help, een huilbaby!

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Daphne
Pas blauw
help, een huilbaby!

Bericht door Daphne » 25 jun 2006, 19:55

Ik weet niet meer wat ik moet aanvangen met ons dochtertje :cry:
Ik zie ze doodgraag maar ik loop de muren op van haar gerschreeuw.
Ze weent bijna heel de dag. Soms kan ik ze troosten door ze te knuffelen, ertegen te praten of zingen terwijl ik met haar rondwandel. maar meestal lukt dat niet.
Als het dan helpt en ik durf ze neer te leggen in haar wieg of in de relax dan duurt het welgeteld nog geen 5 minuten of ze begint terug te wenen.
Vele mensen zeggen dan: "ge wordt daar na nen tijd wel gewoon" maar zo voelt dat bij mij toch ni aan. En daarenboven, het feit dat ze weent is toch teken dat er iets is en dat ze getroost moet worden? Of ben ik nu verkeerd?
Ze heeft ook veel last van darmkrampjes maar daar krijgt ze druppels voor. De dokter van K&G zegt dat alles ok is. Ik ben met Yasmine nu naar een osteopaat gestapt in de hoop dat dat helpt.
We zijn nog maar 1 keer geweest dus kan ik nog ni echt zeggen of het al dan niet helpt.
Ondertussen bijft alles hier thuis staan. t is hier nen chaos en mijnen man heeft het net nu zo druk op zijn werk en is bijna ni thuis.
Ik heb hier ook geen familie in de buurt en mijne man gaat natuurlijk met de auto werken.
Sorry dat ik zo klaag en zaag maar ik kan je zeggen dat dat na een tijdje echt op je gemoed begint te werken.
Zijn der misschien nog die dit hebben weegemaakt? Zijn der misschien nog tips?

Katia

Bericht door Katia » 25 jun 2006, 20:00

mijn oudste broer heeft 19 maand dag en nacht geschreeuwd, ik herinner mij daar gelukkig niet meer van...
lijkt me toch niet plezant, ons mama is daar bijna zot van geworden!
Er is een tijd dat dat betert, wanneer? geen idee!
In een draagdoek, heb je dat al geprobeerd?

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 25 jun 2006, 20:16

Ik kan begrijpen dat je het teveel wordt...ik heb er geen ervaring mee...ik zou ook eens proberen in de draagdoek...
Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Maar ik heb mijn borst altijd ter beschikking als troostmiddel voor Anaïs...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 25 jun 2006, 20:43

Dat moet idd niet leuk zijn. Mss dat die osteopaat je verlichting kan geven, ik hoop het voor je kleine meisje.
En hoe gaat het dan s'nachts?
Ik vind helemaal niet dat je klaagt, we zijn er om ons hart uit te storten bij elkaar!!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

beerke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door beerke » 25 jun 2006, 22:24

ik kan da geloven dat dat lastig is niet allen voor jullie maar ook voor een klein meisje ook hé oe da zij da nie lastig hebben hé das toch raar da ze da kunnen ze moeten toch ergens pijn krijgen van al da huilen ik weet daar niks van ma vind da toch raar.in ieder gevoel nog veel sterkte en moed toegewenst en hopelijk helpt het met die ostheopaat
Afbeelding

onze liefde is beloont met dit mooi engeltje!!!

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 26 jun 2006, 21:23

Soms komt er ook geen einde aan het geschreeuw van ons dochtertje. Wat dan steeds helpt is de stofzuiger aanzetten en hupla ze is vertrokken in een diepe slaap of je kan ook klassieke of andere rustgevende muziek opzetten.

Redenen van huilen kan zijn:
natte luier, te koud of te warm, honger hebben, boertje moeten laten, liefde nodig hebben.
Hopelijk kan dit je wat helpen.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

beam
Pas blauw

Bericht door beam » 27 jun 2006, 09:11

Ewout heeft een jaar gehuild, kwam er gek van ! En ik zei ook dat er NOOIT geen baby meer kwam :D ! Alles hebben we gedaan, tot hem zelfs in de auto gezet en rondgereden maar dat ging ook niet altijd zunne. Plus dat er al eentje lag te slapen boven :shock: , hoe zij daar altijd doorsliep weet ik niet. Hij heeft wel verschilldende soorten voeding gekregen want ik had wel melk genoeg maar er zat geen voedingsstoffen in (jaja, dat kan ook ! ), pfffffffffff.
En plots was dat lijk gedaan.
Afbeelding

Afbeelding

Annubis
Moderator
Contacteer:

