reflux

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Plaats reactie
Fredje & Fabke
Pas blauw
reflux

Bericht door Fredje & Fabke » 07 sep 2006, 11:48

Help, weet er iemand of je reflux kan stoppen zodat ze geen pijn meer hebben of moeten babytjes hier door groeien? Onze kleine spruit huilt zoveel en soms heel lang,ontroostbaar. Ik heb al alles bijna geprobeerd, 2 pediaters, naar de osteopaat. Soms is het wat beter en dan weer slechter. Testen wil men niet doen omdat men dan moet verdoven en dat doen ze niet makkelijk met jonge baby's; alleen als hij moest gewicht verliezen zegt de arts, maar dat is bij Gilles niet zo. Hij neemt al Zantac en men heeft nu gezegd Gaviscon bij te geven. Weet het niet meer zo goed,als hij weer een ontroostbare huilbui van een uur of zes heeft zou ik hem willen helpen maar weet niet wat ik nog kan doen :( Kunnen ze dat niet tegen gaan? Moet je daar echt mee wachten tot ze daar door gegroeid zijn en vaste voeding krijgen? Dit is voor ons en hem in ieder geval wel een uitputtingsslag hoor. En je wordt na een tijd ongerust omdat je dan begint te twijfelen of hij niets anders heeft. Heeft iemand hier ervaring mee of weet er iemand raad?
Afbeelding

sterretje
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door sterretje » 07 sep 2006, 12:26

moeilijk,he,die onmacht die je hebt,op zo een moment...

wij zijn met tjorven naar de ostho geweest,en hij was er wel mee geholpen..
in het ziekenhuis hebben ze een ph meting gedaan(niet verdoofd),en daaruit bleek dat hij reflux had.we kregen dan ook medicatie voorgeschreven,maar ik heb hem dat nooit gegeven..

behandelingen bij de osthe,en hij was er vanaf...

bedje wat laten hellen,na het eten een half uurtje in de relax zetten,nutriton geven..

veel succes!
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 07 sep 2006, 12:37

hier hebben gaviscon en zantac, noch de osteopaat hebben geholpen
sedert we omeprazole geven, is het een stuk beter. Er zijn de laatste tijd wel verdacht veel dagen als van voor we dat gaven. Gisteren ook weer een hele dag geweend :?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 07 sep 2006, 13:15

hé, wat erg seg....
ocharme die kindjes. ik heb er zelf geen ervaring mee
maar hier op het forum zijn er wel meer ouders met een reflux-baby
ik hoop dat ze je raad kunnen geven
veel sterkte nog!
Afbeelding
Afbeelding

Saartje
Pas blauw

Bericht door Saartje » 07 sep 2006, 13:27

Ik kan je ook geen raad geven, ik heb er geen ervaring mee.
Het lijkt me heel erg om als ouder je kindje te zien lijden.
Hopelijk kan er iemand je raad geven en is je kindje snel beter!
Sterkte!

Myla
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door Myla » 07 sep 2006, 14:10

Tis idd verschrikkelijk als ze het hebben, kan er over mee spreken! Onze Kyan krijgt Gaviscon en Zantac en gaat ook naar de kinesist. Het ging veel beter, maar nu is het al een paar dagen dat hij terug aan het huilen is. Het is wel niet meer zo schreeuwend huilen, dus het kan ook zijn dat hij de 6 weken piek aan het bereiken is (naar het schijnt huilen ze dan het meest op de leeftijd van 6 weken) Maar het is in ieder geval soms om gek van te worden, ook al kan de kleine pruts er niet aan doen... Normaal gezien is het over als ze 4 maanden zijn. Ik zei gisteren nog tegen Koen "Hopelijk is hij vlug 4 maanden" :oops: erg eh :oops:
AfbeeldingAfbeelding

Ontzettend trotse mama van Kyan!!!

Afbeelding

fozke
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door fozke » 07 sep 2006, 16:45

Als het zo erg is, is het idd echt een uitputtingslag, en hoop je dat ze daar snel door zijn he...dan hoef je je niet te schamen dat je hoopt dat ze die leeftijd al bereikt hebben...

