Slecht zuigen?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

stefan
Pas blauw
Slecht zuigen?

Bericht door stefan » 15 feb 2006, 20:59

Hallo iedereen,

We zitten met een probleempje. Onze baby dronk heel goed van haar papfles tot ze enkele dagen geleden een beetje uitslag kreeg.Onze dokter had gevraagd om even met de pap te stoppen en over te gaan op volledige borstvoeding om te kijken of het mss de pap was... Om een lang verhaal kort te maken --> ze wil nu soms wel en soms niet van haar papfles drinken. Ze is nu juist 11 weken en heb gelezen dat ze nu ongeveer een groeispurt zou maken. Ze eet dan ook zeer onregelmatig en soms zeer snel achteréén. Ze word op sommige momenten "Hysterisch" wanneer ze honger heeft en we zijn dan echt verplicht om ze eerst ff aan de borst te leggen (30 seconden of zo) en haar dan eraf te halen en een flesje te geven. Natuurlijk weten we ook dat dit niet de ideale oplossing en daarom wou ik eens vragen of jullie ervaren rotten ons niet konden helpen?

We gebruiken momenteel avent flessen en het is AR (anti reflux) pap.

Hopelijk kunnen jullie ons verder helpen!

Alvast bedankt forumvrienden ;)

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 15 feb 2006, 21:40

echt raad heb ik niet...heb je enig idee welk nummer speentje je gebruikt?

kan zijn dat ze al een speentje nummer meer kan gebruiken....

er zit een verschil in het zuigen aan borst of fles....en daarom dat ik misschien daaraan denk

of de smaak? Bv afkolven helpt dat om te drinken uit flesje?
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

stefan
Pas blauw

Bericht door stefan » 16 feb 2006, 04:44

Het is zo een 1-2-3 speen van avent.

Mja het rare is dat ze er de ene keer wel van drinkt en de andere keer niet. Vooral wanneer ze over haar toeren is doet ze het niet :(

Afkolven wil men vriendin niet.

Thx

Dagmar
Moderator

Bericht door Dagmar » 16 feb 2006, 11:37

Is het bij een bepaalde persoon dat ze niet uit het flesje wil drinken of bij allebei?
Want het kan goed zijn dat als de mama haar een flesje geeft ze gewoon liever bij mama zelf wil drinken.. (of als mama in de buurt is)
Als de mama niet wil afkolven met een toestel (ik heb dit ook nooit gedaan, maar ik ben wel thuis), kan ze het altijd eens met de hand proberen.. En zo jullie dochter leren uit de fles te drinken..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's!!!

toekomstige meter van Monchichi ;-)

stefan
Pas blauw

Bericht door stefan » 19 feb 2006, 16:14

we hebben de pap terug moeten veranderen van Enfamil naar Nutramigen. Nu is ze terug aan de betere hand! Nadeel is wel dat deze pap 2 maal zo duur is als de andere :(

Weet er niemand een goed adresje hiervoor ;)

stefan
Pas blauw

Bericht door stefan » 19 feb 2006, 18:52

stefan schreef:we hebben de pap terug moeten veranderen van Enfamil naar Nutramigen. Nu is ze terug aan de betere hand! Nadeel is wel dat deze pap 2 maal zo duur is als de andere :(

Weet er niemand een goed adresje hiervoor ;)
Niemand?

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 19 feb 2006, 19:10

nee sorry de naam zegt me zelfs niets :oops:
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

barbara
Pas blauw

Bericht door barbara » 19 feb 2006, 19:19

wij hebben die ook nog moeten geven, is eigenlijk een hypoallergene pap. beu papje om klaar te maken, stinkt ook heel erg. das in zo'n blikken doos hé. die was bij ons ook moeilijk te vinden. wij moesten die zelf klaarmaken met aardappelzetmeel. ik moest dan eerst water koken met die bloem en dan in koelkast bewaren in papfles en dan mengen met die nutramigen. je zag isa zo verdikken! van die bloem denk ik. ik duim dat het de gepaste melk is voor haar, bij isa was dat niet. zij is 'geeindigd' met conformil. daarvoor nutrilon ar. we hebben er ook veel gebruikt voor we de perfecte vonden.
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

stefan
Pas blauw

Bericht door stefan » 19 feb 2006, 19:48

wij moeten er in elk geval niets bij mengen hoor :shock:

Bedankt voor de reply ;)

Plaats reactie

Terug naar “De baby”