puffertjes ipv aerosol

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:
puffertjes ipv aerosol

Bericht door Sofie S. » 29 nov 2006, 09:39

De vorige keer dat Daan ziek was, moest ik hem aerosollen. Dat ging eigenlijk behoorlijk vlot. Nu heeft de KA mij opgezadeld met zo'n puffertjes die ik een inhaleerapparaatje moet steken en waar Daan dan zelf goed moet inhaleren. Toen zij het toonde, deed hij dat perfect, dus ik dacht dat hij dat thuis ook wel goed zou doen. Maar niks is minder waar, hij wil er alleen maar mee spelen en is natuurlijk heel boos als we dat voor zijn mondje blijven houden.
Omdat hij toch de medicamenten zou binnen hebben, houd ik die puffertjes nu gewoon voor zijn mondje (hij doet zijn mond wel open hé, aangezien alles tegenwoordig in de mond moet) en dan verstuif ik 1 keer in zijn mond. Hopelijk kan dat geen kwaad, maar zo ben ik wel zeker dat hij het nodige ingeademd heeft, want zijn longskes moeten toch genezen é :?
Iemand tips hoe ik de medicatie eventueel toch via het inhaleerapparaat kan toedienen???
Afbeelding

Afbeelding

Saraatje
Pas blauw

Bericht door Saraatje » 29 nov 2006, 21:45

Hoi,

bij ons reageren ze meetal heel goed als je doet alsof die puffer en verlengbuis een trompet of zo zijn.

" Kom, we gaan nog eens een keer trompetteren. (trompetgeluiden) " en dan liggen ze meetal goed stil.

Als het echt niet gaat, kan je natuurlijk nog altijd vragen aan je huisarts of je niet mag overschakelen naar de aerosol.

Groetjes,

Sara

P.s.: Ik zou toch nog even voor de zekerheid vragen aan je huisarts of je de puffer ook zonder die buis mag gebruiken.

falderie
Pas blauw

Bericht door falderie » 29 nov 2006, 21:52

Volgens mij gaat de medicatie op zijn tong belanden als je gewoon in zijn mond "puft". Je moet snel inhaleren om de medicatie in je longen te krijgen, maar een baby kan dit nog niet. Vandaar dat ze zo een buis gebruiken (ze gebruiken dit trouwens ook oudere mensen). Het vergt echt wel techniek om zo een puffer juist te gebruiken.

Ik vrees dus dat hij op deze manier zijn medicatie niet goed binnenkrijgt. Maar tips heb ik niet echt.

Succes! Tis nooit leuk als het een gevecht is om iets toe te dienen he. Misschien toch eens bellen naar ka en probleem voorleggen?

Schorpioentje73
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Schorpioentje73 » 29 nov 2006, 22:20

kzou het ook niet weten hoe je dat bij zo een kind moet doen
die hebben nog het besef niet dat ze moeten diep ademhalen he, dat is nu toch niks om aan een baby te geven :roll:

Sofie S.
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Sofie S. » 30 nov 2006, 08:20

Saraatje schreef:Hoi,

bij ons reageren ze meetal heel goed als je doet alsof die puffer en verlengbuis een trompet of zo zijn.

" Kom, we gaan nog eens een keer trompetteren. (trompetgeluiden) " en dan liggen ze meetal goed stil.
Is wel een leuke manier om hen af te leiden, maar ik vrees dat Daan nog geen besef heeft van wat een trompet is :lol:

Tot op vandaag is het thuis nog steeds niet gelukt met dat ambetant ding :x en bij de KA deed hij dat zo flink. Maar hij had daar ook zo veel nieuws te bekijken é.
Hij hoest wel al minder frequent, maar toch nog veel te diep.

Blijven proberen zal de boodschap zijn é :?
Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”