Ik ben blij
Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators
want sinds we terug zijn van de zee gaat mijn kleine meid eindelijk vroeger slapen! Het was altijd 22u - 23u, soms zelfs later. En nu is ze al een paar dagen rond 21u gaan slapen, ten laatste 22u. Zalig gewoon!
Ze slaapt 's morgens nog wel altijd tot een uur of 10, half 11. Maar dat zal op den duur ook wel veranderen zeker. Ik krijg het niet over mijn hart om ze wakker te maken 's morgens.
Ze slaapt 's morgens nog wel altijd tot een uur of 10, half 11. Maar dat zal op den duur ook wel veranderen zeker. Ik krijg het niet over mijn hart om ze wakker te maken 's morgens.
Kan effectief deugd doen.
Hier gaat Maaike ook al heel lang slapen rond 19.30 - 20u en tussen 7 en 8 is madam er dan weer.
Zo hebben we nog iets van onze avond en da's wel leuk. We merken de laatste weken wel dat ze rond 18u al kapot is. Maar ik wil niet rond 6u in de ochtend weer wakker worden hoor
Hier gaat Maaike ook al heel lang slapen rond 19.30 - 20u en tussen 7 en 8 is madam er dan weer.
Zo hebben we nog iets van onze avond en da's wel leuk. We merken de laatste weken wel dat ze rond 18u al kapot is. Maar ik wil niet rond 6u in de ochtend weer wakker worden hoor

-->Persoonlijk Fotoalbum<--
Maaike is 16 maand en doet na haar middageten nog een dut. Deze verschilt wel van dag tot dag in duur. De ene dag doet die een dut van een uurtje, meestal 2uren en soms zelfs 3uren.
Onze kids gaan, net zoals bij Goortjes, om 19u-19u30 slapen en dit tot 7u tijdens de schooldagen.
In het weekend en de vakanties heb ik Jens geleerd om tot 8u in zijn bed te blijven. Ik heb een digitale wekker gezet en de overbodige cijfers steek ik weg. Ik leg er doekjes op. En het lukt aardig.
Saartje, leuk voor jou dat ze nu ook vroeger gaat slapen. Dan heb je inderdaad nog tijd voor jezelf of je huishouden

In het weekend en de vakanties heb ik Jens geleerd om tot 8u in zijn bed te blijven. Ik heb een digitale wekker gezet en de overbodige cijfers steek ik weg. Ik leg er doekjes op. En het lukt aardig.
Saartje, leuk voor jou dat ze nu ook vroeger gaat slapen. Dan heb je inderdaad nog tijd voor jezelf of je huishouden

amai dat is een slaperke , kwou dat de onze zo een slapers waren, ik mag dat om middernacht (bij wijze van spreken hé) in haar bed steken toch is kaiby daar terug hoor om 6.30 7uur,
Dat is wel leuk he als ze zo lang slapen , jennifer deed dat ook vroeger aan die ouderdom, ik ging toch altijd is kijken of ze nog leefde , zo lang slapen , kweet da nog
grtjes mieke
Dat is wel leuk he als ze zo lang slapen , jennifer deed dat ook vroeger aan die ouderdom, ik ging toch altijd is kijken of ze nog leefde , zo lang slapen , kweet da nog

grtjes mieke
Ilsa gaat rond 19u slapen 's avonds. In de namiddag doet zij nog een dutje van ongeveer twee uur. Ze is tussen 7u en 7.30u wakker 's ochtends.
Jonas slaapt overdag niet meer. Hij gaat om 20u slapen (als het school is vroeger). Die wordt 's morgens rond hetzelfde uur als zijn zus wakker. De ene maakt de andere dan wakker.
Ilsa is 17 maanden en Jonas is 4jaar en 5maanden.
Als we de kids langer ophouden zijn ze evenvroeg wakker dus dat helpt hier niks.
GRoetjes,
sigri
Jonas slaapt overdag niet meer. Hij gaat om 20u slapen (als het school is vroeger). Die wordt 's morgens rond hetzelfde uur als zijn zus wakker. De ene maakt de andere dan wakker.