Bericht door Annubis » 27 jun 2006, 09:43

alessio weende ook redelijk hard en ik zette hem dan in de maxi swing of ik bakerde hem in in een dekentje zo nen lodger !
ALESSIO(16/09/2003) EDWARDO(13/06/2005) EN IMILIO(19/09/2006)

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 27 jun 2006, 10:17

Een vriendin van ons had ook een huilbaby.
Ze droeg hem dan met haar mee in een draagzak.
Maar dat hielp niet altijd.
Toen hij 1,5 jaar oud was is dat over gegaan.
Mijn jongste was in het begin ook die toer aan het opgaan.
Ik heb hem dan ingebakerd.
Maar dan gewoon met een badcape,en dat geborgen gevoel maakte hem rustig.

Daphne
Pas blauw

Bericht door Daphne » 28 jun 2006, 00:01

Hey iedereen,

bedankt voor jullie luisterend oor en voor de tips. Het meeste doe ik allemaal al; draagdoek, lodger, heeft ze 't ni te koud / te warm,...
Veel van al die dingen helpen voor heel eventjes maar (lodger, draagdoek), na een 10-tal minuutjes is ze dan weer vertrokken :(
Het is, denk ik, zowiezo een vicieuze cirkel: zij begint te wenen omdat er iets is, ik probeer alles uit om haar te troosten en naarmate mijn ideeën en trukjes opgeraken word ik ongeduldiger en ambetanter omdat ik geen oplossing vind en natuurlijk breng ik die spanning ook over op haar.
Ik heb dat vanmorgen nog maar eens gemerkt als mijn man thuis kwam, hij nam ze even over en na een 5-tal minuutjes was ze gekalmeerd. Langs de ene kant was ik zo opgelucht dat ze eindelijk terug stil was en langs de andere kant voelde ik mij zo rot omdat dat bij mij ni was gelukt. :oops:

@ Sandy
's nachts doet ze meestal goed. Ze slaapt ongeveer van twaalf tot half zeven, wordt even wakker om te eten en dan pak ik ze nog even bij mij in bed, dan leg ik haar op mijn buik en dan slaapt ze nog even. Dat is één van de zaligste momenten van de dag, ik vind da echt genieten! :D
Laatst gewijzigd door Daphne op 28 jun 2006, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Daphne
Pas blauw

Bericht door Daphne » 28 jun 2006, 00:06

Katharina schreef: Ik weet niet of je borstvoeding geeft? Maar ik heb mijn borst altijd ter beschikking als troostmiddel voor Anaïs...
Ik was goed bezig met borstvoeding, maar door stress maak ik ni genoeg melk meer aan. Ik moet nu bijvoeden.
Af en toe leg ik ze nog wel aan de borst maar niet veel meer. Meestal krijgt zij afgekolfde melk omdat ik heel gevoelige tepels heb en bijgevolg ook direct kloven krijg...

Daphne
Pas blauw

Bericht door Daphne » 28 jun 2006, 00:21

beam schreef:Ewout heeft een jaar gehuild, kwam er gek van ! En ik zei ook dat er NOOIT geen baby meer kwam :D !
Ik kan da aannemen! Wij willen/wilden eigenlijk veel kinderen (6), maar nu ben ik daar ni meer zo zeker van :oops:
We zullen nog wel zien hoe we daar binnenkort tegenover staan. Wie weet binnen enkele maanden, als we eens terugblikken, kan ik er goed om lachen :wink:
Maar er komt in elk geval zeker een tweede. (als het ergste hier voorbij is)

Daphne
Pas blauw

Bericht door Daphne » 03 jul 2006, 08:00

:x :x :x
Ik was net aan t praten met de overbuurvrouw.
Ze vroeg of alles goed ging...
Ik doe een beetje mijn beklach en vertel haar dan dat Yasmine nogal veel weent.
ze gaat over de voituur hangen en babbelt ondertussen wat tegen ons Yasmineke:
"Is't waar? Ik heb u toch nog ni horen wenen. Zo erg zal 't dan toch ni zijn..."
:evil: :evil: :evil:

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 03 jul 2006, 10:01

Daphne schreef: :x :x :x
Ik was net aan t praten met de overbuurvrouw.
Ze vroeg of alles goed ging...
Ik doe een beetje mijn beklach en vertel haar dan dat Yasmine nogal veel weent.
ze gaat over de voituur hangen en babbelt ondertussen wat tegen ons Yasmineke:
"Is't waar? Ik heb u toch nog ni horen wenen. Zo erg zal 't dan toch ni zijn..."
:evil: :evil: :evil:
Ik geloof dat dat frustrerend is. Als er hier mensen op bezoek komen dan is Naomi steeds heel rustig en slaapt ze juist. En nu met dit weer is ze steeds heel moelijk in slaap te krijgen. Gelukkig wordt ik afgelost door mijn man, zodat we beiden toch wat kunnen werken voor de zaak.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Vero
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Vero » 03 jul 2006, 10:11

