Wanneer schoentjes?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Sfiedeltje
Pas blauw
Wanneer schoentjes?

Bericht door Sfiedeltje » 20 sep 2006, 23:33

Ik lees in boekjes dat het niet nodig is als ze niet stappen .. Maar onze Nick (9 maand) staat alwel een ganse maand elke dag de hele tijd dat ie wakker is recht in zijn box. Hij loopt ook 'toerkes' in zijn box, zolang ie zich maar kan vasthouden ..
Moet ik nu al schoentjes kopen of echt wachten tot hij zelfstandig en deftig kan stappen? Ik vind 9 maand zo vroeg lijken voor schoentjes.. Niet dat ze nie zouden passen want overal waar we gaan 'die heeft grote voeten!' dus :D

xxxx
AfbeeldingAfbeelding

Katia

Bericht door Katia » 20 sep 2006, 23:53

wachten tot hij zelfstandig kan stappen :wink:
het best stappen ze blootvoets...
nu voor in de winter kan je misschien overwegen om iets bobux/starchild/zootjes-achtig aan te schaffen, is toch iets warmer en ze vormen zich naar de vorm van de voetjes dus zijn heel natuurlijk om aan te doen en ze zijn redelijk grof onderaan waardoor ze niet echt uitschuiven (zolang je ze niet te veel wast)

bioMam
Pas blauw

Bericht door bioMam » 21 sep 2006, 00:32

Katia schreef:wachten tot hij zelfstandig kan stappen
idd ... ze stappen trouwens ook heel anders met schoenen - 't kan zijn dat het lijkt of ze dan opnieuw moeten leren stappen, maar dat is meestal rap overwonnen - maar zoiets als zootjes(-enz-soorten)-sloefjes is wel OK en als het kan dan zijn blote voetjes natuurlijk ideaal ... Bij kouder weer zijn anti-slip-sokjes (met van die antislip-kattenpootjes of zo erop vanonder) ook een prima oplossing.
Afbeelding
Afbeelding

Sfiedeltje
Pas blauw

Bericht door Sfiedeltje » 21 sep 2006, 00:47

Da had ik ook gelezen in't boekje 'jonge ouders' da je elke maand krijgt. En daar stond in dat als ze op zachte ondergrond lopen schoentjes niet nodig zijn, liefst blootvoets dan. Maar met een harde ondergrond best schoentjes .. Maar tapiplain (of hoe je't schrijft) is in mijn ogen zacht, maar iedereen heeft zijn zacht en hard dan weer :D

Maar toch al bedankt, dan moet'k nog niet direct zoveel geld gaan uitgeven aan 'n schoentje waar hij volgende maand mss niet meer in past! :D
AfbeeldingAfbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 21 sep 2006, 08:57

idd,wachten met schoentjes tot ze zelfstandig stappen..hier werden dan zootjes aangedaan,als het 'fris'was,maar anders heeft hij altijd op blote voetjes gestapt...

nu,het was nog snel dat hij schoenen kreeg,want onze tjorven was juist 10 maanden toen hij liep..en dan is dat idd een zeer kostelijke zaak,want die voetjes groeien enorm snel!!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Katharina
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Katharina » 21 sep 2006, 15:49

Anaïs heeft ook nog geen schoentjes, ze stapt ook nog niet alleen...wel langs de muren en meubels en aan de hand maar zelf haar voeten zetten durft ze nog niet...
Hier zijn het sokjes, bobuxen, kous-slofjes, en schoentjes die goed meebewegen, dus geen harde zolen...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Sfiedeltje
Pas blauw

Bericht door Sfiedeltje » 21 sep 2006, 22:34

Merci voor de vele reacties! :D Nu weet'k tenminste da'k nog even kan wachten om de gevechten aan te gaan om de schoentjes om te doen :D

xxxx
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”