hoe ken je rsv-virus

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00
hoe ken je rsv-virus

Bericht door barbara » 04 dec 2005, 12:48

mijn dochtertje is nu 9mnd en sinds gisteren is ze ziek gevallen. enorm veel slijm, koorts, hoesten en noem maar op.
deze morgen zijn we naar de dokter geweest, de nodige medicatie gekregen. wel zegt hij dat het het beginstadium van rsv kan zijn. er zijn veel babytjes in ons dorp die erdoor in de kliniek liggen. isaura zit ook in de plaatselijke kribbe, dus ze kan het daar makkelijk opgepakt hebben.
hoe weet ik dat het dat kan zijn? hoe verwikkelt zich dat verder?
alvast bedankt!
Afbeelding

Afbeelding


Katia

Bericht door Katia » 04 dec 2005, 19:25

ik heb het even via google opgezocht en dit vind ik zelf een interessante site:

http://www.vvoc.be/RSV.htm

heel duidelijk allemaal!

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 04 dec 2005, 20:44

hey bedankt, katia! dat ik er zelf niet aan gedacht heb... :oops:
het is idd zeer duidelijk en nu ben ik meer op de hoogte. ik weet wat ik in de gaten moet houden. maar volgens mij zal het zo'n vaart niet lopen, ale, ik hoop het toch!
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 04 dec 2005, 20:53

hihi, als het om andermans kinderen draait kom je vaker op zo'n idee...
ik ken dat...

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 04 dec 2005, 21:04

dat is zo hé. ik heb dat ook al gemerkt!
en nog eens iets.... ik vind troia een prachtige naam! vanwaar heb je die?
Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 04 dec 2005, 21:23

Hoi,

Mijne Maxim is aan just genezen van rsv. Heeft een dag of 3 serieus koorts gehad en gehoest, maar daarna was het veel beter. Heb hem behandeld met aerosol.

T was vandaag op t nieuws maar heb het niet helemaal gehoord, rvs zal waarschijnlijk in gans belgenland zitten!

Groetjes,
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 04 dec 2005, 21:33

hey spike! ik hoop echt dat het dat niet is, maar ik begin toch weer te twijfelen...
vandaag heeft ze hoge koorts gehad, 39,7 (een uurtje nadat ik een suppo had gegeven).
ze heeft ook enorm veel slijm.
maar wat ik niet snap, is dat de dokter geen staaltje genomen van haar slijm. hij zei juist dat we haar koorts moesten in de gaten houden, maar blijkbaar hebben sommige patiëntjes zelfs geen koorts als ze rsv hebben! ze drinkt gelukkig nog redelijk goed, juist haar fruit en groentjes wou ze niet. met een beetje aanmoedigen, toch een 100gram gegeten.
misschien is het een griepje, of een goeie kou.
ik probeer me nog niet te ongerust te maken, maar ja, daar ben ik niet zo goed in! ze heeft al genoeg in de kliniek gelegen.
was maxim erg lastig? zag je iets aan zijn ademhaling?
groetjes
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
spike
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:24 jun 2005, 23:56
Locatie:oostende

Bericht door spike » 04 dec 2005, 21:42

Ik had niet gelet op zijn ademhaling, k vind dat wel moeilijk om iets te zien.

De ka zei, dat als je hun ribbetjes ziet als ze ademen, dat ze dan moeite moeten doen. dus niet goed.

Als ze hoest zoals een volwassene, (zware hoest) zou ik zeker nog eens naar ka gaan of een andere raadplegen misschien?

Ik had gebeld naar mijn ka van gewoonte en hij zei dat ik niets meer kon doen dan taptje en neusje spoelen. Vond het niet nodig om te passeren.
Dus ben ik naar een andere ka geweest.

Als je dochtertje nog drinkt, kan ze niet uitdrogen, maar k denk dat hun fruit en groentepapje ook belangrijk is.

Als ik t zo lees wat jij vertel, zou ik denken aan rvs, k ben wel geen dokter hé. Kan je niet eens bellen naar de pediatrie van jullie ziekenhuis? Van Maxim hebben ze daar snot laten onderzoeken en dat wees uit op rsv.

Als ze het heeft en het wordt behandeld en ze wordt goed gevolgd, kan er niets verkeerd gaan hé, dus niet te ongerust maken!

Veel sterkte en groetjes,
en vraag maar
Trotse mama van Maxim 25/01/2005

Katia

Bericht door Katia » 04 dec 2005, 22:52

oh fijn, laten we hopen dat Troia daarvan bespaard blijft...


@barbara: Troia is de latijnse naam voor de stad Troje... (je weet wel, met dat paard), zijn we stomweg opgekomen door een documentaire over Troje te zien... en ik als eeuwige Latiniste bedacht natuurlijk de Latijnse naam en stelde dat voor... Hugo meteen zot van en tja, Troia is het geworden... ze is trouwens de enige in Belgie

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 05 dec 2005, 11:09

ik heb ook al gehoord dat rsv iets onschuldig is, dat ze er gewoon door moeten, zolang ze goed drinken en eten. vooral drinken is belangrijk.
morgen heeft papa verlof genomen, zodat isa niet naar de kribbe moet om er de andere kindjes niet te besmetten. tot nu toe doet ze het goed, juist wat koorts en snot. maar je weet maar nooit of ze het toch heeft, en ieder babytje reageert anders, dus laat ik ze liever thuis.

katia, ik dacht al dat het van dat ging zijn, maar het kon natuurlijk ook van iets anders komen, bv een afkorting ofzo. ik vind het echt een hele mooie naam! veel complimentjes gekregen zeker?
barbaraxxx
Afbeelding

Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 05 dec 2005, 18:52

ja eigenlijk wel... ik vrees dat ze zelfs niet lang de enige in Belgie gaat blijven... :lol:

Gebruikersavatar
barbara
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:22 feb 2005, 14:00

Bericht door barbara » 06 dec 2005, 19:44

dat geloof ik! tis ook een mooie naam hé.
isaura heeft dus rsv en krijgt nu ook een siroop waar ze maar een half koffielepeltje mag van krijgen. het werkt een beetje oppeppend. en het is zo hoor, ze had een half lepeltje gekregen en een half uurtje later, was ze véél beter. zelfs een beetje zottekes. wie weet wat daar in zit!!
groetjes
Afbeelding

Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De baby”