Sterretje, wat hielden die behandelingen bij de osteopaat juist in? Vraag me dat altijd af wat die eigenlijk doen.

Hier een lichte vorm van reflux, uren aan een stuk krijsen is er gelukkig niet bij. Hier helpt alles wat omhoog hellen en na de voeding een tijdje rechthouden. Ik heb even(een week) gaviscon gegeven, maar omdat ze toen meer last had van verstopping dan van haar reflux, ben ik daar al terug mee gestopt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tori
Pas blauw
Contacteer:

Bericht door tori » 07 sep 2006, 16:49

fozke schreef:omdat ze toen meer last had van verstopping dan van haar reflux, ben ik daar al terug mee gestopt.
Daar had de dokter ons ook voor gewaarschuwd, gelukkig hebben we daar niet al te veel last van ondervonden.
Trotse mama van Torben en Tarja
Afbeelding
Afbeelding

Fredje & Fabke
Pas blauw

Bericht door Fredje & Fabke » 07 sep 2006, 17:26

Hey, bedankt voor de reacties,tips en steun.Zullen zien of het volgende week wat beter is, hopelijk hoeven we daar geen vier maand op te wachten :? :oops: je wil natuurlijk zo snel mogelijk het beste voor je kleine spruit hè :)
Afbeelding

Didi
Pas blauw

Bericht door Didi » 08 sep 2006, 21:17

Mijn dochtertje heeft ook ontzettend veel last gehad van reflux.
Dat ze geen onderzoek willen doen omdat ze dan verdoofd moet worden is een echt larieverhaal!
Ik ben met mijn dochtertje 24 uur in het ziekehuis geweest toen ze 3 weken oud was voor een Ph-metrie (meting van zuurtegraad) en aan de hand daarvan bleek dat ze zware reflux had. (zonder verdoving,alleen even gehuild bij het inbrengen van het slangetje)
We moesten overstappen op Nutrilon AR. Daarnaast moeten we in iedere fles een schepje Gaviscon doen en 1 keer per dag moet ze een halve capsule Omeprazole innemen (zijn bolletjes, doen dat op een beetje confituur, op aanraden van kinderarts).
Ze spoog ontzettend veel (maar viel ook niet af), dat is na een week of 3 bijna volledig weg. Ze heeft af en toe weer een slechte dag qua spugen, maar voor de rest geen last meer.
Van de zure oprispingen is ze helemaal af.
Als je hierbij weet dat ze nu nog maar 10 weken oud is dan lijkt me dat niet slecht.
Daarnaast ben ik ook 5 keer naar de osteopaat gegaan.
1 raad: laat je niet afschepen door een dokter, je kindje ziet nodeloos veel af. Gewoon van dokter veranderen tot je er één vind die het wel serieus neemt.
Het is gewoon zielig voor zo'n ukje.
Veel succes!
"A bell is not a bell until you ring it,
a song is not a song until you sing it
and love in your heart is not put there to stay,
Love is not Love until you give it away."

Fredje & Fabke
Pas blauw

Bericht door Fredje & Fabke » 08 sep 2006, 22:52

Hey, ja bedankt, we geven nu ook al nutrilon AR, bedje in hoogstand, half uur tot uur rechthouden na zijn voeding, zantac bij de fles twee maal daags en nu sinds een dag ook gaviscon. Omeoprazole hebben we nu niet meer bijgegeven omdat ik niet onlangs terug ben geweest naar pediater en durf dit zelf niet extra bijgeven omdat het zo veel medicatie bij elkaar is :? ga opnieuw een afspraak maken, het overgeven is beter hoor maar na zijn flesjes slikt hij veel en huilt dan nog,ook s'avonds nog veel. Misschien dat wanneer we wat langer de combinatie met gaviscon geven het beter wordt, ik hoop het want het is inderdaad hartverscheurend voor mij om hem te zien huilen. Snap ook niet dat drie verschillende kinderartsen al hetzelfde hebben gezegd en dat ze die kindjes niet beter kunnen helpen, inderdaad mss nog eens iemand anders raadplegen. Groetjes
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”