baby's september 2006

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas
baby's september 2006

Bericht door Liliane » 14 feb 2007, 14:46

hoe gaat het ondertussen met de baby's die geboren zijn in september 2006???
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding


Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas

??

Bericht door Liliane » 16 feb 2007, 11:41

zijn er geen kindjes geboren in september 2006?????????
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 16 feb 2007, 13:01

Jawel begot, jawel :lol:. Hier éne kadee van 2 september 2006. Intussen een dikke vijf maand oud. Hij heeft momenteel een beetje een moeilijke periode. Hij is enorm geïnteresseerd in de wereld rond hem (mama heeft hij nu wel genoeg gezien :D) en wil alles verkennen. Maar dat is moeilijk als je nog niet kan kruipen hihi. Hij rolt wel al om en heeft één tandje. Hij krijgt nog volledige borstvoeding.
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 16 feb 2007, 13:53

Sofie schreef: Hij rolt wel al om en heeft één tandje. Hij krijgt nog volledige borstvoeding.
Rolt Fjodor al??!!
Amai, kijk er al naar uit als Hasse dat ook kan.
Hier alleen nog maar alles in de mond steken. Zelfs nog geen tandje...

Hier ook alleen nog borstvoeding, maar kijk er al naar uit om te beginnen met vaste voeding.
We gaan Rapley proberen, maar ik vind er geen boeken over.
Zal het internet eens goed moeten verkennen naar artikels...

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 16 feb 2007, 14:00

Ja, hij rolt al (maar wel enkel van rug naar buikligging, omgekeerd kan hij nog niet). Een boek over rapley; eten voor de kleintjes van Stefan Kleintjes (heb het hier liggen :lol:). Maar ik denk niet dat ik rapley ga toepassen. Maar sowieso een interessant boek!
Afbeelding


Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 16 feb 2007, 15:57

Hier ook nog nen september baby en is 5 maand geworden den 13de t'is ook al nen flinken baby maar rolt nog niet om,hier is hij
[img=http://img181.imageshack.us/img181/9630/inigoforumua6.th.jpg] , het gewicht post ik nog wel eens
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 16 feb 2007, 15:57

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
muppet
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:12 feb 2005, 13:32
Locatie:Oostende

Bericht door muppet » 17 feb 2007, 13:43

Sofie,

Baby's geboren op 2 september zijn superbaby's !

Gebruikersavatar
Liliane
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:09 jun 2006, 09:24
Locatie:Merksplas

dochterlief

Bericht door Liliane » 17 feb 2007, 15:34

hier rolt Yasmine ook van haar rug naar haar buik, maar terug nog niet en dan wordt ze soms wel kwaad. Gisteren naar de controle geweest voor het laatste prikje, en het gewicht was goed 6.800 kg ongeveer en de lengte is 65, ze zit overal tussen het gemiddelde, dus perfecter kan het niet he!!! de groentepap gaat ook vlotjes, nu krijgt ze 's morgens en s'avonds nog borstvoeding. De nachten zijn nog niet wat het moet zijn, ze wordt constant wakker en wilt dan wat 'tutteren' en valt dan op mij in slaap. Het afleren is en wordt moeilijk, ze heeft ook niet veel slaap nodig...... maar het voornaamste ze is een gelukkig, blij en gezonde baby!!!
AfbeeldingAfbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
zotteke
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:15 apr 2005, 10:35
Locatie:kalken

Bericht door zotteke » 22 feb 2007, 22:54

Voila zoals gezegd vandaag naar kind en gezin geweest en hij woog 7600gr en 67 cm lang dus hij doed het niet slecht hé.
Afbeelding

Afbeelding

vonny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:31 dec 2005, 21:41
Locatie:limburg

