probeer haar aan te leren om alleen in slaap te vallen, maar als ze hevig begint te huilen, pak ik haar ook op hoor. En als ze blijft huilen ga ik met haar in ons bed liggen tot ze slaapt. Mijn ouders hebben me aangeraden om dat toch zo weinig mogelijk te doen en haar niet te 'verwennen', omdat zij het bij mij ook hebben voorgehad, en ik sliep ook niet in zonder mama of papa bij mij. Dus ik begrijp hen wel, dat ze me ervoor willen verwittigen.
Ook naar later toe, is het niet makkelijk, als ze eens bij mijn ouders of zo blijft slapen, dan moet ze ook alleen kunnen inslapen he.
Natuurlijk, het is nog maar mijn eerste kindje en het is allemaal een beetje verkennen he.
Ieder doet het op zijn manier en uiteindelijk is het toch het belangrijkste dat ons kind en wijzelf gelukkig zijn he.

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 03 aug 2006, 14:52

Das inderdaad het beste, doen wat je het beste vind....
Ik luister ook naar raad van anderen...luisteren kan geen kwaad...maar daarvoor volg ik die raad nog niet op.

Gewoon je gevoel laten werken, de ene mens heeft ook veel meer tijd voor zichzelf nodig dan de andere...de ene baby heeft ook meer lichamelijk contact nodig dan een andere...

Mijn moeder heeft 8 kinderen gebaard, en ze zijn allemaal verschillend zegt ze altijd qua karakter, slaapgedrag, eetgedrag...de ene is twee weken vroeger geboren, de andere (zoals ik) wou er maar niet uit....

Je ziet dat ook gewoon aan het kind....
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 03 aug 2006, 17:30

Hier gebeurt het veel dat Timothy in slaap valt tijdens de avondfles. Als hij nog wakker is na zijn boertje, blijft hij in één van onze armen nof ff tot we zien dat hij echt moe is, en dan draagt Yvs hem naar zijn bedje.
De eerste weken sliep hij in de box van de wandelwagen naast ons bed, één keer dat hij uit zichzelf doorsliep hebben we hem apart beginnen leggen. Onze kamers liggen zeer dicht bij elkaar, dus ik kan snel bij hem zijn en hoor alles.

De morgen nog, we hadden de wekker niet gehoord, maar Timothy begon te brabbelen in zijn bedje en we schoten wakker :lol:
Afbeelding
Afbeelding

mell
Moderator

Bericht door mell » 21 aug 2006, 17:32

Maaike heeft van in het begin 's nachts in haar bedje op haar kamertje geslapen. We legden haar er altijd wakker in. In het begin ging dit gepaard met geween en veel getroost van ons. Nu gaat ze er zonder problemen in.

Enkel door de dag is een groot probleem. Dan wil ze niet slapen. Enkel bij mij en dan eigenlijk op mij. Leg ik haar neer dan is ze direct wakker.

Tegenwoordig los ik dat op door 's voormiddags en 's namiddags een wandeling te gaan maken of een autoritje. Dan slaapt ze en 's middags mag ze dan bij mij slapen.

Geen ideale oplossing maar als ze content is hiermee.

Ik heb hierover al veel informatie gezocht maar iedereen spreekt elkaar maar altijd weer tegen dat ik op den duur gewoon doe wat ik denk dat het beste is. En alle tips zijn welkom en dan zie ik wel.

Plaats reactie

Terug naar “De baby”