tuutje

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
haylee
Pas blauw
tuutje

Bericht door haylee » 17 jun 2006, 19:18

Hey hier ben ik weer :D
Ons kleintje heeft nog altijd geen tuutje omdat we echt wel een braveke hebben en weent bij nooit dus we hebben geen klagen.
Maar men vraag is moesten we nu snachts een tuutje geven
heb ik schrik dat hij niet meer ga wenen of laten horen dat hij honger heeft.gaat hij dat tuutje dan uitspuwen ofzo? want heb schrik dat hij niet meer genoeg zal drinken dan.
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 17 jun 2006, 19:29

wij geven bewust geen tuutje, het is - als ik het goed heb ? - ook niet goed als je borstvoeding geeft
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

haylee
Pas blauw

Bericht door haylee » 17 jun 2006, 19:31

oei dat wist ik niet. ik en men man zijn er ook niet echt voor een tuutje
we gaan nog een beetje wachten denk
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 17 jun 2006, 20:47

Wordt inderdaad afgeraden bij borstvoeding...
Troia heeft nooit geen tutje gehad en eerlijk gezegd vind ik dat veel makkelijker zo... om haar te troosten leg ik die gewoon aan de borst, is nog goed voor mijn melkproductie ook!

annemama
Pas blauw

Bericht door annemama » 17 jun 2006, 21:15

zullen het dan geen duimerkes worden??
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 17 jun 2006, 21:21

als ge dat van in het begin niet toelaat niet he...
van in het begin altijd het duimeke wegtrekken, ze leren het rap dat dat niet hoeft dan hoor, vooral als je de borst in de plaats geeft.

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 17 jun 2006, 21:29

tjorven heeft ook nooit een tut gehad,en nooit geduimd....
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 17 jun 2006, 22:09

Ik heb de tut altijd makkelijk gevonden om hen te troosten, maar ik gaf dan ook geen borst.
Nu is ze al een tijdje 2 jaar gepasseerd en vraagt ze soms nog wel eens naar de tut, maar ik probeer haar dat zoveel mogelijk af te leren.
Milan heeft ook een tut.
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 17 jun 2006, 23:10

ik geef nu wel geen bv, maar heb het ook nie zo voor tutjes
hij heeft er ene hoor, als hij es aan het wenen is, en we weten niet waarvoor, om wat te troosten, maar meestal spuugt hij die rap terug uit
om te slapen anders geen tuutje

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 17 jun 2006, 23:24

Ons meisje heeft ook nooit een tuutje gehad, en ik vond da ferm gemakkelijk hoor, je moest er nooit achter zoeken, was ze nooit vergeten.
Ik denk dat het ook afhangt van welk kindje je hebt, heeft het een grote zuigbehoefte of niet. Naar het schijnt is hun zuigbehoefte ook meer bevredigd als je bv geeft, omdat ze daar meer moeite moeten voor doen.

Ik heb gehoord dat het niet zo goed is om van zodra het kindje geboren is, een tuutje te geven als je bv geeft omdat dat een andere vorm van zuigen is, maar ne keer dat je baby het goed gewend is, denk ik dat da niet zoveel kwaad meer kan, maar waarom ermee beginnen als het niet nodig is he. Dan moet je het later niet afleren ook.

En als je toch beslist om 's nachts een tuutje te geven, dan denk ik niet dat je baby zal vergeten dat hij honger heeft hoor. Tenslotte komt er niets uit dat tuutje he :) dus zijn zuigbehoefte zal misschien wel bevredigd zijn, maar daarom zijn honger niet he.

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 18 jun 2006, 00:43

Anaïs krijgt borstvoeding maar heeft wel een tuutje...maar uit zichzelf gebruikt ze dat niet zoveel...meestal alleen om te slapen, maar dan nog valt hij toch uit haar mond...dus een echt tuutertje is ze niet...
Ik gebruik haar tuut meestal als ik haar van mijn borst losmaak, om de overgang te maken omdat ze dan nog zuigt...maar ze heeft hem minder en minder nodig...ik denk dat ik het bij een tweede ook niet meer zal gebruiken...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 18 jun 2006, 10:38

volgens de vroedvrouwen op de materniteit kan een tutje geen kwaad als je BV geeft. En ik ken genoeg vrouwen die BV geven waarvan hun kindje toch een tutje heeft en die kindjes ondervinden er geen nadeel aan.
Ons zoontje heeft een tutje gehad en heeft dat nog enkel om gaan te slapen. Maar dan eerder als gezelschap. Hij kan best zonder.
Nu met ons meisje net hetzelfde.
Ze heeft een tutje, maar heeft het niet echt nodig.
Een duim... kan je toch niet altijd afpakken, of ga je er de ganse nacht bijstaan???? denk dat je ook wel graag een oogje dichtdoet 's nachts, of niet??

Onze kindjes krijgen een tutje als ze het nodig hebben om bv in slaap te raken, maar verder gaan de tutjes in de schuif of op de kast!
en ons zoontje wist dat goed en maakt er dus ook geen probleem van.
Kwestie van een gewoonte aan te kweken.

Dus ik zou me er geen zorgen om maken. ALs je kindje geen tutje wil, des te beter. Je hoeft het in ieder geval niet op te dringen. Wil hij er wel eentje... dan zou ik er ook niet veel mee inzitten
Afbeelding
Afbeelding

spotje
Pas blauw

Bericht door spotje » 18 jun 2006, 11:32

In het zh waar ik bevallen ben hing in elke kamer een bericht "geen tutje tot bv lukt"
Ik heb timothy maar een tutje gegeven, toen ik noodgedwongen mijn bv moest stopzetten.
Hij is er niet echt "verslaafd" aan, en daardoor duimt hij niet.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 18 jun 2006, 12:58

als een kind zijn zuigbehoefte voldaan is, gaat dat ook niet duimen hoor :wink:

Plaats reactie

Terug naar “De baby”