Hoeveel uren slaap?

Moderators:Welcome, Dagmar, Moderators

Marijke
Pas blauw
Hoeveel uren slaap?

Bericht door Marijke » 25 jul 2006, 18:05

Naomi heeft weer haar record van wakker zijn gebroken: Van 9.15 deze morgen tot 17.00 is ze gewoon wakker geweest. Ze kijkt volop rond, geeft lachjes, huilt af en toe maar niet door pijn, drinkt voldoende, haar stoelgang is heel goed. En nu slaapt ze, maar ik zie dat ze weeral ver wakker gaat worden. Maar deze nacht heeft ze wel 8 uur aan één stuk geslapen: van 21.00 tot 5 uur. Nogal een geluk, anders zou ik helemaal kapot zijn. Ik ga nu al als een zombie gaan slapen :) Ze is ook heel moeilijk in slaap te krijgen: in slaap wiegen door te stappen, te dansen, liggend of zittend borstvoeding geven......soms helpt het allemaal niet en huilt ze als ze merkt dat ik weg ben van haar en is ze dus weeral wakker. De radio of tv staat hier wel telkens aan en niet al te luid. Ik kan ook nergens naartoe gaan, gelukkig helpt mijn man me veel.

Tis niet dat ik graag wil dat ze slaapt, maar soms wordt het me echt te veel.
Afbeelding

Afbeelding

goortjes
Moderator

Bericht door goortjes » 25 jul 2006, 19:55

kan me voorstellen dat dat vermoeiend is!!
hier slaapt ons meisje bijna constant
nu ligt ze eens eventjes wakker te 'spelen' in haar box
spelen is met haar handjes zwieren en met goed geluk een speelgoedje grijpen en wegzwieren
Toen ik nog BV gaf, heeft ze ook een paar dagen gehad dat ze bijna niet meer sliep en dat was idd heel vermoeiend
Weet niet wat je eraan kan doen, ze zal gewoon niet zo veel slaap nodig hebben...
wel fijn dat je man je goed helpt!!
Afbeelding
Afbeelding

major
Moderator
Contacteer:

Bericht door major » 25 jul 2006, 20:01

misschien is ze te geïnteresseerd in vanalles? als je nu eens prikkels probeert te vermijden door knuffels uit haar bedje (of parkje) te halen? weent ze dan niet van vermoeidheid?
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 25 jul 2006, 23:56

Goeie tip Major!
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Marijke
Pas blauw

Bericht door Marijke » 26 jul 2006, 14:37

Naomi heeft nog geen echte knuffels in of boven haar bed. Ik vermoed dat het haar huilperiode is zoals vele baby's rond de 6 à 8 weken hebben.
Gisteren nog uit bezorgdheid naar de vroedvrouw gebeld en aangezien de stoelgang ok is, ze 's nachts 8 uur slaapt, ze veel lacht...wijt ze het ook aan de gekende huilperiode van baby's. Er zijn zelfs baby's die overdag gewoon wakker blijven, daarom moeten ze nog niet slapen overdag.

Ik vermoed dat haar huilperiode trouwens vandaag een beetje aan het verdwijnen is! Vanmorgen was ze toch al een pak rustiger dan de laatste week en is ze ook veel rapper in slaap te krijgen. Ik had er eventjes genoeg van deze morgen en liet ze - ondertussen dat ik de was aan het ophangen was - eventjes volop krijsen met pijn in het hart wel, en toen ik haar oppakte kroop ze met haar neus heel dicht in mijn oksel en sliep ze direkt door !!!! (okselgeur is blijkbaar aantrekkelijk :? )
De voeding van vanmiddag was immens lang : 40 minuten in plaats van de gewone 20 minuutjes en daarna sliep ze als een roosje :wink: Hopelijk is ze van die huilperiode vanaf: ze is nu toch al 8 weken jong. Gisteren kon ik alvast de muren oplopen van colère (kwaad zijn) :twisted: :roll: Niet gezond voor mijn hart.
Afbeelding

Afbeelding

sandy
Moderator

Bericht door sandy » 26 jul 2006, 18:43

Marijke schreef:Hopelijk is ze van die huilperiode vanaf: ze is nu toch al 8 weken jong. Gisteren kon ik alvast de muren oplopen van colère (kwaad zijn) :twisted: :roll: Niet gezond voor mijn hart.
Even een luchtje buiten scheppen dan? Dan haal je eens diep adem en kun je er weer vol goede moed tegenaan :D
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “De baby”