Schema!
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
Hoy,
Ons schema ziet er als volgt uit:
8.00 uur eerste fles
12.00 uur patatjes
16.00 uur fruitpapje
20.00 uur laatste flesje
Maar vandaag was ze zo moe dat ik haar om half zeven haar laatste fles heb gegeven en om 7 uur lag ze in bed, wanneer is jullie schema verandert en waardoor? Ze slaapt s'middags bijna niet meer, en is dan s'avonds sneller moe.
raad?
En hoelang zat jullie baby in een wippertje?
groetjes
Ons schema ziet er als volgt uit:
8.00 uur eerste fles
12.00 uur patatjes
16.00 uur fruitpapje
20.00 uur laatste flesje
Maar vandaag was ze zo moe dat ik haar om half zeven haar laatste fles heb gegeven en om 7 uur lag ze in bed, wanneer is jullie schema verandert en waardoor? Ze slaapt s'middags bijna niet meer, en is dan s'avonds sneller moe.
raad?
En hoelang zat jullie baby in een wippertje?
groetjes
hetzelfde schema bij isa. maar soms als ik merk dat ze moe word, durf ik haar haar flesje vroeger geven. rond 19u 19u30.
maar isa is eentje die liever niet eet, ze vraagt er nooit om, die heeft gelijk nooit honger, maar ik hou haar toch ongeveer op die uren.
overdag slaapt ze bijna niet, max 2u in stukjes dan nog. maar de ka vertelde dat dit niet geeft, zolang ze 's nachts maar goed slapen. 's nachts slaapt ze van ong half 9 tot half 8, als ik ga werken tot half 7.
een wippertje, daar zit zij al vanaf haar 6mnd ong niet meer in.
barbaraxxx
maar isa is eentje die liever niet eet, ze vraagt er nooit om, die heeft gelijk nooit honger, maar ik hou haar toch ongeveer op die uren.
overdag slaapt ze bijna niet, max 2u in stukjes dan nog. maar de ka vertelde dat dit niet geeft, zolang ze 's nachts maar goed slapen. 's nachts slaapt ze van ong half 9 tot half 8, als ik ga werken tot half 7.
een wippertje, daar zit zij al vanaf haar 6mnd ong niet meer in.
barbaraxxx
In de loop van de voormiddag komt ze 3 x per uur toch wel bv vragen (maar dan hangt ze er maar een minuut of 2 aan elke keer, ze eet dus in stukken), om 10u slaapt ze een uurtje, smiddags krijgt ze dan groenten/fruit (als ze bijna niets eet smiddags krijgt ze het savonds, dan eet ze precies veel beter), tegen 13u15 ongeveer komt ze weer bv vragen en dan clustert ze voor haar middagslaapje, om 16u krijgt ze fruit en daarna nog wat bv, om 17u slaapt ze weer een uurtje, om 19u/20u eten we dan en dan eet ze nog groenten/fruit/cracotte/petit-gervais (tis te zien wat ze wil) daarna is het weer zoals in de voormiddag en dan tegen 22u30 begint ze weer te clusteren...
vraagje... wat is clusteren?
troia, eet dan ook gelijk in kleine beetjes hé. is dat niet lastig? mag ik vragen hoe oud zij is? isa eet nog geen cracottes, die wil geen koekjes.
ivm dat wippertje, volgens mij kan dat geen kwaad hoor! ons isa verveelde zich daar in en als ze er in zat, dan had ze de neiging om telkens naar voor te zitten. ik was ook een beetje bang dat ze voorover zou vallen. en nu staat die ergens verstopt op de kast, om wellicht nooit meer te gebruiken...

troia, eet dan ook gelijk in kleine beetjes hé. is dat niet lastig? mag ik vragen hoe oud zij is? isa eet nog geen cracottes, die wil geen koekjes.
ivm dat wippertje, volgens mij kan dat geen kwaad hoor! ons isa verveelde zich daar in en als ze er in zat, dan had ze de neiging om telkens naar voor te zitten. ik was ook een beetje bang dat ze voorover zou vallen. en nu staat die ergens verstopt op de kast, om wellicht nooit meer te gebruiken...

Troia is 7 maand en 1 week ongeveer...
en ja, ze eet in kleine beetjes, maar dat schijnt natuurlijk te zijn (denk aan dat volk in Afrika die hun kinderen 4 a 5 keer per uur aan de borst leggen en die kinderen heel de dag door in doeken dragen) dus we laten haar doen... lastig is het soms wel, maar anderzijds besef ik hoeveel geluk ik heb dat die bv nog steeds lukt nu...
clusteren is (vooral aan het eind van de dag) 1 uur of 2 uur ofzo aan de borst hangen en zo in slaap vallen... sommige baby's doen dat om hun voorraad voor de nacht op te bouwen... clusteren is ook troost zoeken bij mama! Voor Troia is die bv meer dan alleen eten/drinken!!!
en ja, ze eet in kleine beetjes, maar dat schijnt natuurlijk te zijn (denk aan dat volk in Afrika die hun kinderen 4 a 5 keer per uur aan de borst leggen en die kinderen heel de dag door in doeken dragen) dus we laten haar doen... lastig is het soms wel, maar anderzijds besef ik hoeveel geluk ik heb dat die bv nog steeds lukt nu...
clusteren is (vooral aan het eind van de dag) 1 uur of 2 uur ofzo aan de borst hangen en zo in slaap vallen... sommige baby's doen dat om hun voorraad voor de nacht op te bouwen... clusteren is ook troost zoeken bij mama! Voor Troia is die bv meer dan alleen eten/drinken!!!
Ons "schema" (zijn maar richturen, kan vantijd veranderen), Karsten is nu 13 maanden
7.00 uur: opstaan, boterham lukt soms wel, soms niet
8.00 uur: bv (naargelang zijn boterham op was meer of minder), meestal valt Karsten dan half in slaap en zit ik hier
10.00 uur: rijstwafeltje of koekje
11.30 à12.00 uur: boterham, dan eet hij heel goed
13.00 uur: bv en middagdutje
15.30 uur: stuk fruit
17.30 à18.00 uur: warme maaltijd
19.00 uur: bv
21.00: slapen
23.30 uur: soms bv, meestal niet
4.00 à5.00: bv
7.00 uur: opstaan, boterham lukt soms wel, soms niet
8.00 uur: bv (naargelang zijn boterham op was meer of minder), meestal valt Karsten dan half in slaap en zit ik hier