Mijn vriendin haar kindje was ook een enorme huilbaby.
Ze liep er eveneens de muren van op.
Steeds was ook alles ok bij de controles bij de dokter.
Tot op een gegeven dag.
Dat kindje had volledig ontstoken oogjes.
Je zag dat niet langs de buitenkant. Maar binnenin zat het vol etter.
Ze hebben dat dan een week alle dagen opengeprikt en voila, het huibabytje was veranderd in een aangenaam stil kind.
Zo zie je maar dat er toch medisch iets kan zijn dat de dokters niet direct zien. En zoals dit voorbeeld, kan het zelfs iets klein zijn, waar het kindje wel van af ziet.
Een kind kan niet praten en des te moeilijker is het om te achterhalen wat er scheelt. Ik hoop voor jullie dat er spoedig een oplossing komt voor jullie probleem. Want ik kan best geloven dat het voor jou zwaar begint door te wegen.
Probeer rustig te blijven, zoals jezelf al zei: De rust draag je over op je kindje.
Véél succes en het beste !
Afbeelding

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 03 jul 2006, 21:57

Ik hoop dat het snel betert, want inderdaad, soms loop je de muren op van het geween (en meestal is het nog zo'n schel, indringend geluid!)
Ik heb geen tips om het wenen op te lossen, maar misschien enkele tips om het draaglijk voor jezelf te maken: jezelf blijven voorhouden dat het op een keer wel zal beteren (zo geraakte ik door de gebroken nachten), af en toe de hulp inroepen van familie, vrienden,.. om eens op te passen..

Heeft de osteopaat al geholpen?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

Tatty
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Tatty » 19 jul 2006, 23:27

Hoi,
In begin huilde Kyana ook heel veel. Krampen en reflux waren de grootste boosdoeners. Ik kon haar met niets troosten en ja liep de muren op! Toen zei mijn schoonma dat ik "drank van dadizele" moest proberen. Dat is een siroop bij de apotheker te verkrijgen. De momenten dat ze echt ontroostbaar was deed ik een beetje aan haar tutje en ze was direct rustig en viel in slaap. Voor mij was dat mijn redding!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 19 jul 2006, 23:38

wij hebben ongeveer hetzelfde meegemaakt. Mensen die hetzelfde hebben meegemaak begrijpen het, maar vele mensen kijken je dan aan zoals "ah ja, een baby'tje weent toch, da's normaal?" Die reacties zijn echt frustrerend.
Nog weent ons klein ventje veel, maar het is al veel verbeterd
- misschien door de bezoekjes aan de osteopaat (3 tot nu toe)
- misschien ook omdat we het aanvaard hebben en er ons bij neergelegd hebben dat we hem niet constant kunnen troosten
ons leven is er zeker gemakkelijker op geworden. We gaan welliswaar nog niet veel weg, maar er komt schot in de zaak.
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 20 jul 2006, 10:26

Tatty schreef: "drank van dadizele" moest proberen. Dat is een siroop bij de apotheker te verkrijgen.
is dat van die windolie dat ze zeggen ? of nog iets anders?

Tatty
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Tatty » 20 jul 2006, 13:28

ja denk wel dat ze dat ook windolie noemen.
Jammer dat er suikers in zitten. Alleen zo kreeg ik haar rustig dus kon het me echt niet schelen wat er in zat :oops: :D
Afbeelding
Afbeelding

kyrodu
Pas blauw

Bericht door kyrodu » 21 jul 2006, 17:40

Die windolie heeft onze oudste ook gehad.
Maar wel niet veel,heb zeker een bijna volle fles mogen terrug dragen naar de appotheek als ze vervallen was.
Mijn twee andere heb ik dat niet willen geven omdat dat enorm gesuikerd is.
Je moet dat eens morsen en laten opdrogen,dat is gewoon puur suiker dat je dan verkrijgt.
Ik heb een enorm slecht gebid en wil mijn kinderen daar toch zo veel mogelijk van besparen.

Tatty
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Tatty » 23 jul 2006, 11:28

ja dat is waar. 'k was soms radeloos en dat was het enige die hielp. Kan dat ook kwaad als hun tandjes nog niet door gekomen zijn?
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”