bang als vader

Moderators:Welcome, Moderators

kan een vader bij een atuurlijke bevalling meer doen dan in de weg staan?

ja
14
70%
neen
2
10%
kan wel zijn maar weet niet
4
20%
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
proudfather
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:19 jun 2007, 17:04
Locatie:millen (riemst)
bang als vader

Bericht door proudfather » 20 jun 2007, 21:48

eykes iedereen die tijd neemt dit te willen lezen.
zoals iedereer hier reeds weet is mijn sjatteke wenneke zwanger
ze gaat natuurlijk bevallen. heb al twee kid van mijn ex maar HELLEP
was keizersnede. dus ik ken niks van natuurlijke bevalling. iemand die me raad kan geven wat ik wel en niet moet doen op dat moment. k weet ze steunen ed en ok,die folderkes zijn er duidelijk in maar please, iemand raad uit ondervinding wat goed is te doen ed??????????
help mij en k stuur na de geboorte wel een suikerboontje op hé.
thanks
en HEEEEEELLLLLEEEPPPPP
:? :? :? :? :? :? :? :? :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

toekomstige van wenneke


Gebruikersavatar
major
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:17 nov 2005, 07:45
Locatie:kortrijk
Contacteer:

Bericht door major » 20 jun 2007, 22:00

ik heb gemist :oops: ik heb "neen" gezet ipv "ja"
Linda heeft in het bad bevallen en ik ben mee in het bad gekropen. Ik heb ze voortdurend gecoached en ze heeft mijn enkels vastgegrepen bij het persen.. ik mocht wel niet zelf aan haar komen, want daar kon ze niet tegen
Een papa is een mama met ballen !
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aditi
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:14 jun 2006, 18:10
Locatie:Halle (Vlaams-Brabant)

Bericht door Aditi » 20 jun 2007, 23:09

Ik was blij dat mijn venteke er gewoon was, maar hij mocht van mij vooral niet teveel zeggen en niet teveel doen :lol: Gewoon mijn handje vasthouden eigenlijk zo. Ik verdroeg de echte hulp beter van de vroedvrouw.
Ik vrees dat dat voor elke vrouw een beetje anders is... Dus je zal op het moment zelf een beetje moeten uitzoeken hoe het zit. Misschien bepaalde tekens afspreken ofzo?
Afbeelding

Breng ons eens een bezoekje op http://baby.barbe.be :)

Gebruikersavatar
jenny
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:28 feb 2006, 13:00
Locatie:Brussel
Contacteer:

Bericht door jenny » 21 jun 2007, 08:37

Ik was zo blij dat mijn ventje bij mij was aan mijn zij...zonder hem zou ik het niet hebben gekund zulle...

Zijn aanmoedigingen hebben mij echt geholpen, dankzij hem ben ik tot het uiterst gegaan, zijn steun was belangrijk op zo'n moment, en zonder hem zou ik uitgedroogd zijn :lol:
Had niets meer gedronken sinds de avond voordien 00h00, omdat ik ingeleid werd en ons femke is geboren rond 12h05...het enige vocht dat ik kreeg waren klein ijsblokjes die ik toegediend kreeg dankzij mijn ventje :)

Hij heeft tevens afgezien, omdat het ineens zo snel ging, omdat ik aan het afzien was en zonder epi ben bevallen heeft hij en de vroedman het gevoeld :) ik mocht in beide hun handen knijpen...

achteraf beweerde ze alle twee dat ik ze geen pijn heb gedaan, maar ik weet wel beter :lol:

Dus ik stem zeker op "ja" jullie aanwezig is zeker vereist :) toch wat mij betreft :lol:

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 21 jun 2007, 19:58

Tuurlijk kan je meer doen!!!
Ik ben van Milan zonder epi bevallen en tijdens de arbeid was ik blij dat hij er was. Je kan je vrouw door de weeën helpen komen: rug masseren, nat washandje op haar voorhoofd leggen, ondersteunde woordjes zeggen,....
Toen ik lag te persen, had ik wel alleen oog voor de vroedvrouw. Was een beetje in paniek en toen kon Filip me niet helpen en heb ik hem links laten liggen....
Je gaat wel horen als je vrouw liever met rust wil gelaten worden.
De rol van de papa bij de bevalling niet onderschatten.
Kom jij na de geboorte hier maar eens vertellen wat je hebt gedaan :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Sigri
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:05 sep 2004, 13:19
Locatie:Wezemaal

Bericht door Sigri » 25 jun 2007, 22:30

Ja tuurlijk kan je helpen en sta je niet in de weg.
Ben twee keer zonder epi bevallen . De tweede keer was Frank niet op tijd (blitsbevalling van minder dan 40min.)
De eerste keer heeft hij mij goed geholpen .Heb wel gebruld van de pijn.
Maar hij heeft me goed bijgestaan.

GRoetjes,
sigri
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Sabtje
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 jan 2007, 16:21
Locatie:West - Vlaanderen

Bericht door Sabtje » 30 jun 2007, 00:46

TUURLIJK DA!!!!!

ik heb heel veel steun gehad aan mn ventje, heb een zware arbeid gehad, en had al vroeg persweeën die ik moest tegenhouden (is absoluut geen pretje) en hij heeft me goed geholpen, mee helpen "puffen", rug masseren, verkoeling door spray en washandje, lieve en aanmoedigende woorden, ik ben zonder epi bevallen en heb heel veel aan hem gehad!
tijdens het persen heb ik zn hand (bijna) vermorzeld :roll: :lol:

maar het is voor iedere vrouw anders wat ze wel of niet kan verdragen op het moment zelf, dus ik zou je de raad geven van er vooraf al es met je vrouw over te praten, maar toch ook het moment afwachten en dan kijken hoe ze reageert, want wat ze vooraf met je besproken had, kan ze dan oppeens niet goed meer vinden... maar heb vooral veel begrip voor haar en het lukt je wel!!!

succes!
alvast een vlotte bevalling en een wolk van een baby gewenst :wink:
grtjs
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Winter
Pas blauw
Berichten:0
Lid geworden op:11 mei 2007, 22:17
Locatie:West-Vlaanderen: Brugge

Bericht door Winter » 29 aug 2007, 16:44

Hey,

Ik denk dat je als partner weinig verkeerd kunt doen. Er zijn voor je vrouw bijvoorbeeld zal al een hele steun zijn. En voor de rest zal ze wel aangeven wat ze aangenaam vindt en wat niet. Het loopt wel goed. Hoe rustiger jij bent natuurlijk hoe beter je haar kan helpen denk ik. Maar het is iets van jullie beiden en dat maakt denk ik de band op zulke momenten enorm sterk!

Succes
Grts Winter

Gebruikersavatar
sandy
Moderator
Berichten:0
Lid geworden op:01 aug 2004, 22:41
Locatie:maldegem

Bericht door sandy » 29 aug 2007, 19:23

Hij mag nu wel eens zijn verhaal komen afmaken..... :lol: :lol: :lol:
Mama van Yana (11/2/04 om 14.33u) en Milan (6/6/05 om 6.11u).
Gelukkig getrouwd met Filip sinds 21/9/2001.
20/12/07: Laura is geboren!!
Afbeelding
Afbeelding


Plaats reactie

Terug naar “De bevalling”