10.00 uur: rijstwafeltje of koekje
11.30 à12.00 uur: boterham, dan eet hij heel goed
13.00 uur: bv en middagdutje
15.30 uur: stuk fruit
17.30 à18.00 uur: warme maaltijd
19.00 uur: bv
21.00: slapen
23.30 uur: soms bv, meestal niet
4.00 à5.00: bv
- jong moederke
- Pas blauw
je kan op verschillende manieren banden scheppen hebarbara schreef:nu weet ik wat clusteren is! volgens mij een moment waar je een hechte band schept met je kindje.
barbaraxxx

maar idd, intiem is het wel... vooral omdat er dus niemand anders haar eten kan geven dan! (Eigenlijk streelt dat je ego wel

- Katharina
- Pas blauw
- Contacteer:
Echt vast is Anaïs haar schema niet...maar ik kan het wel ongeveer zeggen.
8u00 borstvoeding
10u00 dutje
11u00 borstvoeding
14u00 borstvoeding
17u00 borstvoeding
20u00 borstvoeding
23u00 borstvoeding
Tussenin doet ze soms nog hazenslaapjes of als ik gaan wandelen ben slaapt ze ook meestal...maar die uren wijken soms af...ze drinkt wel om de 3 uur, soms als ze heel vast slaapt overdag laat ze eens vier uur tussen...en 'snachts slaapt ze nu bijna altijd door, met soms eens een uitzondering
clusteren is hier ook het geval, vooral 's avonds dan ook als we tv kijken, zo valt ze ook meestal in slaap....en zoals Katia zegt is dit voor mij ook een relaxmoment....
8u00 borstvoeding
10u00 dutje
11u00 borstvoeding
14u00 borstvoeding
17u00 borstvoeding
20u00 borstvoeding
23u00 borstvoeding
Tussenin doet ze soms nog hazenslaapjes of als ik gaan wandelen ben slaapt ze ook meestal...maar die uren wijken soms af...ze drinkt wel om de 3 uur, soms als ze heel vast slaapt overdag laat ze eens vier uur tussen...en 'snachts slaapt ze nu bijna altijd door, met soms eens een uitzondering
clusteren is hier ook het geval, vooral 's avonds dan ook als we tv kijken, zo valt ze ook meestal in slaap....en zoals Katia zegt is dit voor mij ook een relaxmoment....

Ik heb een kort en zalig schema.
9u - 9u30 : Lani word wakker en eet een boke met choco en wat chocomelk
12u. - 12u.30 : Lani eet een boterhammetje met een stukje vlees (meestal boterhammekesvlees) en sinaasappelsap
13u. Lani gaat haar middagdutje doen
14u30-15u. : Lani word wakker uit haar middagdutje en krijgt een 3 uurtje(een plopkoek of petit gervais)
18u. -18u.30 : Lani eet haar warm eten
20u. Lani gaat slapen
Tussendoor (na haar ontbijt) drinkt ze water of zo water met sinaassmaakje of appelsmaakje, 'k ben de naam kwijt.
12u. - 12u.30 : Lani eet een boterhammetje met een stukje vlees (meestal boterhammekesvlees) en sinaasappelsap
14u30-15u. : Lani word wakker uit haar middagdutje en krijgt een 3 uurtje(een plopkoek of petit gervais)
20u. Lani gaat slapen

Tussendoor (na haar ontbijt) drinkt ze water of zo water met sinaassmaakje of appelsmaakje, 'k ben de naam kwijt.
Yana (22 mnd): 8.00 wakker worden.
9.00 eten
12.00 warme maaltijd
18.00 boterhammen
20.00 yohurtje net voor het slapengaan.
Tussen 12 en 18 u eet ze soms wel een koek, of een stukje kaas.
Milan (6,5 mnd): 7.30 wakker worden.
8.30 voeding
10.30 slapen
12.00 patatjes
14-15.00 slapen
16.00 voeding (fruitpap wordt geweigerd door meneer)
19.30 voeding
tussen 20u en 21.00 slapen
Af en toe wordt hij wakker voor de tutter die hij kwijt is, hoogstens
een keer of drie.
9.00 eten
12.00 warme maaltijd
18.00 boterhammen
20.00 yohurtje net voor het slapengaan.
Tussen 12 en 18 u eet ze soms wel een koek, of een stukje kaas.
Milan (6,5 mnd): 7.30 wakker worden.
8.30 voeding
10.30 slapen
12.00 patatjes
14-15.00 slapen
16.00 voeding (fruitpap wordt geweigerd door meneer)
19.30 voeding
tussen 20u en 21.00 slapen
Af en toe wordt hij wakker voor de tutter die hij kwijt is, hoogstens
een keer of drie.
ik merk dat lani geen fruit eet, is dat dan niet meer nodig, of wil ze dat niet? fabio gaat altijd om 6u gaan slapen en ik vind dat je op zo'n korte dag soms moeilijk alles kan geven.Sarah schreef:Ik heb een kort en zalig schema.
20u. Lani gaat slapen![]()
barbaraxxx