Ilsa is 17 maanden en Jonas is 4jaar en 5maanden.
Als we de kids langer ophouden zijn ze evenvroeg wakker dus dat helpt hier niks.
GRoetjes,
sigri
Bij ons haalt dat ook niets uit Sigri. Ook al eens geprobeerd om Jens pas om 22u in zijn bed te stoppen maar 's morgens was hij even vroeg wakker als anders. Ja, die biologische klok.....daar kun je niet tegen winnen hé.
Tijdens mijn verlof nu, gaan ze slapen na De Kampioenen. En ze mogen van mij niet eerder opstaan dan 8u. En dat lukt aardig. Beetje chantage gebruikt
want dan mag hij geen tv zien.
Tijdens de andere dagen ook om 19u of 19u30 in bed en dan moeten ze er om 7u uit en wordt er pas naar tv gezien als ze gegeten hebben, hun tanden gepoetst, gekleed en haren gekamd.....geloof me, aan het tempo dat ze zich klaarmaken, schiet er meestal niet meer dan 5 minuutjes over hoor en wordt er geen tv meer gezien....

Tijdens mijn verlof nu, gaan ze slapen na De Kampioenen. En ze mogen van mij niet eerder opstaan dan 8u. En dat lukt aardig. Beetje chantage gebruikt

Tijdens de andere dagen ook om 19u of 19u30 in bed en dan moeten ze er om 7u uit en wordt er pas naar tv gezien als ze gegeten hebben, hun tanden gepoetst, gekleed en haren gekamd.....geloof me, aan het tempo dat ze zich klaarmaken, schiet er meestal niet meer dan 5 minuutjes over hoor en wordt er geen tv meer gezien....

Beetje vroeg, denk ik.
Om een voorbeeld te geven van Jutta. Ze loopt niet graag aan de hand. Maar ik woon midden in het centrum en er is veel verkeer. En toen chanteerde ik haar ( goh wat een woord hé, ik doe dat eigenlijk niet graag maar soms moet het) door te zeggen : ' stappen aan de hand of buggy zitten'. Ze begint het nu pas te begrijpen en is nu 2 jaar en bijna 2 maanden.
Om een voorbeeld te geven van Jutta. Ze loopt niet graag aan de hand. Maar ik woon midden in het centrum en er is veel verkeer. En toen chanteerde ik haar ( goh wat een woord hé, ik doe dat eigenlijk niet graag maar soms moet het) door te zeggen : ' stappen aan de hand of buggy zitten'. Ze begint het nu pas te begrijpen en is nu 2 jaar en bijna 2 maanden.
Dat moet lukken dat ge daar nu over begint zie... ik heb hier net en topic geopend over het wandelen aan de hand en toestanden...muppet schreef:Beetje vroeg, denk ik.
Of had je die al gelezen intussen?
Chantage is een zwaar woord hé

Ik pas die techniek toch ook al toe ze...
Als je nu dit niet doet, dan... en 't helpt

Ne mens moet iets doen hé

axl is nog wel klein maar die gaat slapen om +/- 22u slaapt tot 10u30
gaat omhalf twaalt trug in bed tot drie en in de namiddag slaap hij nog zeker twee uur in zijn box...
om nog zo klein te zijn doet hij dat wel goed als ik vriendinnen van mij hoor met babytjes die metn er snachts soms nog uit of heel vroeg smrgens!!!
ik ben zelf ook een slaapkop dus vind dat niet erg hoor
ik geniet van mijn nachtrust
gaat omhalf twaalt trug in bed tot drie en in de namiddag slaap hij nog zeker twee uur in zijn box...
om nog zo klein te zijn doet hij dat wel goed als ik vriendinnen van mij hoor met babytjes die metn er snachts soms nog uit of heel vroeg smrgens!!!

Ik doe het ook hoor, anders zou Timothy plots mijn hand lossen en weglopen....mag het niet gedroomd hebben!muppet schreef:Ja klopt.Soms is het de enige manier.
Neen, ik had je ander topic nog niet gelezen maar nu ondertussen wel al.
met slapen geen probleem. rond 19 uur zit hij in bed. Soms voert hij daar nog hele monologen, andere momenten slaapt hij direct in.
Is wel steeds wakker om 6.30 uur

Andere keren nemen we hem dan bij ons in bed

dat helpt hier ook niet. Stop die later in haar bed en ze is er nog even vroeg als anders.Sigri schreef: Als we de kids langer ophouden zijn ze evenvroeg wakker dus dat helpt hier niks.