Bericht door vonny » 24 feb 2007, 22:16

hier nog een september baby'tje, mijn meisje is van de 4 de september.
Het is al een hele flinke grote pruts. Enorm actief en al een goed eigen willetje.
Ze krijgt nog steeds de borst en is nu al een 2 tal weken groentepap aan het eten. Fruitpap wilt maar niet lukken. S'nachts slaapt ze nog niet door. De tandjes zijn er nog niet maar kan al goed bijten. Ze wilt constant rechtzitten en de boel verkennen. Als ze mee de grote zus naar school doet , geeft ze haar oogjes goed de kost vanuit de draag doek.
Ze wordt veel te vlug groot.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 27 feb 2007, 22:17

Vandaag begonnen met vaste voeding.
En ik vond het heel erg moeilijk, ik ben vooral onzeker over het feit of ze genoeg binnenkrijgt, of ze zich niet gaat verslikken...

We waren van plan Rapley te doen (Sofie, ik ben het boek vandaag gaan halen, bedankt voor de tip!).
Vandaag zijn we al goed begonnen - NOT! Een papje, maar wel eentje met brokjes in. Ze vond het vreselijk.
En nu deze avond, heb ik haar in haar eetstoel gezet bij ons aan tafel en een aardappel gegeven.
En dat ging veel beter.
Maar dat was pas om 19u.
Dus dat kunnen we normaal niet doen.
Of wel? kan je je babytje van 6 maanden om 19u vaste voeding geven, als ze normaal rond 21u gaan slapen?

Is er misschien een leeftijdgenootje die ook juist begonnen is met rapley?

Gebruikersavatar
Aicha
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 jun 2006, 19:42
Locatie:Lauwe (West-Vlaanderen)

vraagje

Bericht door Aicha » 28 feb 2007, 08:42

"Rapley" wat is dat precies? (jullie vinden dit waarschijnlijk een domme vraag maar ik heb daar nog nooit van gehoord)

groetjes Aicha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
mama24
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:21 sep 2006, 15:03
Locatie:poperinge

Bericht door mama24 » 28 feb 2007, 10:25

de rapley methode is direkt beginnen met een stuk fruit groente in de hand te steken
er is hier ergens een topic geopend zal eens zoeken

Sofie
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 15:28
Locatie:Hasselt

Bericht door Sofie » 28 feb 2007, 11:33

Ik ben begonnen met papjes, maar hij eet er nog niet heel veel van (zo'n 40 gram per dag). Maar we moeten ergens beginnen hé. Voor de rest krijgt hij nog veel borstvoeding. Ik heb nagedacht over rapley, maar voel er mij gewoon niet zo goed bij. Ik heb zo'n schrik dat hij zich zou verslikken (met papjes kan je dat natuurlijk ook hebben, maar tis het gedacht hé). Misschien probeer ik het als hij wat ouder is en goed kan rechtzitten. Ik denk trouwens dat je wel om 19 u eten kan geven (met rapley bepalen ze ook zelf hoeveel ze eten, in het begin zal dat toch nog niet veel zijn). Als je merkt dat ze er last van krijgt, kan je stoppen en vroeger eten geven hé.
Afbeelding

Gebruikersavatar
goele
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:13 aug 2006, 11:20
Locatie:bilzen

Bericht door goele » 28 feb 2007, 12:23

Hasse wordt morgen 6 maanden...

Bij de onthaalmoeder vandaag gaat ze papjes eten.
De onthaalmoeder is mijn schoolmama, en ze heeft het niet zo op "al die alternatieve zever". Thuis gaan we dan proberen verder te zetten met brokjes en stukken.
Ik ben nu halverwege het boek van Kleintjes, en ik vind het zonde dat ik het niet al heb gelezen toen ik zwanger was, want veel dingen die ik nu weet, had ik ook graag toen geweten.

Wat ik gisteren zo leuk vond aan die aardappel, was dat ze gewoon bij ons aan tafel zat. Wij eten, Hasse eet, ik had het nooit gedacht op voorhand, maar blijkbaar vinden we eetcultuur toch belangrijk.

Ik kijk al uit naar vanavond


Plaats reactie

Terug naar “De baby”