Kind en gezin en inentingen

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 10 okt 2006, 09:03

Katia schreef:maar nee :wink:
iedere moeder wil volgens mij doen wat haar het beste lijkt voor haar kindjes...
kleine correctie:
iedere moeder wil volgens mij doen wat haar het beste IS voor haar kindjes... alleen wéét een mens het op den duur niet meer en met tegenstrijdige info zou je helemaal gaan twijfelen en tja veel wordt naar voor geschoven als "standaard" en 't is zo dat dat velen dan maar het beste lijkt en dan volgen ze dat - ik heb dat met J ook gedaan hoewel ik ergens mijn wijfels had maar ik heb mijn gevoel toen niet durven volgen omdat ik niet genoeg info had die dat kon ondersteunen.
Afbeelding
Afbeelding

Sigri
Moderator

Bericht door Sigri » 10 okt 2006, 09:05

Het is niet omdat het "standaard" is dat ik de inentingen wil geven
ik wil ook het zekere voor het onzekere nemen
Afbeelding

Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 10 okt 2006, 11:48

Ik heb het ook niet gewoon gedaan omdat het standaard is, maar ook om ons kleine meisje zoveel mogelijk te beschermen en in mijn ogen zijn die inentingen wel noodzakelijk. Maar dat beslist ieder voor zich.

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 10 okt 2006, 12:23

prevanar biedt bescherming tegen de bacteriële versie van hersenvliesontsteking,de meest gevaarlijke...

Ook kan het een oplossing zijn voor veel voorkomende middenoorontstekingen..

tjorven is daartegen ingeënt,gewoon omdat ik dat risico niet wil nemen,als er een vaccin voor bestaat...

het biedt geen bescherming tegen de virale versie,maar die is ook veel minder gevaarlijk dan de bacteriële....
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Sofie
Pas blauw

Bericht door Sofie » 10 okt 2006, 12:30

We hebben hier toch beslist alle inentingen te geven. Net zoals de meeste hier, zijn we ook angsthazen :)
Afbeelding

jong moederke
Pas blauw

Bericht door jong moederke » 10 okt 2006, 13:33

alle inentingen gegeven...

het is erg je kind zien afzien vna die spuitjes maar dat zijn ze snel vergeten. Sete heeft al windpokken gehad en weet je dat hoop ik dat Sete dat nooit meer krijgt. Dat is pas zielig. Dan heb ik liever dat hij prikjes krijgt, dan dat hij zo weken moet afzien en mss voor heel zijn leven getekend is.

Ik heb als kind dikoor of de bof gehad en geloof me is geen pretje hoor.

Ik heb de voorkeur om mmijn kind veel zelfs mss veel te veel te beschermen. Ik heb zelfs zijn niertjes laten nakijken, urione zoveel keer al laten nakijken. Intresseert me niet, wel dat hij gezond is en niet door een ziekte belemmerd word.

Noem ze overbodig, maar elke bescherming die ik kan geven doe ik. In principe kan een kind grote weerstand opbouwen en noem maar op. Bv is ook goed, kinderen worden minders sneller ziek zeiden ze me altijd, foert hoor Sete was gewoon om de maand ziek. Nu door al die weerstand is hij beter bestand. Ik geef hem dan niet graag antibiotica voor de gevolgen die eraan hangen.

Ik ben ook voor homepathische zaken maar sommige zaken tja...

Ik heb zelfs als kind ook veel meegemaakt, veel ziektes doorstaan... dan ben je blij dat jij je kind zoveel mogelijk beschermt. En bij kind en gezin zijn ze redelijk hoor. Ze zullen nooit meer dan prikken geven...
Afbeelding

Nog eventjes maar....
Afbeelding

WWW.GEZINSFORUM.BE (mijn forum)

Lena
Pas blauw

Bericht door Lena » 10 okt 2006, 16:28

Hier ook beiden alle inentingen + de prevenar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 11 okt 2006, 17:04

ok gisteren nog eens overlegd en voorlopig de laatste spuit gezet: tetravac en that's it (3de spuit) en hij krijgt niks extra tenzij er aanwijzingen moesten zijn voor noodaak plots maar na overleg heb ik begrpepen dat ze het bij R niet hoeft te geven. Ze zei wel dt ze het zou deon als wij ons daar beter bij voelen maar mazelen is nei tonschuldig en ze kunnen daar met een lelijke opstoot op reageren dus toch ma rneit dan. Rubella zet ze wel bij meisjes (maar R heeft da tnie tnodig dus) en bij jongns kan bof nog een punt zijn omdat ze daar onvruchtbaar door kunnen worden maar ze zei "we hebben genoeg middelen omdat te bestrijden als je daar snel bij bent" en ze zei zelf dat ze ons wel verantwoorde ouders vindt die dat in 't oog houden en die hun kind elke dag zien en in 't oog houden ... Bij kinderen van bijvoorbeeld alkoholverslaafden zet ze meer vaccins - en A vond dat nadien gezien een beetje 'n rare opmerking maar ik kan haar daar best wel in volgen ...

Wat dat beschermen betreft: ik bnen vroeger wat overbeschermd en ik was het meeste ziek van iedereen die ik ken dus euh ... en ik weet intussen gewoon dat het anders kan. 'k Wil natuurlijk geen onnodige risico's lopen, maar ik heb geleerd dat angst geen goede gids is. Ik laat me liever leiden door andere gegevens.
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 okt 2006, 17:16

bij welke homeopaat gaat gij...
ik ben op zoek naar ene in de buurt maar ik vind er gene goeie... en aangezien gij een vree moeilijke zijt op zo'n vlakken :lol:

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 11 okt 2006, 17:36

Katia schreef:bij welke homeopaat gaat gij...
ik ben op zoek naar ene in de buurt maar ik vind er gene goeie... en aangezien gij een vree moeilijke zijt op zo'n vlakken :lol:
hmn zit zit ni echt in de buurt maar vraag me dat over msn een dezer nog eens ;)
Afbeelding
Afbeelding

Katia

Bericht door Katia » 11 okt 2006, 18:08

pfff kmoet er ene in de buurt hebben..;

Plaats reactie

Terug naar “De baby”