inbakeren van baby
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
- jong moederke
- Pas blauw
Wat vinden jullie daarvan?
Ik heb da tbij Sete gedaan maar noet zoals ze dat op tv lieten zien zo strak...
Ik nam wel eens een punthanddoek (zo waar er een kapje aanzit en het hofdje in kan) en daar wikkelde ik Sete in maar hij had nog een beetje ruimte...
Ergens vind ik het ook eng als je ze zo strak inbakert...
Ik heb da tbij Sete gedaan maar noet zoals ze dat op tv lieten zien zo strak...
Ik nam wel eens een punthanddoek (zo waar er een kapje aanzit en het hofdje in kan) en daar wikkelde ik Sete in maar hij had nog een beetje ruimte...
Ergens vind ik het ook eng als je ze zo strak inbakert...
Van de jongste heb ik dat ook steeds gedaan met een badcape.
Ik heb dat gedaan tot hij 3,5 maand was.
Hij sliep veel rustiger dan zonder zijn cape.
Ik had dat eerst gedaan omdat de verwarming hier nog niet aangesloten was en het dus koud was.
Maar toen ik merkte dat hij daar zo goed van sliep heb ik het blijven doen.
Een vriendin van mij heeft een huilbaby ,ik heb haar eens getoond hoe ik onze jongste inpakte en dat hij daardoor heel goed sliep.
Wel ze doet dit nu ook en haar baby is een andere baby nu zegt ze.
Een heel groot verschil zegt ze.
Ze huilt veel minder en slaapt veel beter.
Ik heb dat gedaan tot hij 3,5 maand was.
Hij sliep veel rustiger dan zonder zijn cape.
Ik had dat eerst gedaan omdat de verwarming hier nog niet aangesloten was en het dus koud was.
Maar toen ik merkte dat hij daar zo goed van sliep heb ik het blijven doen.
Een vriendin van mij heeft een huilbaby ,ik heb haar eens getoond hoe ik onze jongste inpakte en dat hij daardoor heel goed sliep.
Wel ze doet dit nu ook en haar baby is een andere baby nu zegt ze.
Een heel groot verschil zegt ze.
Ze huilt veel minder en slaapt veel beter.
Dat is je baby zo strak inwikkelen dat ze eigelijk niet meer kunnen bewegen en daar moeten ze normaal rustig van worden, beter tegen krampjes enzo.
Maar ik denk dat dat van kind tot kind afhangt of het lukt. Die van ons moest er echt niet van weten. Je zou denken dat we ze mishandelde, zo schreeuwen, zeg!
Maar ik denk dat dat van kind tot kind afhangt of het lukt. Die van ons moest er echt niet van weten. Je zou denken dat we ze mishandelde, zo schreeuwen, zeg!

- jong moederke
- Pas blauw
inderdaad dat bakeren heeft vooral als doel het geborgen gevoel van in de baarmoeder terug te geven...
Sete had dat graag maar neit zo strak ingewikkeld worden...gewoon met zo een handdoek zijn armen een beetje tegen zijn lichaam aan laten. Het is gewoon ook omdat ze de hele wereld niet kennen en zelfs hun eigen lichaam moeten ze nog ontdekken..met het inbakeren creer je gewoon een veilig gevoel...het ene kind kan je daarmee troosten en andere niet.
MAar tegen krampen hielp dat niet hier...heb ik nog nooit gehoord eigenlijk ook niet
In ieder geval het inwikkelen van een kind geeft ook dat warme gevoel...hopelijk kan je nu beter begrijpen wat inbakeren is?
Sete had dat graag maar neit zo strak ingewikkeld worden...gewoon met zo een handdoek zijn armen een beetje tegen zijn lichaam aan laten. Het is gewoon ook omdat ze de hele wereld niet kennen en zelfs hun eigen lichaam moeten ze nog ontdekken..met het inbakeren creer je gewoon een veilig gevoel...het ene kind kan je daarmee troosten en andere niet.
MAar tegen krampen hielp dat niet hier...heb ik nog nooit gehoord eigenlijk ook niet

In ieder geval het inwikkelen van een kind geeft ook dat warme gevoel...hopelijk kan je nu beter begrijpen wat inbakeren is?
- jong moederke
- Pas blauw