Niet roken, maar rookgeur?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Lily
Pas blauw
Niet roken, maar rookgeur?

Bericht door Lily » 30 sep 2005, 23:38

Hallo allemaal,

Wij hebben een kennis die rookt en die regelmatig (eens per maand ongeveer) op bezoek komt. Uiteraard rookt zij niet bij de kleine, maar ze gaat wel regelmatig naar buiten om er eentje op te steken. ALs ze Louis dan vastgepakt heeft ruikt hij toch sterk naar de sigaretten. Nu probeer ik hem wel met een smoes weg te houden van haar als ik ruik dat ze gerookt heeft, maar toch. De deur van de kinderkamer komt uit in de living, en die geur hangt daar toch maar. Mijn man zegt dat ik me zorgen maak op niks, dat het alleen maar stinkt, maar ik vindhet vieeeeessss!!! En je kan zo'n mensen toch niet vragen om niet te roken voor ze op bezoek komen en andere kleren aan te trekken, he?
Ach ja, ik ben een beetje paranoïde zeker :roll: Maar toch, hij is al gevoelig aan de luchtwegen...
Weet er iemand of dit kwaad kan? Of ben ik weer overbezorgd? (Is ook niet de eerste keer :lol: )

Katia

Bericht door Katia » 30 sep 2005, 23:46

waarom zou je dat niet kunnen vragen?
hier bij ons weten de mensen dat er niet gerookt wordt...
beneden buiten op straat ok, zelfs niet door een open raam!
Wij hebben zelfs al de vraag afgeslagen van mensen om Troia te pakken wegens de "rooklucht" die ze dragen... meestal begrijpen ze dat wel, behalve mijn nonkel :roll:
maar ja, daar noem je nu ook wel iets :roll: :roll: :roll:

hoe dan ook, sinds Troia geboren is ben ik echt anti-roker geworden, tot in het extreme soms... vind dat ik het recht daartoe heb ook!
Tegenwoordig heb je niet meer de keuze tussen roken en niet-roken, enkel tussen roken en meeroken, niet in mijn huis dus...

Zeg het gerust, begrijpen ze het niet weet je ineens met wat je te maken hebt he..

Marita
Pas blauw

Bericht door Marita » 07 okt 2005, 00:10

Lilly, het stinkt wel, maar het kan geen kwaad voor je kindje.
Jij bent nog wel de mama, dus als jij niet graag hebt dat hij je kindje aanraakt dan kan je dat zeggen. Even goed als dat je iedereen kan vragen om buiten te roken.

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 07 okt 2005, 13:22

wel Lily, ik vind ook dat je het recht hebt dat te zeggen of te vragen
ik ben er ook heel hard tegen, al heel mijn leven
hier in huis moeten ze ook niet roken, maar zelfs al gaan ze naar buiten, ze brengen toch die galm van een stank mee naar binnen :(
enkel de geur zal idd wel geen kwaad kunnen voor het kindje, maar moet er ook al niet veel van weten

Lily
Pas blauw

Bericht door Lily » 10 okt 2005, 11:54

Bedankt voor de reacties! Ik heb het ondertussen besproken met deze persoon, en zij reageerde heel lief! Ze zei dat ze de geur zelf helemaal niet opmerkte omdat ze het al zo gewend is... Ze is dit weekend terug hier geweest en heeft zich voor het vertrek thuis omgekleed, niks geen geur! Ik blij natuurlijk :D En ik ben ook heel gelukkig dat ze het zo goed opgevat heeft, het is iemand waar ik een heel goed contact mee heb, ik zou het spijtig vinden om zo een ruzie te veroorzaken.

groetjes,

Een gelukkige Lily

leen
Pas blauw

Bericht door leen » 11 okt 2005, 00:21

wauw, die persoon heeft wel erg positief gereageert hé.
Ik denk niet dat er veel mensen dat zouden apprecieren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lily
Pas blauw

Bericht door Lily » 27 okt 2005, 23:25

Awel nee, daarmee dat ik er eerst niks van wilde zeggen, maar het stoorde mij echt wel, en ik wou ook niet dat het 'onderhuids' ging meespelen in onze vriendschap... Moeilijk.

greet mama van yoran
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door greet mama van yoran » 25 jan 2006, 18:32

hoi lily

men vriend is sinds januari gestopt met roken he. wnn ie nog rookte ging hij altijd buiten staan. nu daarstraks kwam mijn nichtje hier onverwacht op bezoek en ik moet zeggen ik walgde van de sigarettengeur die rond haar hing.

maar wnn ik bij mijn ouders kom heb ik dat dus niet he. raar eigenlijk hoe dat je opvalt.

grtz greet
fiere mama van yoran & Ylian & Ylenia & ?? Afbeelding
fiere meter van dieuwke

http://www.babyforum.be/phpforum_NL/alb ... ser_id=630

Plaats reactie

Terug naar “De baby”